וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ציוץ נגד נתניהו: עוצמה יהודית דורשת לשלול הטבת מס מאחים לנשק

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:16

אחים לנשק העלו ציוץ שנמחק בהמשך, ובו האשימו את נתניהו כי הוא משתמש בנרצחים כניצבים בקמפיין; בעקבות זאת דורש ח"כ אלמוג כהן לבטל את הפטור ממס שניתן לארגון: "ניצול ציני של רגשות משפחות הנרצחים להפקת רווח פוליטי"

עוצמה יהודית מבקשת לשלול את האישור שניתן לארגון "אחים לנשק" לקבל תרומות עם פטור ממס. באמצע נובמבר אישרה ועדת הכספים את אחים לנשק כעמותה המוכרת לפטור ממס על אף שלא עמדה בתנאי זמן פעילות מינימלי שנדרש לקבלת האישור.

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) פנה הבוקר במכתב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בדרישה לשלול מאחים לנשק את סעיף 46 המעניק פטור ממס לאחר שזה ניתן על ידי הוועדה בראשותו בהליך מהיר כשבוע לאחר תחילת המלחמה. הסיבות לאישור היו כי האחים לנשק עושה במלחמה "עבודת קודש למען המאמץ המלחמתי לטובת החיילים, המפונים ומשפחות השכול", כך לדברי היו"ר גפני.

כזכור, אחים לנשק הקימו חמ"ל עם פרוץ המלחמה אשר דאג להסעת חיילים ומפונים, סיוע במזון וביגוד ועזרה לוגיסטית נרחבת שסייעה למאמץ המלחמתי ולעורף בעת שהמדינה עוד לא התעשתה.

ציוץ אחים לנשק שנמחק. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
הציוץ שנמחק: "1,200 נרצחים הם בשבילך ניצבים בקמפיין"/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

באמצע נובמבר אישרה הוועדה רשימה של 118 עמותות ומוסדות ציבור לפי סעיף 46 בפקודת מס הכנסה. מדובר בעמותות שהוכרו ככאלה שפועלות לטובת הציבור ללא מטרת רווח, והמשמעות היא שהתורמים להן יכולים להזדכות על 35% מגובה התרומה באמצעות ניכוי מס.

כהן מצטרף לביקורת חריפה שנשמעה בימין ביממה האחרונה נגד העמותה לאחר שזו צייצה בטוויטר ציוץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כרזה ועליה הכותרת "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין", ועליו היו חתומים הנרצחים במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

הציוץ נמחק לאחר ביקורת ובקשה של חלק מהמשפחות השכולות. כהן כתב לגפני כי העמותה התחייבה לעסוק רק בפעילות לטובת המאמץ המלחמתי והפרסום בטוויטר הוא "עיסוק פוליטי זול המנצל בצורה צינית את רגשות משפחות הנרצחים על מנת להפיק רווח פוליטי". אתמול ביקר את העמותה גם שר החינוך יואב קיש שטען כי פרסום הציוץ "כשבנינו נלחמים ונהרגים, זה מעשה שלא יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully