וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שדפוס בארי יוכל להתמודד: ארכה בהליך הפרטת הדואר

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 9:46

מנכ"ל דפוס בארי: "בעלות שלנו על הדואר יכולה להיות סיפור תקומה של המדינה. המתינו עם ההפרטה כל כך הרבה, ניתן לחכות עוד חצי שנה"

בתים הרוסים ושרופים, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
ההרס בקיבוץ בארי. "הדואר יכול לספק פרנסה להרבה אנשים"/ראובן קסטרו

הוועדה למכירת מניות המדינה החליטה על מתן ארכה במכרז על הדואר על מנת שדפוס בארי יוכל להתמודד. הוועדה, בראשות מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים ובשהתתפות נציגי רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר ומשקיף מטעם משרד התקשורת, החליטה על מתן ארכה בפתיחת חדרי המידע למשקיעים כדי לאפשר לדפוס בארי להמשיך בהליך ההתמודדות שלהם על רכישת דואר ישראל, שעתיד לעבור לידיים פרטיות.

מנכ"ל דפוס בארי, בן סוכמן, אמר השבוע לוואלה! כי "בעלות של דפוס בארי על הדואר, יכול להיות סיפור תקומה של מדינת ישראל. יש פה אירוע היסטורי. המדינה קיבלה הזדמנות לסטארט אפ ולתבוע בעלות על הארץ כולה. הפיכת העוטף לחבל התקומה, שהוא חלק חשוב בתהליך, יכולה להיעשות באמצעות הקטר של דפוס בארי. הבנק החברתי שיתבסס על בנק הדואר, וחברת הדואר שתספק פרנסה להרבה אנשים.

"כרגע אני לא יודע איך להפוך את החזון הזה למציאות, כי אין לי את היכולת והפנאי לייצא תוכניות אסטרטגיות ולהביא מימון לדבר כל כך גדול ומורכב. מכיוון שהמתינו עם הפרטת הדואר כל כך הרבה שנים, ניתן יהיה לדחות אותה בעוד חצי שנה". הראשון המלא עם סוכמן יפורסם היום בערב.

בן סוכמן, מנכ"ל בית דפוס בארי, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
דפוס בארי. "יכול להיות סיפור של תקומה"/ראובן קסטרו

ההחלטה התקבלה לאור בקשת דפוס בארי שנפגע בתקופת המלחמה באופן קשה מאז פרצה המלחמה, ובהמשך לבקשה שעלתה בדיון בוועדת הכלכלה. מהוועדה נמסר כי "מתוך מחויבות להמשך הליך הפרטת הדואר ולצד הצורך בהתחשבות בדפוס בארי לאור האסון הקשה שפקד אותם במלחמה, הוחלט על מתן ארכה בפתיחת חדרי המידע עד למועד שנקבע בהחלטת ועדת הכלכלה ולשם קבלת עמדת רשות התחרות בסוגיית דפוס בארי".

הסיבה שבעטיה נדרשת עמדת רשות התחרות היא כי דפוס בארי שותף בחברות משמעותיות בתחום - חברת "מסר" להפצת משלוחי דואר ושותפות בחברת "בר הפצה" המתחרה בדואר ישראל.

כחלק מהליך קבלת ההחלטה, סיירו נציגי רשות החברות ומשרד האוצר בדפוס בארי על מנת לעמוד על האתגרים איתם מתמודד דפוס בארי בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully