וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התקציב מוכיח: הפוליטיקאים נשארו ב-6 לאוקטובר

11.12.2023 / 17:29

דיוני ועדת הכספים בנושא התקציב מראים בעוד הציבור מחפש להתאחד, הפוליטיקאים ממשיכים לדשדש בקרבות קטנים, הולכים ומתרחקים מהציבור אותו הם אמורים לייצג. דעה

בווידאו: ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

הדיון על הצעת חוק תקציב נוסף לשנת 2023 בוועדת הכספים של הכנסת היום (ב'), לקראת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית, המשיך את מתווה הקרקס הפוליטי הנחווה בו מאז ומתמיד. אחדות לא הייתה שם, מלבד על עד כמה כלל חבריה הפכו ללא רלוונטיים עבור הציבור הישראלי.

הסקרים מוכיחים - העם רוצה אחדות. הפיכת המחנה הממלכתי לגדולה במפלגות הכנסת, לפחות על הנייר (על פי כלל הסקרים הפוליטיים האחרונים), ממחישה כיצד דמות הנתפסת כמאחדת כדמותו של בני גנץ מושכת אליה את הציבור, בעוד אלו הנתפסות כמפלגות ממשיכות להשתכשך במי המנדטים הרדודים.

חברי ועדת הכספים, עם זאת, כנראה עדיין נמצאים בבריכה אחרת. הם ניצלו את האירוע רק כדי לנסות שלא להיעלם מהספסלים האחוריים שהם מנת חלקם.

בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת - הצבעות על התקציב. 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
סמוטריץ' בהצבעה על התקציב. נדמה שחברי הכנסת לא הבינו את המקום בו נמצא הציבור/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

כך, בעוד כל זוג גרוש יכול להעיד עד כמה המלחמה על הכסף יכולה לפלג, מייצגי המשפחה הישראלית בכנסת ישראל הפכו מנותקים מהמיוצגים שמחפשים את המאחד, ומפנים עורף למפריד.

אחת הדוגמאות להמשך ניסיון הצגת החיץ בין האזרחים העלתה את ההוצאה הכמעט בלתי מורגשת של תקציב שיפוץ בית בן גוריון, בעוד שכספים דומים אחרים אושרו להנצחה ומורשת של הרב דרוקמן ז"ל ורחבעם זאבי ז"ל.

מיותר לציין עד כמה נחוצה כל הנצחה, ובוודאי של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, כמו גם כל מנהיג אזרחי ולאומי המבקש לקדם את עם ישראל, וסחף אחריו ציבור בדרכו. אך ספק אם במהלך המלחמה יגיעו המבקרים המעטים לביקור מורשת בבית בן גוריון בתל אביב, והספק נע גם אל עבר הצורך בהזנת שמירת מורשת זאבי ודרוקמן בשנת מלחמה.

כספים אלו לא צריכים להיות מנווטים אל עבר הנצחת המתים בעת זו, אלא לשמירת החיים. והם יוכלו לחזור להפיח את רוח ומורשת פעילות גדולי האומה לכשיתאפשר, גם אם מדובר במיליוני שקלים אחדים המהווים שברירי אחוז מהתקציב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דוד בן גוריון במושב פטיש אחרי הפיגוע ב-1955.. פאול גולדמן, לשכת העיתונות הממשלתית
בן גוריון. ספק אם במהלך המלחמה יגיעו מבקרים/לשכת העיתונות הממשלתית, פאול גולדמן

אם היו חברי הכנסת מלינים על עצם העברת כלל הכספים לסעיף ההנצחה והמורשת על פני מענקים לחיילי מילואים, לדוגמה, ניחא. אבל כנראה שהיה חשוב להם יותר להציג את ניסיון ניווט הכספים אל עבר הנצחת האחד על פני האחר. נדמה שחברי הכנסת לא הבינו את המקום בו נמצא הציבור הישראלי, ומציגים את חוסר הרלוונטיות שלהם.

עלו גם כמה סימני שאלה מעל הבנת קברניטי הכלכלה עצמם את גודל השעה. אחת מהן נגעה בסעיף הגיור, שמלוא תקציבו לא נוצל עוד משנת 2022. ח"כ גלעד קריב תהה מדוע שכספי פעילות הגיור הצה"לי, לדוגמה, שקטנה עקב המלחמה וחוסר יכולת של צה"ל להיענות לה במלואה, לא יוזזו לפעילות חדר מיון קדמי, או ישרתו כל מאמץ מלחמתי אחר.

שאלה במקומה, כמו גם שאלות נדרשות לגבי סעיפים נוספים בתקציב, שאמור לבטא את הלך רוח העם: עכשיו מאוחדים במלחמה, ואחריה מאוחדים בצמיחה ממנה.

חברי הכנסת, עם זאת, נטשו את הישיבה על חוק התקציב היישר אל ישיבות הסיעה שלהם המסמלות את המקום בו הם נשארו - ה-6 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully