וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזמים שיחזרו מהמלחמה יקימו את היוניקורן הבא

עדו הדרי

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 8:53

יציאה של יזם או יזמת למילואים ארוכים אמנם מקשה על החברה, אבל המעבר למציאות חלופית יכול לפתוח אופקים חדשים ולהביא לפריצות דרך

מגזין גדול חיילי מילואים בגבול רצועת עזה. יונתן זינדל, פלאש 90
חיילי מילואים בגבול רצועת עזה. השינוי, החברים, האומץ/פלאש 90, יונתן זינדל

חדשנות היא תוצאה של הברקה, רצף הברקות. היא גם תוצאה של צורך או אילוץ. קחו מהנדסות, רופאים, מתמטיקאיות, פיזיקאים ששקועים עמוק בשגרת החיים. חלקם יזמים או עובדים בחברות צעירות או ותיקות. קחו אותם ותוך 12 שעות הציבו אותם בשדה קרב. את המקלדת החליף רובה, את המחשב השולחני החליף מחשב הניווט של המסוק או מערכת הירי של הטנק, את חדר הניתוח הנקי החליפה אלונקה בתנאי קרב.

למלחמה הנוראה, שהלוואי ותיגמר כבר, יש השפעה ישירה על היותה של ישראל הסטארט-אפ ניישן. יציאה של יזם או יזמת לחודשיים מילואים אמנם מעכבת את התהליך הסדור ובהחלט מסכנת את החברה אבל היא יכולה גם להיות קפיצה של שנה קדימה בפתרונות ובהתקדמות החברה. ויש שורה של סיבות לכך.

36 בוגרות ובוגרים חדשים בקורס טיס 184, בסימן 40 שנים למלחמת שלום הגליל. דובר צה"ל
טייסות צה"ל. טכנולוגיה מקסדת טייסי ה-35F זלגה אל ניתוחי אורטופדיה ועיניים/דובר צה"ל

יציאה מהשוטף
במלחמה יש דיכוטומיה בין יממות סופר אינטנסיביות לבין שעות שקטות לגמרי, שעות OFF. פתאום יש זמן לחשוב. השיעמום מייצר רעיונות חדשים, הניתוק והחזרה יוצרים מגע חדש עם הבעיות ועם ההזדמנויות. היציאה מהשוטף מאפשרת חידוש החדשנות, ריענון המחשבות.

החברים ליחידה
זה ה-IP הישראלי הכי מובהק. ה"ביחדנס" ורשת הקשרים. באחת ההפסקות היזם מספר לח'ברה על הטכנולוגיה שלו. הם באותה סביבת גיל ומצב חיים. הם יכולים לקשר אותו עם משקיע רלוונטי, עם טכנולוגיה משיקה שיכולה לשפר יכולות, עם לקוח שבדיוק מחפש פתרון כזה. וככל שהיזם קרבי יותר, אז לא מדובר בחברים ליחידה. מדובר באחים. הם יעשו בשבילו הכל.

החלפת מציאות
מלחמה היא לא רק ניתוק מהיומיום. את זה אפשר למצוא גם בבקתת מתבודדים במדבר. במלחמה יש מעבר למציאות שונה מאד. ליזם הישראלי יש חיים בשתי מציאויות ולכן יש לו יכולת להביא דרכי חשיבה ורעיונות ממציאות אחת אל השניה. זה יכול לבלוט במיוחד בקרב יזמים בתחום הצבאי. הממשק ברור. אבל דוגמה חזקה יותר היא כניסה של טכנולוגיה מקסדת טייסי ה-35F אל ניתוחי אורטופדיה ועיניים. דווקא החיבורים הלא טבעיים הם המהלכים הכי דיסרפטיביים וחדשניים.

עצמאות, עקשנות, אחריות, קבלת החלטות, מנהיגות, ניהול
הרבה מהתכונות שיש ליזמים מצליחים. הרבה מהתכונות שיש ללוחמים בשטח וגם לאלה במודיעין, במפקדות ובמטות. בישראל אתה קודם בצבא ואז מגיע לחיים ולקריירה. כלומר בגיל 21 כבר עברת די הרבה ואתה בעצם Military grade. כשזה מסלול החיים שלך אתה חייב שיהיו לך את התכונות האלה ועוד אחת מיוחדת - אומץ!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עדו הדרי. דוברות מכבי,
עדו הדרי. היזמים יחזרו יותר יצירתיים, גמישים, נחושים ואמיצים/דוברות מכבי

כשכל היזמים יחזרו אל המחשב במשרד, אל המעבדה ואל שדה הניסויים, הם יביאו איתם עוד יותר יצירתיות, יותר תחושת דחיפות, נחישות, גמישות מחשבה, אומץ, פרופורציות, חברים ותחושת קהילתיות. אחרי שהם ינצחו במלחמה, הם יפתחו גם את היוניקורן הבא. עם ישראל חי!

הכותב הוא בעל חברה לפיתוח עסקי בתחום הבריאות, חבר המועצה המייעצת של תחום מדעי החיים במכון הייצוא, לשעבר סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת מכבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully