וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם נכנס לעידן של מלחמה, וחברות הסייבר הישראליות מרוויחות

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 15:22

שלוש חברות הסייבר הישראליות הנסחרות בוול סטריט מכות את המדדים גם בימים אלה, ומחצית מההשקעות בהייטק ב-2023 הופנו לסייבר: "האיומים רק מתגברים, במיוחד מזירות שישראל מכירה היטב כמו רוסיה ואיראן"

סייבר. יח"צ, צילום מסך
הישראליות בוול סטריט. פאלו אלטו עלתה ב-109% מתחילת השנה: "הפכה לגדולה בעולם בתחומה"/צילום מסך, יח"צ

מלחמות ישראל ואוקראינה הגבירו את כמות מתקפות הסייבר על מדינות המערב ואת עניין המשקיעים בהן, ובמיוחד העניין בישראליות שביניהן.

מחסומי הריבית הגבוהה, הרפורמה המשפטית ואתגרי הביטחון השונים עימם מתמודדת ישראל לא עצרו את שטף ההשקעות הגובר בחברות התחום הישראליות, שהיוו כ-51% מהשווי הכולל של עסקאות הרכישה וההנפקות של חברות טכנולוגיה ישראליות בשנת 2023. כך על פי דו"ח של חברת ראיית החשבון והייעוץ PWC ישראל.

על פי הדו"ח כ-3.8 מיליארד דולר הושקעו במסגרת 19 עסקאות בתחום הסייבר הישראלי מתוך כ-7.5 מיליארד דולר שהושקעו במסגרת 45 עסקאות בכלל תחומי הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית השנה (עד ל-3 לדצמבר 2023).

בדו"ח צוין עוד, כי 10 מתוך 12 העסקאות שנעשו בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה היו מעולם הסייבר, ובנטרול הנפקות חברת הביוטי-טקOddity , שהינה גם חברת האם של איל מקיאג', וחברת Freightos, המפתחת מערכות אוטומיזציה לשילוח סחורות ומטענים, חברות הסייבר היוו 100% מכלל עסקאות אלה.

גיל שויד. באדיבות צ'ק פוינט,
חגיגות 30 שנה לצ'ק פוינט. לחברה פעילות מוגבלת בתחום הענן, ולכן צמחה פחות מהאחרות/באדיבות צ'ק פוינט

המגמה בולטת גם בשוק המניות, בו שלוש חברות הסייבר הישראליות הבולטות הנסחרות בוול סטריט עלו בכ-16% בממוצע מאז ה-7 באוקטובר, ובכ-61% בממוצע מאז תחילת השנה. זאת לעומת העלייה שנחוותה במדדי הנאסד"ק וה-S&P500 האמריקאיים שעלו בכ-6% מאז ה-7 באוקטובר, ובכ-34% וכ-19% מתחילת השנה, בהתאמה.

סייברארק מובילה את העליות מאז ה-7 באוקטובר האחרון עם קפיצה של כ-22% במנייתה (ראו טבלה), ומניית פאלו אלטו תפסה את זינוק ההובלה מתחילת השנה עם זינוק של כ-110% במנייתה לתקופה.

יש לציין כי שלוש החברות המצוינות בטבלה חוו מגמה מעורבת שהסתכמה בירידה 4%-7% מאז ה-7 באוקטובר ועד השבוע האחרון של אותו החודש, אך מאז הן חזרו למגמת עלייה, כאמור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית השקעות 'אופנהיימר'. יח"צ,
וסצ'ונוק. "תחום נמצא בצמיחה מואצת כבר החל מהדיווח על מתקפת ההאקרים הרוסים על הבחירות בארה"ב ב-2016"/יח"צ

סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אופנהיימר, אמר לוואלה! כסף, כי "בתחום הסייבר יש יתרון יחסי לחברות הישראליות בזירה הבינלאומית, והן הפכו למובילות שוק, כאשר פאלו אלטו הפכה לחברה הגדולה ביותר בעולם בתחום.

"היתרון נובע מכמה היבטים, שהמרכזיים בהם נוגעים בהתהוותם מיוצאי עבר ביטחוני ישראלי המתמקד בחדשנות, כדוגמת בוגרי 8200 והיחידות הדומות, ומהיות התחום נעדר יתרון לגודל. במובן זה אין בתחום ענקית טכנולוגית, דוגמת מייקרוסופט, גוגל או אחרות, התופסות את הסביבה העסקית בזמן שהחברות האחרות פועלות לשרת את מוצריהן או כמעין נישה שלהן.

"זה נותן יתרון לחברות הישראליות המגיעות קטנות מלכתחילה, וזה פותח יותר אפשרויות למיזוגים ורכישות. פאלו אלטו, לדוגמא, רכשה לא מעט חברות וסטארטאפים ישראליים בתחום, וכל שנה מבצעת כ-5 רכישות גדולות יחסית. רק לפני כחודש התבשרנו על רכישת הסייבר הישראלית טאלון על ידה תמורת כ-625 מיליון דולר, וכשבוע לפני כן על רכישתה את דיג סקיוריטי תמורת כ-315 מיליון דולר.

"מגמת צמיחת התחום אמנם הואצה בשנים האחרונות, והמלחמות האחרונות אכן שמו עליהן זרקור מואר יותר, אבל התחום נמצא בצמיחה מואצת כבר החל מהדיווח על מתקפת ההאקרים הרוסים על הבחירות בארה"ב ב-2016. המודעות רק גברה מאז עם שלל מתקפות על עסקים וארגונים ממשלתיים שונים, כדוגמת אלו שחווינו בישראל על בתי החולים והארגונים הבריאותיים.

"מלחמת אוקראינה, שהחלה בפברואר 2022, רק חידדה את הצורך ההגנתי של שלל הארגונים והעסקים, ומלחמת ישראל עזה מחדדת את אור הזרקור על החברות הישראליות בתחום, שפיתחו מומחיות הנדרשת בשנים האחרונות עם התחממות המלחמה הקרה בין ארה"ב לסין ורוסיה, האיומים הגיאופוליטיים מול צפון קוריאה וכו'.

נזקי מתקפת טילים רוסים על מכללה, קייב, אוקראינה 21 בספטמבר 2023.. רויטרס
המלחמה באוקראינה. האקרים ממשיכים לנסות ולפגוע במתקני תשתיות, ממשל ועסקים במדינות המערב/רויטרס

"ההאקרים ממשיכים לנסות ולפגוע במתקני תשתיות, ממשל ועסקים במדינות המערב, וההגנה ממשיכה לעבוד, עם ביקוש הולך וגובר. לצד זאת יש כמה מגמות חשובות כיום בתחום הסייבר, המסבירות גם את שונות אחוזי הצמיחה העסקית והמנייתית של כל אחת מהחברות.

"העדפה הנצפית בחודשים האחרונים בקרב המשקיעים היא לחברות סייבר שעיקר פעילותן הוא בתחום הענן וה-AI, כאשר הראשון משפיע על השני. זה בעיקר מה שמבדיל את פאלו אלטו וסייברארק, לדוגמא, מצ'ק פוינט, כאשר לאחרונה יש פעילות מוגבלת בתחום הענן, ולראשונות פעילות ענפה יותר.

"זו אחת הסיבות המרכזיות המיוחסות לצמיחה הנמוכה יחסית שהציגה צ'ק פוינט אל מול החברות האחרות בענף, שהסתכמה באחוזים חד ספרתיים לעומת שתי החברות האחרות שהציגו צמיחה דו ספרתית.

"המעבר לענן מקבל יותר תשומת לב מהמשקיעים לעומת הפתרונות המסורתיים, וגם נושא ה-AI, שפותח קרקע פורייה למתקפות סייבר חדשות היות והוא מאפשר הורדת חסמי כניסה להאקרים, מעלה את הדרישה לאמצעי הגנה.

"עיסוק באבטחת AI, יש לציין, מוגדר כאחד מתחומי העתיד של תחום הסייבר והוא מחייב תשתית עיסוק בענן.

"אור הזרקורים צפוי להתחזק לכיוון תחום הסייבר בכלל ולחברות הישראליות בפרט, שכן איומי הסייבר רק הולכים ומתגברים, ובמיוחד מכיוון הזירות הרוסית והאיראנית, שלישראל כבר יש ניסיון עימן. לכן הצפי הוא כי לחברות בתחום יש עוד יעדים רבים לכבוש, וגם למשקיעים בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully