וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות בעקבות הערכות כי מלחמה תפרוץ השבוע; קוריאה נפלה ב-4.2% בעקבות שערוריית SK

דפנה מאור

17.3.2003 / 9:46

מניית מיזוהו, הבנק הגדול ביפאן, נפלה ב-8.3%; נפילות חדות במניות יונדאי, סמסונג ו-SK בבורסת סיאול



ירידות שערים נרשמו בבורסות אסיה היום בעקבות הערכות כי ארה"ב תפלוש לעיראק בימים הקרובים. בורסת טוקיו ירדה ב-1.6% ונסגרה סמוך לשפל של 20 שנה. בורסת סיאול בדרום קוריאה נפלה ב-4.2% בעקבות שערוריית ההונאה ב-SK. הונג קונג יורדת ב-1.5%.



ירידות השערים נרשמו לאחר שהנשיא ג'ורג וו בוש, בנאום תקיף, העניק למועצת הביטחון של האו"ם אולטימטום של יום אחד בלבד לאישור ההחלטה בנוגע לעיראק. בתום פסגה משולשת עם מנהיגי בריטניה וספרד אמר אמש נשיא ארה"ב, כי היום הוא "רגע האמת של העולם". לדבריו, "מחר (יום שני) נבין אם הדיפלומטיה עובדת או לא". הוא ציין כי היום הוא היום האחרון לאישור החלטה שנייה במועצת הביטחון בעניין עיראק.



בורסת טוקיו סבלה מהסנטימנט השלילי, ומניות הייצוא והבנקים הובילו את הירידות. מיזוהו, הבנק הגדול ביפאן, ירד ב-8.3%; מיצובישי טוקיו פייננשל ירד ב-1.9%.



מניית פוג'יטסו איבדה 5%; סוני נסוגה ב-1.2%; מניית NEC ירדה ב-4.6%.



חששות מפני שערוריית הונאה חמורה הובילו לירידות בקוריאה. ממשלת דרום קוריאה פתחה בחקירה בנוגע לפער חשבונאי של 1.2 מיליארד דולר במאזן קבוצת SK. אישומים בזיוף חשבונות הוגשו נגד עשרה ממנהלי הקונצרן הבכירים בתחילת השבוע שעבר. הרגולטורים בקוריאה ניסו לשכך חששות מהתעוררות משבר חובות הדומה לזה של 1997 והצהירו כי המגזר העסקי בקוריאה נקי משחיתות.



SK טלקום, חטיבת הסלולר של קונצרן SK, ירדה ב-4.1%; יצרנית השבבים הייניקס נפלה ב-12%; יצרנית הרכב יונדאי ירדה ב-8.1%; קונצרן סמסונג ירד ב-7.1%.



מניות הבלו צ'יפ והטכנולוגיה בהונג קונג רשמו ירידות שערים במחצית הראשונה של המסחר. צ'יינה מובייל, הצפויה לדווח השבוע על תוצאותיה לרבעון, ירדה ב-2.2%; האצ'יסון וומפואה, שתדווח גם היא השבוע, ירדה ב-2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully