וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקפאת שכר הח"כים עד 2025: "צריכים לתת דוגמה"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 16:05

שכר הח"כים עומד על 47 אלף שקל ברוטו והיה אמור להתעדכן בינואר; כתוצאה מכך יוקפא גם שכרם של ראש הממשלה, הנשיא, השרים וסגניהם וכן השופטים

בווידאו: חברי הכנסת מתפנים מאולם המליאה בעקבות אזעקה בירושלים/צילום: ערוץ הכנסת, טל שלו ויקי אדמקר

סופית: שכר חברי הכנסת לא יעודכן בינואר 2024 כפי שאמור היה, אלא רק שנה לאחר מכן. כך אושר היום בוועדת הכנסת. שכר הח"כים, שעומד על 47 אלף שקל ברוטו, היה אמור לעלות בינואר במסגרת ההצמדה לשכר הממוצע במשק.

יו"ר ועדת הכנסת אופיר כץ החליט כי ההעלאה האוטומטית בשכר חברי הכנסת תבוטל, וההחלטה אושרה על ידי חברי הוועדה פה אחד. לדברי כ"ץ - "אין צורך לנמק את המובן מאליו, אנחנו נבחרי ציבור, אנחנו צריכים להוות דוגמה תמיד, ובמיוחד בעת הקשה הזו. נמשיך לפעול על מנת לסייע למצבם הכלכלי של האזרחים ולייצב את המשק".

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ בדיון על חוק הנבצרות, 13 במרץ 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
כ"ץ. "מובן מאליו"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת אלבשן, הוועדה הציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת, המליצה גם היא להקפיא את העלאת השכר. לפי עמדת הוועדה, "המלחמה מביאה השלכות כלכליות קשות על המשק ופגיעה כלכלית ברבים מאזרחי המדינה. בנסיבות אלה, על חברי הכנסת לתת דוגמה אישית ולוותר על העלייה הצפויה בשכרם".

הוועדה הציעה כי ב-2024 ימשיכו חברי הכנת לקבל את השכר הנוכחי שלהם, בגובה של כ-47 אלף שקל ברוטו, ואילו עדכון השכר ב-2025 יהיה על בסיס העלייה ב-2024, בלי שעליית השכר הממוצע ב-2023 תובא בחשבון.

הוועדה המליצה עוד כי החלטה זהה תתקבל גם בנוגע לשאר נושאי המשרה, כלומר הנשיא, ראש הממשלה, שרים וסגניהם וכן שופטים. לפי הוועדה, "יעביר כאמור לציבור מסר של סולידריות, אחריות וערכיות". החלטה בנושא תובא לאישור ועדת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully