וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

110 מיליון לסטרוק, 200 אלף לאולפן עבור נתניהו

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 15:32

ועדת הכספים אישרה את התוספת לתקציב לקריאה שנייה ושלישית: יכלול תוספת של 25.9 מיליארד שקל ויעמוד על 636.6 מיליארד שקל

ח"כ אורית סטרוק מטעם מפלגת האיחוד הלאומי בסיעת הציונות הדתית בבית הנשיא. 10 בנובמבר 2022. TPS
סטרוק. מ-133 מיליון שקל ל-653 מיליון שקל/TPS

המשך העברת תוספות תקציביות היום בוועדת הכספים - בין היתר תאושר תוספת של 40 מיליון שקל למערך ההסברה הלאומי, 15 מיליון שקל עבור מנהלת החטופים של גל הירש (שלא נחשב כזכור גורם מרכזי בשחרור החטופים ובטיפול במשפחות עד כה), ו-200 אלף שקל עבור אולפן לראש הממשלה נתניהו.

מדובר בעלייה משמעותית בתקציב משרד ההסברה בעידן שלאחר גלית דיסטל אטבריאן, שעמד על כ-25 מיליון שקל.

200 אלף שקל לחודש אושרו לטובת אולפן טלוויזיה עבור נתניהו הכולל גם צוות וניידת שידור.

לאחר דיון ארוך אישרה היום ועדת הכספים את התקציב הנוסף לשנת 2023 לקריאה שנייה ושלישית. תקציב המדינה נטו לשנת 2023, כולל תשלום החזר חובות יהיה 636.6 מיליארד שקל, ומגבלת ההוצאה תעמוד על 510.6 מיליארד שקל, כלומר תוספת של כ-25.9 מיליארד שקל לתקציב שנת 2023 שאושר בחודש מאי.

ח"כ נעמה לזימי תקפה את ההחלטה בדיון ואמרה כי "לא קיבלנו תשובות מדוע תקציב האולפן נמצא תחת 'מטה המשרד' ולא תחת סעיף ה'הסברה', כאילו מדובר בקופה קטנה של ראש הממשלה. ח"כ פינדרוס אמר בדיון שאם סוגרים את האולפן הזה, צריך לסגור גם את תאגיד השידור הציבורי. אין גבול לבורות - מדובר בחוסר הבנה מוחלט של ההבדל בין תקשורת חופשית לתקשורת מגויסת. לא ניתן לבריונים האלו לאיים על הדמוקרטיה".

שר האוצר סמוטריץ' לא ויתר על העברת הכספיים הקואליציוניים לטובת ההתיישבות ביש"ע והכניס רבע מיליארד שקל נוספים סעיף תחת רזרבה לעמידה במגבלה הפיסקאלית, 110 מיליון שקל מהם מיועדים למשרדה של אורית סטרוק - משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות.

בעוד באופוזיציה טוענים כי מדובר בסכום נוסף של 110 מיליון שקל אשר יקפיץ את תקציבה של סטרוק ל-653 מיליון שקל, זאת לאחר שהתחיל בנקודת פתיחה של 133 מיליון שקל, קיבל עוד כ-200 מיליון שקל בהצעת חוק התקציב שעברה בקריאה ראשונה בשבוע שעבר, ועוד 200 מיליון נוספים בדיוני ועדת הכספים אתמול.

בוועדת הכספים לעומת זאת אומרים כי הסכום הוא חלק מ-410 מיליון השקל הנוספים שכבר אושרו.

לפי חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, "כששאלתי מה פשר 256 מיליון שקל שמסתתרים בסעיף 'רזרבה לעמידה המגבלה הפיסקאלית', הסבירו לי שאלה עודכספים קואליציוניים שממתינים לחוו"ד משפטית, בתוכם עוד 110 מיליון שקל למשרד למשימות לאומיות, מעבר לכמעט חצי מיליארד שכבר יש".

חברי כנסת נוספים בוועדת הכספים אישרו כי קיבלו את אותו הסבר לפיו 110 מיליון שקל מהסכום המיועד עתיד להגיע למשרדה של סטרוק.

חבר ועדת הכספים אליהו רביבו הגן הבוקר על ההעברה ואמר בראיון ברדיו צפון כי לא הכסף מחולק לתתי סעיפים שונים שמכוונים לצרכי ביטחון הנדרשים בהתיישבות, ואינם מנותקים מהמלחמה.

עוד בוואלה!

יש"ע, ועדים וגם קצת פשע: הקשר בין הפריימריז לשוד קופת המדינה

לכתבה המלאה

בוועדת הכספים טענו כי מדובר בכסף שהוא במסגרת ה-410 מיליון הנוספים שכבר דובר בהם ולא סכום נוסף, כאשר מהוועדה נמסר כי "במסגרת דיון בתקציב הנוסף לשנת 2023, בעת הצגת דפי ההחלפה של תקציב משרד רה"מ, ולבקשת חברי כנסת, הציגו נציגי האוצר פירטו של הכספים הקואליציוניים במסגרת משרד ההתיישבות. נציגי המשרד הציגו כי לאחר תוספת של 200 מיליון שקל, עומד תקציב זה על 478 מיליון שקל, מתוכם 110 מיליון ברזרבה שאין להם עדיין אישור משפטי ואינם צבועים לכך, וכי הם יוקצו במידה ויהיה אישור משפטי".

השרה סטרוק עצמה טענה כי תקציב משרדה קוצץ בפועל, וצייצה כי "תקציב המשרד לא גדל ב 400 מיליון שקל, הוא בכלל לא גדל, אלא צומצם. 138 מיליון שקל זה תקציב המכינות בלבד. מתוך 637 מיליון שקל "קואליציוני" קוצץ יותר מחצי (!!) ונשאר 307 מיליון שקל. סך הכל, 455 מיליון שקל".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, השיב לה כי "גברתי השרה.
תקציב המשרד המומצא שלך לשנת 2023, כפי שאושר בחודש מאי השנה, עמד על 133 מיליון שקל.
בתקציב המעודכן, שהוגש לכנסת לפני שבוע, הוא קפץ ל-343 מיליון שקל. אתמול הוא קפץ ל-543 מיליון שקל.

היום נחשף בוועדת הכספים כי ברזרבה ישנם עוד 110 מיליון שקל שמחכים לאישור משפטי.
בסך הכל - מ-133 מיליון שקל ל-653 מיליון שקל. רק ב-2023. המלצה חמה - להכיר את מספרי תקציב במשרד שאת אמונה עליו, לפני שאת מגיבה. לסיכום - אתם בוזזים כספי ציבור בעת המלחמה. תפסיקו עם זה ותתפטרו. כך ביחד ננצח. תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully