וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור בצל המלחמה

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 13:29

רוזן הוקול. יח"צ,
רותם רוזן וקת'י הוקול/יח"צ

מאורעות החודשיים האחרונים עמדו בלב אירועי חג החנוכה השנה, כשעם ישראל מייחל לאור ולשמחת ניצחון שיביא עימו החג. הלאונג' מדליק נרות של תקווה

- איל הנדל"ן הישראלי-אמריקני רותם רוזן הדליק נר ראשון בחנוכייה הגדולה בעולם, המוצבת בשדרה החמישית במנהטן, מול מלון הפלאזה, ביחד עם מושלת ניו יורק קת'י הוקול,ובפני קהל של אלפי צופים. בקור של אפס מעלות, לצד החנוכייה העצומה שעוצבה על ידי האמן הישראלי יעקב אגם, דיברה מושלת ניו יורק בפני הקהל הרב אודות הקשר הנצחי בין אמריקה למדינת ישראל ושיתפה במראות הקשים אשר ראתה בביקורה בישראל מיד לאחר טבח ה-7 באוקטובר.

הוקול הבטיחה שתעזור לאור לנצח את החושך. מייד לאחר מכן עלה על המנוף לצורך הדלקת החנוכייה רותם רוזן, וכמדי שנה הדליק את הנר הראשון שאותו הקדיש לחיילי צה"ל. הרב שמואל בוטמן - מארגן האירוע, ברך את הקהל בברכת חג שמח.


- הצוות המוביל של עמותת "המלאכים של ערן" הפיק אירוע תרומה ענק לכבוד חג החנוכה במסגרתו הגיעו מאות מתנדבים וארזו מארזי חג לחיילי צה"ל ועבור משפחות מפונות מהדרום ומהצפון.

את הנר הראשון באירוע הדליק הרב הראשי לישראל דוד לאו, ביחד עם אנשי הצוות המוביל של העמותה: איצ'ו טיבי, בראל אדם ויניב טבריה. בפני המתנדבים והאורזים הופיעו להקות ישראליות מקומיות, ובהמשך עלה להופיע למענם הזמר חמי רודנר. התייצבו: איש העסקים רוני קז, מנכ"ל זאפה - אליאב בן חמו, אורי שקל - בעלי ערק נוח, שחר בר דוד - בעלי שרוטונים, יניב הלר - סמנכ"ל השיווק של נייק, הרב מרדכי חסידים, ותורמים רבים.


- בחמישי האחרון, נר ראשון של חנוכה, וציון חודשיים לאירועי 7 באוקטובר נפתחה בנמל יפו במחסן 2, תערוכה ייחודית שבה מוצגות יצירותיהם של אמנים רבים, ביניהם תושבי העוטף ומפונים מהצפון. מדובר בתערוכת אומנות למען יישובי ואומני העוטף, תחת הכותרת: "אור גדול", שהעבודות המוצגות בה מתכתבות עם הכאב העצום בעקבות אירועי שבת השחורה. התערוכה היא ביוזמת הנהלת נמל יפו המתחדש, בניהולן של חברת "אתרים" ועיריית תל-אביב-יפו ובשיתוף עם תנועת "דרכנו". 75% מההכנסות ממכירת היצירות יועברו לשיקום העוטף, בדגש על מוסדות ומיזמי תרבות ואמנות, והיתר לאמנים היוצרים.

בתערוכה יצירות שונות - ציורים, עבודות פיסול ומייצבים, והיא כוללת גם עבודות קיר רחבות ממדים, גרפיטי ועוד. בין האומנים המציגים: ציבי גבע, סיגלית לנדאו, דודו גרשטיין, זיוה ילין, אלון קדם, אורית פוקס, כרמל אילן, חיה גרץ ועוד.

נכחו בפתיחה: ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי, ירון קליין - מנכ"ל חברת אתרים, קובי ירדני - מנהל נמל יפו, טלי בן סירא - אוצרת התערוכה, נמרוד דוויק - מנכ"ל דרכנו, רות גרון - מנהלת השיווק של נמל יפו, יזהר שי - יו"ר דרכנו, איש העסקים דוד שמחה - לשעבר יו"ר דרכנו, יושיהיקו (יושי) היגוצ'י נספח התרבות של יפן בישראל, חיים ילין שאשתו זיוה ילין מציגה בתערוכה, ג'ייסון ואליטל אריסון ואמנים רבים.

- הזמר והיוצר ישי ריבו, קיבל בניו יורק אות מיוחד ("אור ישראל") מידי נשיא ישיבה יוניברסיטי, ד"ר ארי ברמן, על תמיכתו בחיילי צה"ל ובקהילות ישראליות בארץ ובעולם. האות הוענק במהלך ארוחת ערב חגיגית לציון חג החנוכה של ישיבה יוניברסיטי, בהשתתפות: הסנאטור לשעבר - ג'וזף ליברמן; הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק - אביב עזרא; ואישים רבים נוספים. ארוחת הערב החגיגית נערכה באולם הנשפים זיגפלד בניו יורק.

במהלך אירוע החנוכה, שנערך זו השנה ה-99 ברציפות, בהשתתפות יותר מ-500 אורחים, הוכרז על חנוכת מרכז חדש להסברה ציבורית ולשירות ציבורי בישיבה יוניברסיטי, שיישא את שמו של הסנאטור ג'וזף ליברמן. הקמתו של המרכז החדש התאפשרה בזכות תרומה בסך 10 מיליון דולר של משפחות מיצנר וקולינס. המרכז החדש נועד להכשיר מנהיגי עתיד, שיהיו נטועים עמוק עם ערכים יהודיים וקשר עמוק למדינת ישראל.האירוע כולו עמד השנה בסימן סולידריות עם מדינת ישראל.

- למעלה ממאה חיילים בודדים בסדיר ובמילואים, התכנסו להדלקת נר ראשון של חנוכה המסורתית בעמותת "אח גדול למען חיילים בודדים". אל האירוע הגיע ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. הדלקת הנרות עמדה השנה בסימן הנצחתם של החיילים הבודדים שנפלו מתחילת מלחמת "חרבות ברזל". באירוע המרגש השתתפו יו"ר העמותה נסים אדר, מנכ"ל העמותה דניאל אהרון, רו"ח ראובן שיף המשמש יו"ר אגודת הידידים, רם חזקיה - חבר ועד מנהל בעמותה, ואלוף במיל' דורון פיילס.

- מלון דן פנורמה תל אביב בראשות המנכ"ל ליאור חיימוביץ, שבו שוהים 1,100 מפונים משדרות, קריית שמונה וכפר עזה, אירח להדלקת נר ראשון של חנוכה גם את צמרת מחוז מרחב דן של משטרת ישראל. אל האירוע הגיע גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי. ברכת מפכ"ל המשטרה לחג הועברה בשידור ישיר לכל טקסי הדלקת הנרות במחוזות המשטרה בכל רחבי הארץ. הטקס נערך בהשתתפותם של מפוני העוטף וקריית שמונה, השוהים במלון, בתקווה שחג החנוכה, חג האור והניסים, יסמל את היציאה מחושך לאור, את הניצחון והתקווה לימים טובים.

- מותג המאפים בונז'ור וארגון 'פתחון-לב' איחדו כוחות לקראת חג החנוכה, ויצאו ליום שלם של אפיה וחלוקת אלפי סופגניות ישראליות בטוויסט כחול-לבן. את הסופגניות חילקו מתנדבי 'פתחון-לב' בדרום הארץ לכוחות הביטחון והתושבים. המיזם יצא לדרך ביום חמישי, נר ראשון של חנוכה, כאשר עם בוקר נאפו אלפי סופגניות במפעל בונז'ור בקרית גת. אל המפעל הגיעו השכם בבוקר מתנדבי 'פתחון-לב', מנכ"ל פתחון לב - אלי כהן, ומנהל הפעילות של בונז'ור - דני פוקס, שבאו לעזור וללוות את הפרויקט מקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully