וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים למלחמה והציבור מצמצם הוצאות: ירידה של 15.8% בחיובי אשראי

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 17:33

בשבוע ה-9 למלחמה באשראי הגיעו ל-7.659 מיליארד שקל; ענפי ההלבשה וההנעלה יורדים אחרי מבצעי נובמבר, מזון וכן מוצרי חשמל ואלקטרוניקה עם הוצאות גבוהות מהממוצע

אישה מודדת נעליים בחנות. ShutterStock
ענף ההלבשה וההנעלה עם ירידה של כ-10% בשבוע שעבר/ShutterStock

הוצאות הציבור בכרטיס אשראי התכווצו בשבוע שעבר ב-15.8% שהם 1.4 מיליארד שקל בהשוואה לשבוע ממוצע, כך עולה מנתוני חברת שבא. ההוצאות בשבוע התשיעי למלחמה (3 עד ל-9 בדצמבר) הסתכמו ב-7.659 מיליארד שקל לעומת שבוע ממוצע מתחילת 2023 שבו ההוצאות עומדות על 9.096 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר חלה ירידה של יותר מ-2.5 מיליארד שקל בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע ה-8 של המלחמה (26 בנובמבר עד ה-2 בדצמבר), מדובר על ירידה בשיעור של 24.8% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע שעבר לעומת השבוע שקדם לו., דבר שיכול להיות מיוחס הן למבצעים שיווקים רבים בשבוע זה במסגרת בלו פריידי וסייבר מאנדיי, והן בגלל מצב רוח משופר בעת ההפוגה ממלחמה.

הענפים שרשמו את הירידות המשמעותיות ביותר הם חדרי ומלון ואירוח עם ירידה של 71% ביחס לשבוע ממוצע, סוכנויות נסיעות עם ירידה של 65%, בידור ופנאי עם ירידה של 24%, ומעדניות, קצביות ומאפיות שרשמו ירידה של כ-18% ביחס לשבוע ממוצע ב-2023.

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק בשבא, אומרת כי "זה היה ברור וטבעי שהשילוב בין סיום מבצעי הקניות של חודש נובמבר וחידוש הלחימה בדרום ובצפון יובילו גם לירידה בהיקף ההוצאות באשראי. למרות הירידות שאנו רואים בענף ההלבשה וההנעלה, ישנם ענפים שמגמת ההתאוששות בהם נמשכת ומדובר בתחום החשמל והאלקטרוניקה ובכל ענפי המזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully