וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הפיננסים ההולנדית ING תבצע מחיקה של 14.2 מיליארד דולר בגין מוניטין בשנת 2002

יהודה שויצר

17.3.2003 / 10:17

המחיקה הנוכחית לא צפויה להשפיע על שורת הרווח של החברה; ING מצטרפת בכך לחברות רבות נוספות דוגמת AOL, ויוונדי ו-וורלדקום שביצעו הפחתת ענק בגין רכישות גדולות שביצעו



ING, קבוצת הפיננסים והביטוח ההולנדית, תבצע מחיקה של 14.2 מיליארד דולר לשנת 2002 בגין מוניטין. ING מסרה כי ביצעה את המחיקה לפי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP) והיא מהווה כארבע חמישיות מכלל המוניטין שעל החברה להפחית בגין מוניטין שעמד על 18 מיליארד דולר. המחיקה הנוכחית לא צפויה להשפיע על שורת הרווח של החברה.



ING מצטרפת בכך לחברות רבות נוספות שביצעו הפחתת ענק בגין רכישות גדולות שביצעו. AOL טיים וורנר עמדה בראש הרשימה עם הפחתה כוללת של קרוב ל-100 מיליארד דולר בשנת 2002. AOL הפחיתה בגין מוניטין ברבעון הרביעי סך 45.5 מיליארד דולר, שהצטרפו למחיקה של 54 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה.



וורלדקום, שהכריזה על פשיטת הרגל הגדולה בארה"ב, תבצע מחיקה של 79.8 מיליארד דולר בגין ירידת ערך רשתות התקשורת שבבעלותה. בהודעתה מסרה החברה כי תמחק 45 מיליארד דולר בגין מוניטין על סדרת הרכישות שביצעה בתקופת הפריחה שלה וכן תפחית את ערך נכסיה לרבות ציוד, נדל"ן ועוד ב-34.8 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר בלבד.



ויוונדי יוניברסל מחקה מוניטין בשנת 2002 בהיקף של 18.4 מיליארד יורו ומחיקה בגין ירידה בערך נכסיה בסכום של 2.9 מיליארד יורו.



מוניטין מהווה את הפער בין מה שחברה מסוימת שילמה עבור חברה שרכשה, לבין השווי האמיתי של החברות לפי ספריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully