וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המנכ"ל - שיר נוסצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?"

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 9:45

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

שיר נוצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?". באדיבות "האם ראית את האופק לאחרונה?",
שיר נוצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?"/באדיבות "האם ראית את האופק לאחרונה?"

שיר נוסצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?", מקימה-שותפה של החמ"ל היהודי-ערבי ברהט: "ב-7 באוקטובר, יחד עם כל מדינת ישראל, גם אני הוכיתי בתדהמה. במשך כמעט יומיים, התדהמה הזאת הייתה משתקת, אבל מהר מאד הרגשתי צורך להתחיל לעבוד וכמו רבים וטובים אחרים - למצוא את הדרך לסייע.

בשנים האחרונות, אני עומדת בראש הארגון שסייעתי להקים, "האם ראית את האופק לאחרונה?", ששם לו כמטרה מרכזית לקדם את החיים המשותפים בישראל ולשאוף לשיתוף פעולה פוליטי ואזרחי בין אזרחי ישראל היהודים והערבים. היה לי ברור שהפחד והאימה שכולנו הרגשנו הם קרקע פורה לאלמנטים הכי קיצוניים במדינה כדי להסית, להתסיס, לפתוח חזית נוספת, בתוך המדינה, ולייצר קרע בין אזרחי ישראל הערבים והיהודים.

אני מכירה רק דרך אחת לנצח אפילה גדולה כל כך: להדליק אור. יצרתי קשר עם חברתי, עו"ד חנאן אלסאנע מעמותת "איתך-מעכי" והחלטנו להקים ביחד חמ"ל יהודי-ערבי משותף, הראשון והיחיד בישראל, כדי להעניק סיוע ולא פחות חשוב - לשלוח מסר: אנחנו כאן ביחד. בתוך ימים ספורים, הצלחנו להקים חמ"ל יהודי-ערבי שפועל על טהרת שיתוף פעולה מלא: אספנו תרומות מערבים ומיהודים, גייסנו עשרות מתנדבות ומתנדבים גם מהחברה היהודית וגם מהערבית, והתחלנו להעביר מאות סלי מזון ומצרכים למשפחות יהודיות ולמשפחות ערביות שספגו פגיעה קשה.

שמעתי אינספור סיפורים מסמרי שיער מהשותפים הערבים שלנו, והחלטתי שכולנו צריכות וצריכים לשמוע אותם. לכן, התחלנו גם לייצר סרטונים עם סיפורים אישיים של אזרחי ישראל הערבים שנפגעו, וגם סיכנו הכל כדי לסייע: משפחת אלקרנאווי מרהט שהצילה את איה מידן מקיבוץ בארי ועוד עשרות אנשים במסיבה; חמיד אבו עראר שהציל חיילים ממארב של מחבלי חמאס ששעות קודם לכן רצחו את אישתו פאטמה, ועוד..

העובדה שהסרטונים האלה זכו למיליוני צפיות ממלאת אותי באופטימיות. העובדה שהחמ"ל המשותף רק גדל מדי יום, וזוכה לביקורים של נשיאים, שרים ושגרירים, מחזקת לי את התקווה. אני לא לבד בתחושה של שותפות הגורל שלנו, ולא לבד בתקווה לעתיד משותף, טוב יותר. התשובה היחידה לשנאה להסתה למלחמה ולהרג,זה להראות שאנחנו מתעקשים לחיות אחרת, בשלום בשיוויון וביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully