וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.6%

גולן פרידנפלד

17.3.2003 / 17:11

שופרסל עלתה ב-3.9% למרות הדו"חות הגרועים; אגיס הוסיפה 2% בעקבות התוצאות הכספיות החיוביות; דלק רכב איבדה 1.5%


יום המסחר התאפיין בתנודתיות רבה. בתחילת היום סבל שוק המניות מירידות שערים של כ-0.9%. ירידות אלו התחלפו בשעות הצהריים בעליות בשיעור דומה, ובשוק המניות ייחסו את התנודתיות הרבה לאי הוודאות השוררת בעקבות המלחמה הקרבה בעיראק. בסיומו של יום רשמו המדדים המובילים עליות של כ-0.5%.

הסבר אחד לתנודיות הגבוהה ששררה בשוק מיוחס לפעילות של מספר גופים בשוק המט"ח, שהביאה לשינוי המגמה בתל אביב. על פי ההערכות, הפיחות בשער השקל עד לרמה של 4.84 שקלים הבוקר, שהביא לירידות בבורסה בשעות הראשונות של המסחר, הוא תוצאה של רכישות של גופים מהארץ ומחו"ל, שהשתתפו בהנפקת המק"מ הגדולה של בנק ישראל. על פי ההערכות אלו, אחד הבנקים הגדולים בישראל ובנק זר עם נציגות בישראל היו בין המזמינים הגדולים בהנפקה ופעולותיהם השפיעו על שוק המט"ח ודרכו גם על שוק המניות.

בסיומו של יום עלה מדד המעו"ף ב-0.6% לרמה של 332.99 נקודות, מדד ת"א 100 עלה בכ-0.6% לרמה של 336.5 נקודות ומדד התל-טק ירד ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-185 מיליון שקל.

פעילים בשוק ההון ציינו כי עם פרוץ המלחמה צפוי מדד המעו"ף לעלות בשיעור של 5%-6% ברצף של מספר ימים, אולם המשך מהלך העליות תלוי בתוצאות המלחמה. הפעילים אינם סבורים כי עליות השערים יהיו חדות יותר, וכי במידה שארה"ב תסתבך בעיראק העליות עלולות להפוך לירידות.

בנוסף, האוצר צפוי להציג היום את תוכניתו לקרנות הפנסיה, לפיה יפסיק להנפיק עבורן איגרות חוב מיועדות. צעד כזה ייאלץ את קרנות הפנסיה להשקיע את כספן בשוק ההון, מה שצפוי להשפיע על סחירות איגרות החוב הממשלתיות.

מניית אגיס עלתה בכ-2% במחזור של 16 מיליון שקל - על רקע הדו"חות הכספיים שפירסמה החברה. אגיס מדווחת על רווח נקי של 14.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשנת 2002 כולה הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-63 מיליון שקל - שיפור של 179% לעומת שנת 2001. בחברה ציינו כי חרף ירידה משמעותית בכל תחומי הפעילות בשוק הישראלי, הצליחה אגיס להגדיל את היקף פעילותה הכולל בכ-13% ואת הרווח הגולמי שלה בכ-22%.

חברת שופרסל דיווחה היום על הפסד של 118 מיליון שקל ברבעון השלישי כתוצאה ממחיקות חד פעמיות של 184 מיליון שקל שביצעה בגין תקן 15. כתוצאה מכך עברה החברה להפסד נקי בשנת 2002 כולה, שהסתכם בכ-14 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הרביעי צנח בכ-50% לרמה של 45 מיליון שקל והמכירות בחנויות הזהות המשיכו במגמת הירידה שלהן מהרבעון השלישי וירדו ב-12.5% ברבעון הרביעי. מניית שופרסל, למרות הנתונים שפירסמה החברה היום, הגיבה בעליות שערים של 3.9%. ההסבר לעליות השערים נעוץ בעובדה שהערכות האנליסטים היו לתוצאות גרועות יותר מבחינה תפעולית.

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת: מניית בנק הפועלים עלתה בשיעור הגבוה ביותר מבין מניות הבנקים והוסיפה 2.2%. מניית בנק לאומי נסחרה ללא שינוי, מניית בנק המזרחי עלתה ב-0.3% ומניית בנק דיסקונט נסחרה ללא שינוי.

מניית הפניקס הוסיפה כ-0.7%. החברה דיווחה על עלייה של כ-139% ברווח הנקי מכ-51.5 מיליון שקל בשנת 2001 לכ-123.3 מיליון שקל בשנה החולפת, מזה כ-13.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה. רווחי החברה מעסקי הביטוח הסתכמו בשנת 2002 בכ-304.2 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת הרווחים מעסקי הביטוח בשנה הקודמת. עלייה זו נובעת מצמיחה של כ-32% ברווח מעסקי ביטוח כללי ומשיפור ברווח מביטוח חיים שגדל ב-4%.

מניית דלק רכב איבדה 1.5% מערכה. אתמול הוציאה חברת קמור, מייבאת רכבי BMW, אזהרת רווח והכנסות לרבעון הראשון והשני של השנה, ונראה כי בשוק מאמינים שהמיתון החריף יפגע גם בחברת דלק רכב, מייבאת רכבי מאזדה ופורד.

בקבוצת אי.די.בי נרשמה מגמה מעורבת: מניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.7%, מניית אי.די.בי פיתוח עלתה בכ-0.6%, מניית דיסקונט השקעות איבדה 0.1% מערכה ומניית כלל תעשיות ירדה אף היא בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully