וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים בליכוד יתמכו בתקציב: "הושגו סיכומים עם האוצר"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 14:36

ח"כים מהליכוד איימו להצביע נגד התקציב וחזרו בהם לאחר הסכמות עם האוצר ויו"ר הוועדה שכוללות בין היתר העברת חלק מהכספים הקואליציוניים לבסיס התקציב ובחינה מחודשת של הקיצוצים בטרם הגדלת הגירעון: "לא נסכים יותר שהאוצר יפעל במחשכים"

בווידאו: ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

חברי הכנסת מהליכוד שאיימו הבוקר בוועדת הכספים כי יצביעו נגד התקציב, חזרו בהם וכעת מתעתדים לתמוך בו.

"כ אליהו רביבו, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, אמר כי "לאחר סיכומים והתחייבויות שקיבלתי מהאוצר לגבי תקציב 2024, קיבלתי החלטה שנצביע בעד התקציב הנוכחי. הבהרתי שלא אצביע מבלי לקבל פירוט מלא ויסודי מהאוצר למה מגדילים את הגירעון, מבלי לנסות לקצץ במקורות תקציביים אחרים. האוצר עושה הכל במחשכים. לא אתן לזה יד".

לפי גורמים בוועדה עמדתו זו מקובלת על כל הח"כים של הליכוד בוועדה וביניהם ח"כ אלי דלל שאמר גם הוא שיצביע נגד.

לפי גורמים בסביבת מרכז הקואליציה בוועדה, "לא מצביעים יותר מבלי לדעת על מה לעומק. אין דבר כזה לפעול במחשכים. זה לא התחייבות אבל איום להמשך. מעבר לזה הוסכם על צמצום של הכספים הקואליציוניים והעברת חלק מהם לבסיס התקציב ב-2024, דבר שקיבל גם גיבוי מיו"ר הוועדה. הנושא השלישי שהושגה עליו הסכמה הוא בחינה מחודשת איפה ניתן לקזז ולא הגדלת גירעון בלי הבחנה. ל-2023 זה מאוחר מדי. מדובר על 2024".

אליהו רביבו. דני שם טוב, דוברות הכנסת
רביבו. "מצפים שנצליח לדלות את הנתונים מאיזה דף סתום?"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מוקדם יותר הבוקר התרחשה מהומה בועדת הכספים, כאשר רביבו, אמר כי "אני נגד הגדלת הגירעון ל3.7%. אם האוצר לא מציג בפנינו מהיכן ניתן לקצץ מבלי להגדיל את הגירעון באופן כל כך משמעותי אצביע נגד. אני לא פיון של אף אחד. לא אצביע מבלי לקבל פירוט מלא ויסודי מהאוצר למה מגדילים את הגירעון, מבלי לנסות לקצץ במקורות תקציביים אחרים. האוצר עושה הכל במחשכים. לא אתן לזה יד".

הוא הוסיף כי "אני פונה מכאן לנציגי האוצר, ביצעתם חריש עמוק, אני מבקש שתסבירו לי מה הטולרנס בין אותו חריש שביצעתם לבין מה שהציג האוצר. מה זה הכל במחשכים? מצפים שנצליח לדלות מאיזה דף סתום את הנתונים?". הוא הוסיף כי "אתם רוצים שנצביע נגד? נצביע נגד"

רביבו המשיך ואמר כי "ההסתייגויות שהוגשו (על ידי האופוזיציה) בחלקן הלא מבוטל מוצדקות. ביקשנו חזור ואמור שלא נגיע לרגע הזה שבו אנחנו נצטרך להציף כקואליציה ולשאול את השאלות היותר מביכות שיעכבו את ההצבעה. נציגי האוצר מצאו מקורות קיצוץ כמענה לצורך התקציבי החדש בהתאמה ל2023 שאני צורח עליו רק חודש וחצי, שר האוצר הציג אתמול מקורות לארבעה מיליארד שקל, משמע ששה מיליארד שקל נוספים נופלים על הגדלת יעד הגירעון. יכול להיות שזה לא מספיק? או שזה יותר מד? שיראו לנו היכן ה-6 מיליארד שקל".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר כי רביבו היה צריך לשוחח לפני כן עם שר האוצר ולסגור את הנושא, בטרם קיום הדין וההצבעות.

ח"כ ליכוד נוסף שהביע התנגדות הוא אלי דלל. לדבריו, "אני רוצה לראות מספרים ונתונים. ביקשתי אתמול לקבל רשימה ממה הגרעון נובע ומה רוצים להגדילו ל-3.7% ולא ל-4%. ביקשנו שהאוצר יביא רשימה. מאחר שלא קיבלנו רשימה כזו אני לא יכול להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully