וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים תוקפים את התקציב: "גנבתם מהציבור תוך כדי לחימה, אתם סייעני אויב"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 12:42

היום ומחר יידון התקציב במליאה, ולאחר מכן יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית

מליאת הכנסת ריקה בעת הדיון על התקציב. ערוץ הכנסת, צילום מסך
מליאת הכנסת ריקה בעת הדיון על התקציב/צילום מסך, ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת החלה בדיון על אישור חוק התקציב לשנת 2023. הדיון נפתח היום בשעה 9 ויימשך עד 16, ויתחדש מחר בבוקר עד לשעה 12, ולאחריו צפויות להתקיים הצבעות בקריאה שנייה ושלישית.

ועדת הכספים אישרה אתמול את הצעת החוק, כאשר תקציב המדינה נטו לשנת 2023, כולל תשלום החזר חובות, יעמוד על 636.6 מיליארד שקל, ומגבלת ההוצאה תעמוד על 510.6 מיליארד שקל, כלומר תוספת של כ-25.9 מיליארד שקל לתקציב שנת 2023 שאושר בחודש מאי האחרון.

מרכז הקואליציה בועדת הכספים ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, הציג הבוקר במליאה את התקציב ומתח ביקורת חריפה על ההתנהלות שר האוצר ומשרד האוצר: "אנחנו צופים סביבנו קריסה של קונספציות רבות בתחום הביטחוני, בתחום המדיני ובתחום הכלכלי והגיע העת לשנות גם את הקונספציה סביב תקציב המדינה. על כספים לא חיוניים יש לוותר. הגיעה העת לוותר גם על קונספציית הכספים הקואליציוניים. מגיע לעם ישראל תקציב המבטא את צרכי השעה באופן שקוף, ענייני, מוסדר ולא פוליטי. בלי תהליכים שאינם שקופים לציבור".

רביבו הוסיף כי "אני קורא מכאן ליו''ר האופוזיציה ח''כ יאיר לפיד, זוהי עת לאחדות ולא לצעקות מהיציע. כנס מתחת לאלונקה. תראה מנהיגות".

ח"כ מיכל שיר. אלעד גוטמן,
ח"כ שיר. "היה חשוב לכם יותר מזוודות כסף לחמאס וכעת חשוב לכם יותר מזוודות כסף למקורבים"/אלעד גוטמן

ח"כ גלעד קריב אמר כי העובדה כי המליאה שוממת לחלוטין בעת דיון במליאה בנושא התקציב היא "תעודת עניות לקואליציה ולבית הזה", ושאל מדוע אין במליאה ייצוג לקואליציה כלל, חברי ועדת הכספים אינם נוכחים וגם לא שר האוצר עצמו.

חברת הכנסת מיכל שיר מיש עתיד כינתה את ראש הממשלה נתניהו "סייען חמאס" והאשימה אותו בכך ש"הבאת עלינו שואה". שיר הזכירה את פגישותיו של נתניהו עם ערפאת ואת הסיוע הכספי שניתן לרצועת עזה במשך שנות שלטונו.

לדבריה: "אחרי שהבאתם לטבח הגדול במדינה, גם להוסיף חטא על טבח ואת כספי הציבור התורם והנושא בנטל, משלמי מס ההכנסה ומשרתי המילואים, את הכסף שלהם אתם מעבירים למשרדים המיותרים במקום לסגור אותם. ולתת את הכסף הזה לאחות שכולה שצריכה לגדל את הילדים של אחותה שנרצחה במשמרת שלכם בגלל הקונספציה שלכם. אז היה חשוב לכם יותר מזוודות כסף לחמאס וכעת חשוב לכם יותר מזוודות כסף למקורבים. יש לי חדשות בשבילכם - הכסף הזה לא יקנה לכם את השלטון. גנבתם מהציבור תוך כדי לחימה, אתם סייעני אויב".

היא הוסיפה: "חברי ממשלת המחדל - אין מספיק דרכונים דיפלומטיים שתוכלו לחלק כדי לקנות את דרככם החוצה מפנתיאון הבושה הלאומי".

ח"כ אוהד טל בתגובה לדבריה של שיר, "לצערי גם היום יש אנשים שאין גבול של הסתה וטירוף שהם לא חוצים בכדי לשרת את האינטרסים הפוליטיים הקטנים שלהם. אפשר לחלוק ולהתנגד לנתניהו, אבל לקרוא לראש ממשלת ישראל משת"פ של חמאס? רק הבוקר נהרגו עשרה חיילים. איך את מסוגלת להסתכל להם בעיניים ולהמשיך את ההסתה הפרועה הזאת?! תתביישי!".

במהלך הדיון ח"כ ולדימיר ביאליק פנה לחברי המחנה הממלכתי: "לא מספיק להצביע נגד התקציב הביזיוני, תפעלו איתנו עם האופוזיציה להפלת התקציב ותציבו גבול שאם לא מבוצעים השינויים לא תישארו בממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully