וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה להחזיק חיית מחמד ואיך מוזילים עלויות? בדקנו

בשיתוף הפניקס סמארט

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 9:50

אנחנו מוכנים לעשות הכול עבור החבר הכי טוב שלנו. אבל ברגע האמת, כמה יעלה לנו הטיפול הרפואי של הכלב או החתול, ואיך אפשר להעניק להם את הטיפול הכי טוב שיש, בלי לקרוע את הכיס?

כלב מעורב שוכב. ShutterStock
אנחנו מוכנים לעשות עבורם הכול, אך מה קורה כשצריך לממן הליך רפואי יקר?/ShutterStock

מאז שפרצה המלחמה, אנחנו חיים בתוך אי וודאות אחת גדולה. מהתקופה הזו נצא חזקים יותר, כיחידים וכעם. אך המציאות שבה אנו חיים ממחישה עד כמה חוסר וודאות היא חלק בלתי נפרד מהחיים, ועד כמה חשוב להגן על עצמנו ועל היקרים לנו במיוחד בתקופות מהסוג הזה. וכשאנחנו מדברים על היקרים לנו, אנחנו מתכוונים כמובן גם לחברים הכי טובים שלנו, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה: ההולכים על ארבע.

אנחנו מוכנים לעשות עבורם הכול, אך מה קורה כשצריך לממן הליך רפואי יקר? כמה הוא צפוי לעלות, ומה אפשר לעשות כדי להקטין את ההוצאות בלי להתפשר על איכות הטיפול?

חתול שוכב ומביט למצלמה. ShutterStock
חתולים עשויים לסבול מתופעות ייחודיות כמו זיהומים בדרכי השתן, מחלות כליות ובליעת כדורי שיער/ShutterStock

מהן הבעיות הרפואיות הנפוצות - וכמה זה יכול לעלות?

לצד הטיפולים השוטפים כמו חיסונים ובדיקות, ממש כמונו גם הכלבים והחתולים שלנו עלולים להזדקק לטיפול רפואי משמעותי. הסיכון לבעיות ומחלות משמעותיות כמו סרטן או כשל כלייתי גוברים ככל שעולה הגיל, אך גם בגילאים צעירים יותר חיית המחמד שלנו חשופה לסיכונים מסוגים שונים: מפגיעת רכב בכביש או מחלות המאפיינות גזעים מסוימים - ועד התרוצצות שגרמה לפציעה. במקרה שחיית המחמד זקוקה לניתוח או לאשפוז, עלות הטיפול יכולה להגיע לאלפי שקלים ולהרקיע גם לעשרות אלפי שקלים. הנה כמה מהבעיות הנפוצות של כלבים וחתולים, ועלות הטיפול הרפואי הממוצעת.

בין אם יש לכם כלב ובין אם יש לכם חתול, הם עשויים לסבול מבעיות שמאפיינות כל אחד מהם. כך למשל חתולים עשויים לסבול מתופעות ייחודיות כמו זיהומים בדרכי השתן, מחלות כליות ובליעת כדורי שיער. גם כלבים עשויים לסבול מתופעות שייחודיות להם, כמו היפוך קיבה שעלול לסכן חיים, בו עלות הטיפול עשויה להגיע לכ- 2,500 ₪.

מה לגבי כלבים? אחת הבעיות הנפוצות במקרה שלהם היא השמנת יתר: עפ"י סקר שנערך בשנים האחרונות בקרב בעלי כלבים בארצות הברית, כמעט 60% מהכלבים סובלים מעודף משקל או השמנת יתר, שיכולים לגרום לבעיות רבות. השמנת יתר מגדילה את הסיכוי למחלות אחרות שבהן סוגי סרטן מסוימים, סוכרת, דלקת פרקים ומחלות לב - שהטיפול בכל אחת מהן יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה. כך למשל עלות הטיפול בסרטן עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים, במקרה של כלבים וחתולים כאחד.

לצד מחלות אפשריות, חיית המחמד חשופה לאירועים כמו בליעת עצם זר או רעלים, עצם שבורה ופגיעה ברקמות הרכות בעקבות אירועים כמו תאונה או נשיכה. רבים מאירועים אלו נחשבים למקרי חירום, שאף יכולים לסכן חיים, ועלותם עשויה להגיע לאלפי שקלים. כך למשל עלות גיבוס של שבר פשוט יכולה לנוע בין 300-700 ₪, והעלות של מסמור אורטופדי יכולה להגיע ל- 2,000 ₪ ואפילו יותר.

שני גורי כלבים על דשא. ShutterStock
עלות גבוהה ובלתי צפויה של טיפול רפואי, עשויה להכביד מאוד על הכיס ולהעמיד את הבעלים של חיית המחמד בדילמה כואבת/ShutterStock

איך מתמודדים עם העלויות הגבוהות?

עלות גבוהה ובלתי צפויה של טיפול רפואי, עשויה להכביד מאוד על הכיס ולהעמיד את הבעלים של חיית המחמד בדילמה כואבת: מצד אחד הכמיהה שלנו היא להעניק לחבר הכי טוב את הטיפול הכי טוב שאפשר. מצד שני, מצוקה כלכלית עשויה לאלץ אותנו לחסוך היכן שאפשר, ובחלק מהמקרים להתפשר על טיב הטיפול הרפואי. ישנם דיווחים על מקרים קיצוניים שכוללים נטישת בעלי חיים, במקרים שבהם בעליהם לא יכלו לעמוד בעלויות. ויש דרך התמודדות נוספת, שמגשרת בין הרצון להעניק לחיית המחמד את הטיפול הכי טוב שיש, לבין האתגר הכלכלי: רכישת ביטוח חיות מחמד. ממש כמו שלאורך השנים גברה המודעות לביטוחי בריאות פרטיים שיכולים להציל חיים ולשמור על הכיס, כך גוברת הפופולריות לביטוח שישמור גם על החבר הכי טוב שלנו.

מהו ביטוח חיות מחמד - ומה הוא כולל?

ביטוח חיות מחמד מאפשר לנו ליהנות מכל העולמות: מצד אחד להעניק לחיית המחמד את הטיפול הכי טוב שיש, ומצד שני לשמור על הכיס באמצעות כיסוי מגוון הוצאות רפואיות. ביטוח חיות מחמד נועד לכסות מגוון רחב של הוצאות רפואיות, כולל ניתוחים, אשפוזים, תרופות, בדיקות מעבדה וצילומים. בנוסף, ישנם ביטוחי חיות מחמד הכוללים כיסוי נזקים שנגרמו לצד שלישי (למשל בעקבות נשיכה או תקיפה ע"י חיית המחמד), וכן ביטוחים שמעניקים פיצוי בעקבות מות חיית המחמד.

איך בוחרים ביטוח חיות מחמד?

כמו סוגים אחרים של ביטוחים, גם היקף הכיסוי בביטוח חיות מחמד משתנה מחברה לחברה. לכן חשוב לבצע בדיקה, ולבחור את הביטוח המתאים ביותר בהתאם לסוג והיקף הכיסויים. הנה 3 דברים מרכזיים שחשוב לבדוק:

איפה מטפלים? אחד הדברים שחשוב לבדוק בביטוח, הוא ממי אפשר לקבל טיפול. כך למשל עם ביטוח חיות מחמד של הפניקס לא צריך להילחם או להזיע כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור הכלב או החתול שלכם: הביטוח מאפשר לכם לבחור כל ווטרינר שתרצו. ככה פשוט. זאת בשונה מחלק מהביטוחים, שבהם הכיסוי כפוף לבחירת אחת ממרפאות הסדר (רשימה סגורה של מרפאות).

מהי עלות ההשתתפות העצמית? גם כאשר הביטוח מכסה את עלות הטיפול הרפואי, חשוב לבדוק מראש מהי עלות ההשתתפות העצמית, שעשויה להכביד על הכיס ואף להשתנות ממקרה למקרה. כך למשל בחלק מהביטוחים יש עלות ההשתתפות עצמית מינימאלית, שיכולה להגיע ל- 10% מגובה הטיפול. וכאשר עלות הטיפול היא בגובה אלפי שקלים ויותר, ההשתתפות העצמית יכולה להגיע לסכומים משמעותיים. עם ביטוח חיות מחמד של הפניקס אין הפתעות: עלות ההשתתפות העצמית לכיסוי הוצאות רפואיות היא אחידה ולא משתנה.

כשזה מגיע לבריאות של החבר הכי טוב שלנו, יותר לא צריך להתפשר. בחירה נבונה של ביטוח חיות מחמד תאפשר לכם ברגע האמת להעניק לחבר הכי טוב, את הטיפול הכי טוב

האם יש ביטוח צד ג'? לפי נתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשנת 2022 דווחו 2,163 אירועי נשיכות ותקיפות ע"י כלבים. זאת לצד מקרים שכוללים תקיפות ע"י חתולים. תקיפות אלו עלולות להוביל להשחתת רכוש, לנזקים רפואיים שנגרמו לצד שלישי ולהוצאות משפטיות. הוצאות אלו עשויות להגיע למאות אלפי שקלים, שבעלי הכלב או החתול ייאלץ להוציא מכיסו בהיעדר כיסוי מתאים. ולכן, בעת רכישת ביטוח חיות מחמד חשוב לוודא שהוא כולל ביטוח צד ג' הולם, שיכסה אתכם במידה שיהיה בכך צורך. כך למשל ביטוח חיות מחמד של הפניקס כבר כולל בתוך הפוליסה כיסוי לצד ג' מהגבוהים בענף

בשורה התחתונה, כשזה מגיע לבריאות של החבר הכי טוב שלנו, יותר לא צריך להתפשר. בחירה נבונה של ביטוח חיות מחמד תאפשר לכם ברגע האמת להעניק לחבר הכי טוב, את הטיפול הכי טוב. ובקיצור: הכלב או החתול יגיעו לכם "תודה"!

בשיתוף הפניקס סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully