וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דויטשה בנק: ללא סיוע ממשלתי עלול אחד הבנקים הגדולים בגרמניה להתמוטט

דפנה מאור

17.3.2003 / 9:30

יוזף אקרמן, המנכ"ל, סבור כי על הממשלה להכין תוכנית חירום למקרה כזה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



מנכ"ל דויטשה בנק, יוזף אקרמן, הזהיר כי ללא סיוע ממשלתי עלול המשבר בענף הבנקאות בגרמניה להחמיר בהרבה. בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר כי על מנהלים בענף ועל הממשלה לנהוג בפקחות כדי להתכונן למקרה הגרוע ביותר - שהוא התמוטטותו של בנק גדול.



אקרמן טען בריאיון כי ממשלת גרמניה צריכה להכין תוכנית חילוץ למקרה כזה, על רקע המיתון הקשה ביותר עבור הבנקים מזה יובל שנים. אקרמן לא פירט מהם האמצעים שעל הממשלה לנקוט. במהלך 2002 רשמו הבנקים הגדולים בגרמניה ירידה חדה ברווח, או במקרים רבים אף הפסד. כך רשם קומרצבנק הפסד שנתי של 320 מיליון דולר ובנק HVB הפסיד 921 מיליון דולר.



הגורמים להפסדים היו מספר שיא של פשיטות רגל עסקיות, מיתון כלכלי ונסיגה בשוקי ההון בעולם כולו. כלכלת גרמניה צמחה ב-0.2% בשנת 2002, וברבעון הראשון היא נסוגה למיתון, לפי הערכות.



דויטשה בנק עצמו סבל מהפסד של של 105 מיליון יורו ברבעון הרביעי, לעומת הפסד נקי של מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב-2001. אולם את השנה כולה סיים ברווח של 426 מיליון דולר. הבנק אף סיפק תחזית אופטימית יותר ל-2003 בזכות שיפור הביצועים בחטיבות הבנקאות הקמעונית וניהול הנכסים. הבנק אף צימצם את פעילותו במכירת חלק ניכר מתיק ההשקעות הפרטיות וניהול הנכסים הפאסיווי. מכירת אחזקות הניבה לו 3.7 מיליארד יורו ב-2002.



חלק מההצלחה ניתן לזקוף למהלך הקיצוצים שהוביל אקרמן בבנק בשנה האחרונה. הבנק קיצץ 14.5 אלף משרות ומכר נכסים בהיקף של 8.5 מיליארד דולר. הקיצוצים בבנק נעשו על רקע הביצועים העלובים שלו בשנתיים האחרונות. שנת 2002 ככלל היתה השנה הגרועה ביותר עבור הבנק מאז מלחמת העולם השנייה. נגד אקרמן הוגש בפברואר כתב אישום, יחד עם עוד חמישה מנהלים, בטענה כי הפרו את אמון המשקיעים במאנסמן, כשוודאפון השתלטה עליה ב-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully