וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב אושר בקריאה שנייה ושלישית - 59 תמכו, 44 התנגדו

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 14:02

הקואליציה חסרה חמישה קולות: אדלשטיין שנמנע, גמליאל שלא נכחה ושלושה ח"כים נוספים שקוזזו; חברי המחנה הממלכתי הצביעו נגד

רה"מ המיועד בנימין נתניהו מינה את גילה גמליאל לשרת המודיעין. ללא, אתר רשמי
גמליאל ונתניהו. לא הגיעה להצבעה ולא עונה לטלפונים/אתר רשמי, ללא

כנסת ישראל אישרה את חוק התקציב בקריאה שנייה ושלישית, לאחר שבשבועות האחרונים נערכו דיונים קדחתניים בנושא בוועדת הכספים. 59 חברי כנסת תמכו, 44 התנגדו, ביניהם חברי המחנה הממלכתי.

חמישה חברי כנסת מהקואליציה לא הצביעו: ח"כ יולי אדלשטיין אשר נעדר במכוון מההצבעה הסופית וצייץ: "לא מלחמה - לא עכשיו", וח"כ גילה גמליאל לא נוכחת ובליכוד טענו כי היא "לא ענתה לטלפונים". בלשכת יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ מסרו כי השרים יואב גלנט ומשה ארבל וח"כ דוד ביטן נעדרו באישור ומקוזזים.

הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2023 קובעת כי תקציב המדינה ל-2023 יעמוד על 636.6 מיליארד שקל, כולל תשלום החזר חובות, ומגבלת ההוצאה תעמוד על 510.6 מיליארד שקל. המשמעות היא תוספת של כ-25.9 מיליארד שקל לתקציב שנת 2023.

בנוסף הצביעה הכנסת על הצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית תיקון מס' 24, במסגרתה מוצע להעלות את תקרת הגירעון ל3.7% במקום 2.75%, עבור שנת הכספים 2023, וכן להגדיל את ההוצאה הממשלתית המותרת ב3.75% עבור צרכים צבאיים וב1.95% עבור צרכים אזרחיים הנובעים ממלחמת חרבות ברזל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על אישור התקציב: "בנינו תקציב טוב, שנותן מענה לצרכי המלחמה בחזית ובעורף. לצה"ל יש, כמו תמיד, גיבוי תקציבי מלא לעשות כל מה שצריך כדי לנצח את אויבינו.
בעורף, בתקציב הזה קידמנו מדיניות מרחיבה כדי לתת מענה רחב למפונים, לעסקים, לניצולים למשרדי הממשלה לטובתם של כל אזרחי ישראל. אני מודה לחברי הכנסת וליו"ר ועדת כספים ח"כ גפני על העבודה המקצועית והקשה להכנת התקציב בכנסת".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "ממשלת ישראל מובילה אותנו ממחדל ביטחוני, למחדל כלכלי. התקציב שעבר היום, זה תקציב סקטוריאלי ופוליטי ששוב מוביל לקרע בעם, תקציב שלא נותן ודאות כלכלית, תקציב שאין בו שום מנועי צמיחה, אין בו מענה לאזרחים שנקלעו לצרה, אין בו מענה לתוכנית מגן הצפון ולמאות אלפי התושבים שפונו מבתיהם והקרקע נשמטה מתחתיהם".

ח"כ נעמה לזימי אמרה כי "תקציב 2023 המתוקן עבר בכנסת, עם מעל 85% מהכספים הקואליציוניים.
מדובר בתקציב חסר אחריות, מסוכן ושערורייתי, לא פחות מהפקרות. הכספים הללו יכבלו את ידי הממשלות הבאות, יעמיקו את הפערים בין החינוך הממלכתי ציבורי לפרטי חרדי, יגרמו לעליה גדולה מהנדרש במסים שלא לצרכים חברתיים, וירסקו את האמון במשק הישראלי".

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חה"כ ולדימיר בליאק, ציין כי "הקואליציה של נתניהו-סמוטריץ'-בן גביר לא למדה דבר. מדובר בתקציב רע, הרסני, סקטוריאלי, שגורר את מדינת ישראל - בעת המלחמה - לאסון כלכלי. להתעלמות הקואליציה מהצרכים האמיתיים של כלכלת ישראל יהיו השלכות כבדות משקל הן על תקציב 2024, והן מעבר לכך. התקציב הזה הוא יריקה בפניהם של חיילי המילואים, המפונים, בעלי העסקים הקטנים, כלל הציבור הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ולדימיר בליאק, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בליאק. "יריקה בפניהם של חיילי המילואים"/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד סיכם את הדיון לקראת ההצבעה על התקציב במליאה ואמר כי "כל מי שיצביע בעד התקציב הזה, לא יוכל להגיד על עצמו, 'בשעתה האפלה ביותר של מדינת ישראל, הייתי שם בשבילה'. אני אומר מפה לחברי הכנסת של הליכוד: לא על התקציב אתם תצביעו היום, אתם תצביעו על עצמכם. אתם תצביעו על השאלה איזה בני אדם אתם. אתם תצביעו על השאלה שעליה תצטרכו לענות כל חייכם החל מהיום הזה: איך התנהגתי בזמן המלחמה?

"כל מי שיצביע בעד התקציב הזה, לעולם לא יוכל להגיד על עצמו, 'הייתי שם בשביל לוחמי גדוד 13, הייתי שם בשביל מפוני קרית שמונה, הייתי שם בשביל החטופים מבארי'. לא היית. היית פה במליאה, הצבעת בשביל תקציב שלא רואה אותם ממטר. מי שיודע מה יש בתקציב הזה ומצביע בכל זאת, יישא את זה עמו כל חייו. הוא יחזור הביתה ויסביר לילדיו, "ככה זה משמעת סיעתית. אלה חוקי המשחק', אבל הוא יתבייש".

לפיד הוסיף: "לא תהיה סליחה על הרגע הזה. לא תהיה מחילה. הייתה לכם הזדמנות אחת, תקציב אחד, כדי להראות שהבנתם. שאתם מתחילים לתקן, מתחילים לרפא את הפצעים. במקום זה הנחתם תקציב שאומר, "לא אכפת לנו, לא מעניין אותנו, אנחנו לא רואים אתכם ולא שומעים אתכם".

ח"כ יואב סגלוביץ אמר מוקדם יותר בדיון כי "הביטוי 'להיכנס מתחת לאלונקה' נהיה ציני, מנותק ושקרי. נשכבתם אתם על האלונקה היום ואמרתם 'סחבו אתם', 'סחבו אתם אותנו'. התקציב אינו תקציב של אחרי ה-7.10 הוא תקציב של 6.10, כאילו לא קרה דבר, כאילו לא הבנתם, כאילו לא הפנמתם. במקום 'יחד ננצח' התקציב הפך ל'יחד ניקח' כי אנחנו יכולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully