וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדכון בשכר הח"כים יידחה בשנה: "מסר של סולידריות, אחריות וערכיות"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 11:44

שכר הח"כים עומד על 47 אלף שקל ברוטו והיה אמור להתעדכן בינואר; כתוצאה מכך יוקפא גם שכרם של ראש הממשלה, הנשיא, השרים וסגניהם וכן השופטים

בווידאו: חברי הכנסת מתפנים מאולם המליאה בעקבות אזעקה בירושלים/צילום: ערוץ הכנסת, טל שלו ויקי אדמקר

העדכון בשכר חברי הכנסת יידחה - כך עולה מדבריו של יו"ר ועדת הכנסת אופיר כץ, המגובים גם בהמלצת ועדת אלבשן האמונה על קביעת שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת. השכר היה אמור לעלות בינואר במסגרת ההצמדה לשכר הממוצע במשק.

כץ כבר הודיע כי לא יאפשר את עדכון השכר. לדבריו, "אין צורך לנמק את המובן מאליו, שכר הח"כים לא יעלה בתקופה כזו".

ועדת אלבשן, הוועדה הציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת, ממליצה גם היא להקפיא את העלאת השכר. לפי עמדת הוועדה, "המלחמה הקשה שנכפתה עלינו מביאה עמה השלכות כלכליות קשות על כלל המשק ופגיעה כלכלית ברבים מאזרחי המדינה. בנסיבות אלה, על חברי הכנסת לתת דוגמה אישית ולוותר על העלייה הצפויה בשכרם".

אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
כץ. "אין צורך לנמק את המובן מאליו"/ראובן קסטרו

הוועדה מציעה כי ב-2024 ימשיכו חברי הכנת לקבל את השכר הנוכחי שלהם, בגובה של כ-47 אלף שקל ברוטו, ואילו עדכון השכר ב-2025 יהיה על בסיס העלייה ב-2024, בלי שעליית השכר הממוצע ב-2023 תובא בחשבון.

הוועדה ממליצה כי החלטה זהה תתקבל גם בנוגע לשאר נושאי המשרה, כלומר הנשיא, רש הממשלה, שרים וסגניהם וכן שופטים. לפי הוועדה, "שילוב החלטות אלה ישפיע גם על עובדים ועל נושאי משרה לשעבר ששכרם מוקבל לנושאי המשרה האמורים ויעביר כאמור לציבור מסר של סולידריות, אחריות וערכיות". החלטה מקבילה תובא לאישור ועדת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully