וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "העיכוב בתקציב - בגלל פקידים שעוצרים העברת כספים ליו"ש"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 11:49

זאת לאחר שהדיון בוועדת הכספים בנושא נדחה; הושגה הסכמה עם שר הכלכלה ברקת על תוספת של 240 מיליון שקל למשרדו

בווידאו: בצלאל סמוטריץ': "קיבלתי החלטה על מדיניות כלכלית רחבה"/ערוץ הכנסת

דיוני ועדת הכספים שהיו אמורים להתקיים הבוקר בוטלו וחברי הכנסת החברים בוועדה קיבלו על כך הודעה. ביום חמישי הדיון הופסק זמן קצר לאחר התחלתו. בוועדת הכספים אמרו הבוקר כי הדיון נדחה ליום שני, וכי לא התקבלו עדיין כל דפי ההחלפה, כלומר הדפים המעודכנים עם ההחלטות שעליהן מצביעים.

בתוך כך הודיע הבוקר שר הכלכלה ניר ברקת כי הגיע להסכמה עם האוצר על מתן תוספת של 240 מיליון שקל למשרדו לפיכך יתמוך בתקציב.

באופוזיציה טענו כי מדובר בעיכוב בשל בעיות באישור כספים קואליציוניים בהיקף של 5 מיליארד שקל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עלה למתקפה וטען הבוקר כי פקידים ויועצים משפטיים מעכבים העברת כסף לטובת ביטחון יישובי יהודה ושומרון.

ולדימיר בליאק, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ בליאק. "מנסים לדחות את אישור תקציב 2024 למרץ"/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי סמוטריץ', "מתחיל להתפתח גל נוסף של פייק לגבי התקציב, במסגרת קמפיין השקר נגד 'הכספים הקואליציוניים'. העברת התקציב בוועדת הכספים מתעכבת בגלל קשיים שמערימים פקידים ויועצים משפטיים על תקציב למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון. לא מדובר בשקל אחד נוסף אלא ביישום החלטת הממשלה שכבר עברה ובה אושרו כלל תקציבי המלחמה.

"מאות רבות של מיליוני שקלים (יותר ממיליארד!) הועברו לתקצוב מרכיבי ביטחון וכיתות כוננות בכל רחבי הארץ, ושקל אחד עוד לא הועבר למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון. למה? כי כמה פקידים ויועצים משפטיים החליטו. כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב ושמה שבכל הארץ מוגדר כסף מקצועי ומועבר די בקלות, ביהודה ושומרון מוגדר כסף קואליציוני ודורש שורה של פרוצדורות וחוות דעת שעד כה לא בוצעו.

"איך ייתכן שחצי מיליון אזרחים ביהודה ושומרון מופקרים והתקציבים הביטחוניים הנדרשים להם מתעכבים כבר חודשיים. אני לא אתן להבחין בין דם לדם ולא אסכים להפלות לרעה חצי מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון ולסכן את חייהם.

"כשכל התקציבים שהוקצו בממשלה ייכנסו לתוך התקציב שאמור להיות מאושר בימים הקרובים בכנסת התקציב יעבור. מציאות שבה פקידים ויועצים משפטיים מסכלים את מדיניות הממשלה ונמנעים מלהכניס לחוק תקציבים שהממשלה הורתה להם להכניס היא בלתי מתקבלת על הדעת, ובהקשר הנוכחי גם מסכנת חיים.

"לא מדובר על שקל אחד נוסף. הכל אושר בממשלה וצריך להיות בחוק. מרבית הסכום במשרד הפנים (לתקצוב שוטף של הרשויות כמו שנעשה בכל הארץ) ומיעוטו דרך החטיבה להתיישבות (מרכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה בהתאם לתכנית שהוכנה בפיקוד המרכז). כל מי שאומר משהו אחר פשוט משקר. אני מקווה שביום הקרוב נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים והיועצים המשפטיים והתקציב כולו יאושר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, אמר הבוקר כי "בשבוע שעבר עמד על דוכן הכנסת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וניסה להלך אימים על האופוזיציה כי כל עיכוב באישור התקציב המתוקן יגרום לפגיעה בחיילים, במפונים, בעסקים הקטנים. זב כמובן היה שקר גס, אך מאז הקואליציה לא מפסיקה לבטל ולעכב את הדיונים.

"הסיבה - ניסיון נוסף להכשיר משפטית את 5 מיליארד שקל של הכספים הקואליציונים, וגם לדחות לחודש מרץ את אישור התקציב החדש ל-2024".

לדברי בליאק, "ממשלת המחדל שהביאה עלינו את אסון השבת השחורה 7.10.23, גוררת את אזרחי ישראל לאסון כלכלי רחב מימדים. אני שוב קורא לכל חברי הקואליציה, כולל המחנה הממלכתי, לעשות הכל על מנת לעצור את התקציב הרע הזה, לבטל את הכספים הקואליציוניים, לסגור חמישה משרדים מיותרים ולהפנות כל שקל בקופת המדינה לצורכי החזית והעורף. רק כך ביחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully