וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המנכ"ל - איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 8:37

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל איילות. יח"צ,
איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות/יח"צ

איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות: "בסוף השבוע של השבעה באוקטובר הייתי בקיבוץ יטבתה שבערבה הדרומית, יחד עם חלק מבני המשפחה שהגיעו לביקור בקיבוץ לכבוד החג. בני יואב, רעייתו אנאי ושלושת הנכדים - קאי בן שנתיים, ריי ולו תאומים בני חצי שנה, גרים בנחל עוז ובמזל גדול היו אצלנו בחג. על קו הטלפון מנחל עוז, היו בני המשפחה המפוחדת של כלתי אנאי,נצורים בממ"דים כשמחבלים משתלטים על הקיבוץ ואף אחד לא מגיע לעזור. תחושה קשה ונוראית מצד אחד ואנחת רווחה מצד שני שהילדים והנכדים לידי.

מזה 4 שנים אני בתפקיד מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות שכמעט כל זרוע שלה קיבלה צורה אחרת בעקבות המלחמה. בשוטף אני אחראית לפעילות העסקית של המועצה האזורית חבל אילות ועם פרוץ המלחמה התגייסנו כל החברה למען 3800 מפונים ומתפנים שהגיעו לחבל אילות. כדי לסבר את האוזן חבל אילות מונה כ-5000 תושבים בלבד, מדובר כמעט בהכפלה.

מיד הפכנו את פארק תמנע לפארק קולט של תושבי העוטף. בשבועיים הראשונים אירחנו שתי קהילות מהעוטף - מעין הבשור ומשובה. מדובר ביישובים שממוקמים בטווח של בין 4-7 ק"מ מקו הגבול ובתחילת המלחמה לא היו זכאים לפיצוי.

את הקהילות אירחנו באופן מלא - לינה, ארוחות, פעילויות, טיפולים, כביסה ועוד. גם אתרי התיירות ותושבי חבל אילות התגייסו למען המפונים והמתפנים והציעו מגוון של פעילות הפגה. לאחר מכן התחלנו לארח תושבים שאינם זכאים לפיצוי מהמדינה, אך עדיין מאוד קרובים לקו הלחימה. הסבסוד של האירוח התקיים בזכות תרומות שהצלחנו לגייס מגופים בארץ ובחו"ל ומאמצים של המועצה האזורית והחברה הכלכלית.

נמשיך לסייע ככל שיתאפשר למפונים ולמתפנים לצד האתגרים שלנו בחברה הכלכלית. אני שולחת חיזוקים לחברינו במועצות שנכפה עליהם סיוט מתמשך ואני מלאת תקוה לימים שקטים וטובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully