וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר מלחמה בעדות מקומית

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 15:36

דנה וולפיילר-ללקין, לימור לבנת, רון חולדאי ועמי כץ. דנה קופל,
דנה וולפיילר-ללקין, לימור לבנת, רון חולדאי ועמי כץ/דנה קופל

יו"ר דירקטוריון מוזיאון ארץ ישראל (מוז"א) - השרה לשעבר לימור לבנת, ומנכ"ל מוז"א עמי כץ, אירחו את טקס פתיחת התערוכות "עדות מקומית 2023" ו-"20 שנות עדות", מייסודה ובניהולה של דנה וולפיילר-ללקין.

עדות מקומית היא התערוכה המקומית לצילומי עיתונות ומהווה זה שנים אתהאירוע השנתי החשוב והגדול לצילום עיתונות ולצילום תיעודי בישראל. השנה מוצגים בה כ־130 תצלו מים של 52 צלמות וצלמים שנבחרו מבין 6,700 תצלומים שנשלחו לתחרות.

טקס חנוכת התערוכה התקיים במעמד ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי ורעייתו יעל, אוצרת התערוכה - ענת סרגוסטי, וסמנכ"לית והאוצרת הראשית של מוז"א - רז סמירה,ובהשתתפותם של שלומית וניצן ליפשיץ - הוריו של החייל לביא ליפשיץ ז"ל שנהרג ב-30.10 בקרב בצפון רצועת עזה, וליזה וכרמל עידן - הוריו של הצלם רועי עידן שנרצח בכפר עזה ב-7.10 מעט לאחר שהספיק לצלם את תמונת המלחמה הראשונה.

בצל המצב מוצג בחלל התערוכה גם "קיר מלחמה" מרכזי ובו 300 תצלומים שצולמו בשבועיים הראשונים למלחמה, המתעדים את מאורעות השבעה באוק=ובר ומה שקרה בעקבות זאת.

יאיר בר-חיים, בן שני, שי-לי עטרי וליאו ליידרמן. יעל צור,
יאיר בר-חיים, בן שני, שי-לי עטרי וליאו ליידרמן/יעל צור

בסוף השבוע האחרון התכנסו חברי המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב, בראשות הנשיא אמנון דיק והמנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, למפגש מיוחד תחת הכותרת: "חיים בטראומה-איך יוצאים לדרך חדשה?".

בתחילת המפגש צפו החברים ב"הילד", סרטו המטלטל של יהב וינר ז"ל, שנרצח בטבח הנורא ב- 7.10 ולאחריו התקיים פנל בהנחיית העיתונאי בן שני.

בפנל השתתפו שי-לי עטרי, אלמנתו של יהב וינר ז"ל ששרדה את הטבח יחד עם בתם התינוקת; פרופ' יאיר בר-חיים-מנהל המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב, שדיבר על הפרעות חרדה ופוסט-טראומה ופרופ' ליאו ליידרמן מביה"ס לכלכלה ששוחח על האתגר הכלכלי בימי המלחמה ואחריה. בין לבין, ביצעו הזמרת מיקה כהן והפסנתרן שחר אלחיאני מביה"ס למוזיקה קטעי שירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully