וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו סגירה למחלקות המזון הטרי בשופרסל אשדוד: "זיהום, עובש, לשלשת ציפורים"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 8:27

משרד הבריאות הוציא צו סגירה מיידי ל-30 יום לכל מחלקות המזון הטרי בסניף שופרסל אשדוד וביקורת חמורה ביותר: "שטחי אחסון מזון בכל המחלקות נמצאו מזוהמים ביותר עם מוקדי עובש רבים, נצפו זבובים במקום, אין הקפדה על היגיינה אישית וסביבתית"

סניף שופרסל דיל בירושלים. אורי לנץ, פלאש 90
סניף רשת שופרסל דיל. "ניכר כי לא בוצעו פעולות ניקיון ותחזוקה שוטפת במשך זמן רב"/פלאש 90, אורי לנץ

משרד הבריאות הוציא צו סגירה מיידי ל-30 יום לכל מחלקות המזון הטרי בסניף שופרסל דיל באשדוד (סניף 92, ברחוב שבט לוי 16). הצו יעמוד בתוקפו למשך 30 ימים וניתן יהיה להאריכו ב-30 ימים נוספים, זאת לאחר שימוע שנערך לחברה על ידי משרד הבריאות. צו הסגירה כולל את אטליזי העוף, הבקר והדגים, המעדנייה והמאפייה.

"בתאריך 3/12/23 התקיימה ביקורת בעסק לפני חידוש רישיון. בביקורת זו נמצאו תנאי תברואה ירודים ביור וליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי", כותבת פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון במשרד הבריאות.

לדבריה, "בין היתר: שטחי אחסון מזון בכל המחלקות לרבות משטחי עבודה, כיורים, כלי עבודה, מקררים, חדרי קירור והקפאה, תנורים ומידוף, נמצאו מזוהמים ביותר עם מוקדי עובש רבים חלקם אף מכוסים באופן מלא בשכבת עובש וחלודה. צנרת מערכות קירור גם היא מכוסה בשכבת לכלוך, עובש, חלודה. ניכרים אי סדר ולכלוך רב כולל הימצאות לשלשת ציפורים באזור כניסת ספקים המשמש גם כאזור האחסון. ניכר כי לא בוצעו פעולות ניקיון ותחזוקה שוטפת במשך זמן רב".

צו בריאות שופרסל. משרד הבריאות, צילום מסך
חלק ממכתב משרד הבריאות. ליקויים חמורים, צינור ביוב מעל מזון/צילום מסך, משרד הבריאות

פרופ בילנקו קובעת כי "ממצאים אלה מעידים על הזנחה ממושכת. תהליכי עבודה והתנהלות נוגדים את דרישות משרדנו, לרבות אחסון מוצרים גולמיים יחד עם מוצרים מוכנים לאכילה תוך סיכון גבוה לזיהום, הצטלבות בין פונקציות נקיות ומלוכלכות תוך סיכון גבוה לזיהום, רמת ניקיון ירודה ביותר, אי שמירה על רצף טמפרטורות, נצפו זבובים במקום, אין הקפדה על היגיינה אישית וסביבתית, הימצאות צינור ביוב מעל מזון. נמצא חוסר ידע והבנה בסיסיים בדרישות והנחיות משרדנו עת הביקורת".

לפי הודעת משרד הבריאות, אמש נערך שימוע בנוכחות מנהלי הסניף ונציגי הרשת, כאשר טיעוני הרשת נמצאו "לא מספקים ומעידים על חוסר הבנה בשמירה על בריאות הציבור".

משרד הבריאות הוציא כאמור צו סגירה מיידי והורה על הפסקת פעילות מאותו הרגע. הצו יהיה בוקף ל-30 יום עם אפשרות הארכה ל-30 יום נוספים.

משופרסל נמסר: "בעקבות ביקורת של משרד הבריאות ובהנחייתו, הוחלט כי מחלקות הייצור בסניף אשדוד יפסיקו את פעילותם עד להודעה חדשה. הסניף מתפקד כרגיל למעט מחלקות אלו. במקום מוצרים אלו נמכרים מוצרים ארוזים מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully