וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם למכירת תחנת הכח אשכול ב-9 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 18:49

זוהי תחנת הכוח הרביעית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, השלמת העסקת בכפוף לאישור שר האנרגיה והתשתיות וקבלת אישור מיזוג מרשות התחרות

תחנת הכוח אשכול באשדוד. חברת החשמל,
תחנת הכוח אשכול באשדוד/חברת החשמל

חברת החשמל חתמה היום על ההסכם למכירת תחנת הכוח אשכול שבאשדוד לחברת אשכול אנרגיות כוח בע"מ.

ההסכם שנחתם על ידי מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר ומנכ"ל אשכול אנרגיות כוח עובד דבי, קובע כי תחנת אשכול תועבר לידי הרוכשת בתמורה של 9,001,181,818 שקל (כ-9 מיליארד שקל) שישולמו לחברת החשמל על ידי הזוכה עם סיום ההליך הפיננסי והעברת החזקה באתר, ביוני 2024.

אשכול היא תחנת הכוח הגדולה בישראל הפועלת בגז טבעי. היא תחנת הכח הרביעית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, במסגרת הרפורמה במשק החשמל. עד כה נמכרו תחנות הכח רמת חובב בכ- 4.25 מיליארד שקל לשיכון ובינוי ואדלטק ואילו תחנת הכח אלון תבור נמכרה בכ- 1.9 מיליארד שקל לקבוצת MRC . תחנת הכח חגית מזרח נמכרה בסך של כ-1.602 מיליארד ש"ח לשיכון ובינוי ואדלטק.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים הכוללים קבלת רישיונות ייצור מרשות החשמל באישור שר האנרגיה והתשתיות, קבלת אישור מיזוג מרשות התחרות, וכן קבלת אישורים רגולטוריים אחרים כקבוע בהסכם המכר.

מכירת תחנת אשכול. עובד דבי, דורון סט, קובי בלינשטיין (בשחור), יהודה גנאל, מאיר שפילגר, שלמה ארביב. יוסי וייס,
החתימה הערב. העסקה תושלם ביוני 2024 בכפוף לאישורים שונים/יוסי וייס

בטקס השתתפו מר קובי בילטשטיין, מנכ"ל משרד האנרגיה, מר שלמה ארביב, נציג דירקטוריון חברת החשמל, מאיר שפיגלר, מנכ"ל החברה, מר יהודה גן אל, יו"ר ארגון עובדים ארצי חברת חשמל, ודורון סט, יו"ר קבוצת דליה אנרגיות, עובד דבי, מנכ"ל הקבוצה ונציגי בנק הפועלים ובנק המזרחי.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, אמר כי "מדובר באחד המכרזים המורכבים בשוק האנרגיה והתשתיות. מכירת תחנת אשכול מוסיפה נדבך משמעותי בשוק האנרגיה התחרותי, שהציבור ייהנה מפירותיו. מדובר בתחנת כוח פעילה בעלת פוטנציאל פיתוח נרחב".

עובד דבי, מנכ"ל אשכול אנרגיות כוח, אמר כי "אנו נערכים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם חברת החשמל על מנת לעשות את כל ההכנות הנדרשות בכדי לקלוט את תחנת הכוח אשכול בצורה חלקה ויעילה ביוני 2024. צמיחה ופיתוח של המשק הישראלי, בכלל ופיתוח משק האנרגיה, בפרט הנם התשובה הציונית ההולמת במיוחד על רקע הימים המורכבים בהם אנו מצויים. עם העברת התחנה לידי דליה אנרגיות, צפויה החברה לבסס את מעמדה כיצרן חשמל פרטי משמעותי במשק החשמל בישראל, וכמי שתטיב עם כלל צרכני החשמל בישראל באמצעות הוזלת תעריפי החשמל בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully