וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת נחמיאס ורבין מסיימת תפקידה במכון הייצוא הישראלי, אבי בלשניקוב יחליפה

10.12.2023 / 22:06

יו"ר מכון היצוא הישראלי, עו"ד איילת נחמיאס ורבין, מסיימת את כהונתה בתום הקדנציה. את מקומה יחליף אבי בלשניקוב, שנבחר הערב פה אחד במועצת מכון היצוא

איילת נחמיאס ורבין. נועה פישפלד,
איילת נחמיאס ורבין/נועה פישפלד

מועצת מכון הייצוא בחרה פה אחד את אבי בלשניקוב, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ומנכ"ל הכנסת, ליו"ר החדש של המכון. במועצה חברים: משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר בישראל וההסתדרות הכללית.

איילת נחמיאס ורבין מסרה: "אחרי 4 שנים במועצת מכון היצוא, מתוכן שנתיים כיושבת הראש, אסיים את תפקידי ואתפנה למשימות כבדות משקל אשר לפני, במיוחד בהובלת הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית. אני משאירה אחרי ארגון שונה לחלוטין מזה שקיבלתי לידי. הנהלת המכון היום חדה וממוקדת במאמץ לדחוף קדימה את היצוא הישראלי. במהלך כהונתי עלתה כמות הארועים שהמכון היה שותף להם בכ-50%, בהשוואה לשנים שלפני הקורונה. לצד הצמיחה, הובלתי תהליכי התייעלות והוספנו פעילויות לשרשרת הערך כמו בניית אקו סיסטם ושותפות עם משקיעים מסוגים שונים, חידשנו ויצרנו שותפויות חיוניות עבור היצואנים.

"בחודשים ששימשתי מנכ"ל בפועל בניתי תשתית שאפשרה למדוד את הישגי המכון, האצת הפיתוח וההטמעה של מערכות מידע מתקדמות וקידום מנועי צמיחה משמעותיים. אבל יותר מכל, זכיתי למנות את המנכ"לית הראשונה, נילי שלו - לשמחתי אני משאירה אחרי הנהלה מלוכדת, ולראשונה אי פעם עם רוב נשי. כמי שהגיעה מהתעשייה והיצוא, אמשיך להעמיד עצמי לרשות המכון וההנהלה שלו בכל עניין שיכול לשמור ולחזק את הכלכלה בישראל בימים המאתגרים הללו. אני מודה לשר ניר ברקת על שיתוף הפעולה, לרון תומר נשיא התאחדות התעשיינים על האמון, למינהל סחר חוץ ולנספחים על הכוחות לדחוף את היצוא הישראלי ולחבריי לדירקטוריון. במיוחד נתונה הערכתי לעובדי מכון היצוא שאני אוהבת ומאמינה ביכולתם להמשיך את המאמצים שהובלנו יחד. אני מאחלת הצלחה לאבי בלשניקוב ולמועצה ותמיד אעמיד עצמי לרשותם - הצלחת המכון בדחיפת הכלכלה הישראלית, היא הצלחתנו."

אבי בלשניקוב. יחצ,
אבי בלשניקוב/יחצ

אבי בלשניקוב, 58, כיהן בעברו כסמנכ"ל מכון היצוא. בלשניקוב נבחר פה אחד. במועצה חברים: משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר בישראל וההסתדרות הכללית. בלשניקוב מכהן בשנים האחרונות כנציגו בישראל של המיליארדר האמריקאי רונלד לאודר וכיהן במקביל כיו"ר בתי החולים של הדסה, יו"ר תאגיד המים והביוב הגיחון של ירושלים, יו"ר המכללה למינהל בראשון לציון, יו"ר הערוץ המסחרי- ערוץ 10 טרם המיזוג, דירקטור בטכניון ובגופים כלכליים ותרבותיים נוספים.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: "אני מודה ליו"ר היוצאת של מכון הייצוא, איילת נחמיאס ורבין, על הובלת המכון בשנתיים האחרונות בהצלחה רבה. מכון הייצוא הוא גוף חשוב לתעשייה הישראלית ושותף של משרד הכלכלה והתעשייה, בהגדלת הייצוא מישראל לעולם. בפני המכון אתגרים גדולים שהביאה עמם המלחמה ותפקידנו לפעול ביתר שאת כדי להגדיל את הייצוא מישראל, דווקא בעת הזו. אני מאחל הצלחה רבה לגברת ורבין בהמשך עשייתה הציבורית ושולח ברכות חמות ליו"ר הנכנס מר אבי בלשניקוב, שאני משוכנע שיוביל את המכון ביד רמה, בתקופה המאתגרת לפניה אנו ניצבים. אני לרשותכם".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "ברצוני להודות לחברתי איילת נחמיאס ורבין, על כהונה מוצלחת כיו"ר מכון היצוא, במהלכה הגיעה להישגים רבים, ייצגה את מדינת ישראל בכבוד בשווקים הבינלאומיים וקידמה את היצוא שכל כך חשוב לישראל. נחמיאס ורבין נכנסה לתפקיד בתקופה מאתגרת במיוחד, כשמשבר הקורונה עדיין היה נוכח מאוד בחיינו ומייד אחריו הגיעו משברים עולמיים נוספים. היא עמדה בכל האתגרים והצליחה לנווט את הסירה שנקראת היצוא הישראלי במים הסוערים, עד שהעלתה אותנו ואת המכון על המסלול להצלחה ופתחה בפנינו שווקים חדשים. כמו כן ברצוני לברך את היו"ר הנכנס, אבי בלשניקוב. בלשניקוב הנו אדם מוכשר ורב פעלים, אשר מכיר היטב את מכון היצוא, והנני בטוח כי יוכל להמשיך במגמת הצמיחה ולעמוד באתגרים הרבים העומדים כיום בפני היצוא הישראלי בזירה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully