וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת נתניהו: שרי הקבינט הכלכלי התנגדו להכנסת פועלים מהגדה

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 19:12

לאחר דיון ממושך שבו הוצגו עמדות גורמי המקצוע, הצביעו השרים פה אחד על המלצה שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו"ש. השר דיכטר לא הצביע. בנוסף, החליטו השרים לקרוא לרה"מ לקיים בהקדם דיון על השוואת הסמכויות והקריטריונים לכניסת פועלים ליישובים הישראליים ביו"ש

חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין חמושים פלסטינים בדיר אל-חטב/רשתות חברתיות

הקבינט החברתי כלכלי המליץ היום (ראשון) לקבינט המדיני ביטחוני בפה אחד שלא להכניס פועלים תושבי יהודה ושומרון לעבודה בישראל. זאת, על אף בקשת נתניהו לקדם את הנושא.

במהלך דיון ממושך שהתקיים היום, הוצגו עמדות גורמי המקצוע בנושא לחברי הקבינט החברתי כלכלי. לאחר מכן, הצביעו השרים פה אחד על המלצה שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יהודה ושומרון למדינה. השר דיכטר בחר שלא להצביע. כמוכן, החליטו השרים לקרוא לראש המשלה לקיים בהקדם דיון בנושא איסור על פועלים ערבים לעבוד גם בישובים הישראלים ביהודה ושומרון.

פועלים בסיכון באתרי בניה
רחוב הילדה מאיר 63 ראשון לציון. ראובן קסטרו
"שכחתם לציין כמה פיגועים עשו נשואים מעל גיל 35". פועלי בניין/ראובן קסטרו

יו"ר הקבינט החברתי כלכלי בצלאל סמוטריץ מסר כי הוא מודה לחברי הקבינט על הצבעתם נגד הכנסת העובדים. "חלק משמעותי מההפנמה של קריסת הקונספציה היא שאסור להמשיך את מה שהיה. כסף והיתרי בניה לא קונים שקט. מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף". עוד הוסיף ואמר כי יש לקד חלופות שיתנו מענה אחר למשק.

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ המייצגת מול המדינה את ענף הבנייה והתשתיות נמסר כי "טרם השביעי באוקטובר, עמדה מכסת העובדים הפלשתינאים על קרוב ל-90 אלף. הם כולם לא עובדים כבר חודשים בישראל. ככל והממשלה והקבינטים - הביטחוני והכלכלי , יחלטו שלא להחזיר אותם עכשיו לעבודה בישראל, מוטלת על הממשלה חובה לייצר חלופה על ידי הבאת עובדים זרים באופן מיידי".

"כיום כמחצית מאתרי הבנייה משתוקים והכנסות המדינה ממיסים מענף הבניה צנחו וממשיכים לצנוח", מסרה ההתאחדות, "קבלנים רבים כבר נמצאים על סף קריסה. ללא הבאת עובדים זרים מיידית, יגרם נזק בלתי הפיך לכלכלת ישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
"מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף", סמוטריץ'/הארץ, הדס פרוש

ההחלטה, כאמור, עברה בפה אחד בקבינט החברתי כלכלי. השר גדעון סער אמר כי "נדמה שהמל"ל הביא הצעה שמטרתה לגרום לנו להחזיר את הפועלים הפלסטינים. זה הזוי". סער הוסיף והתנגד לקריטריון שמותיר הכנסת פועלים פלסטינים נשואים מעל גיל 35. "שכחתם לציין כמה פיגועים עשו נשואים מעל גיל 35. האוכלוסיה ביו"ש בכלל, ובימים אלה של מלחמה בפרט היא אוכלוסיית אויב. בזמן מלחמה אסור לעשות להכניס אותם. הם בשיא השנאה ותחת הסתה פרועה שהם צורכים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בערבית".

שר הכלכלה ניר ברקת ענה לנציג המל"ל כי "אתם רוצים להכניס את האויב לישראל? השתגעתם? לא למדתם כלום מהשבעה באוקטובר? אתם חיים את ה-6/10 ולא מפנימים שהשתנו סדרי עולם. אנחנו לא מעוניינים להיות תלויים בפועלים הפלסטינים. יש גורמים בממשלה שמעכבים הבאת פועלים ממדינות אחרות ופוגעים בכלכלה. נגמרו הימים שישראל תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני. אנחנו חייבים לייצר חלופות".

לעומתם, אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו של ראש הממשלה, הביע תמיכה במתווה החזרה המדורג. "מגזר הבנייה והתשתיות מושבת, זה נזק של עשרה מיליארד שקל בחודש. לפחות במגזר הזה חייבים להכניס פועלים", מסר

ניר ברקת בביקור בקיבוץ בארי. דף הפייסבוק של ניר ברקת, צילום מסך
"לא מעוניינים להיות תלויים בפועלים הפלסטינים", ברקת/צילום מסך, דף הפייסבוק של ניר ברקת

במערכת הביטחון הביעו גם הם את התנגדותם להכנסת הפועלים הערבים מיהודה ושומרון. בצה"ל נמסר כי הדבר יגביר את החשד לפיגועים, ובשב"כ הציעו לבחון מחדש את קריטריון הגילאים.

לעומתם, גורם ביטחוני מסר לוואלה כי לטענתו ההחלטה שלא להחזיר עת הפועלים היא שתגביר את הכעס בקרב האוכלוסיה ביהודה ושומרון. "צריך להתייחס לשאלה איך זה ישפיע על 500 מאות אלף מתיישבים שחיים ביהודה ושומרון? לפי הערכות זה יגביר את העוינות ובטח את רף הטרור", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully