וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל ביצעה הפרשה של 184 מיליון שקל בגין יישומו המוקדם של תקן 15

אלי דניאל

17.3.2003 / 11:30

ההשפעה לאחר מס - 128 מ' ש'; שיעור ההפחתה - 6.8% מיתרת הרכוש הקבוע והאחר בסך של 2.7 מיליארד ש'; היוון תזרימי המזומנים בוצע לפי שיעור של 12% לחנויות ו-10% לנכסים המניבים



יישומו המוקדם של תקן מס' 15 של המוסד לתקינה חשבונאית, הוביל את רשת השיווק הקמעונית, שופרסל , לבצע בדו"חות הרבעון הרביעי של השנה הפרשת עתק לירידת ערך בהיקף כספי של 184 מיליון שקל, לפני מס. ההשפעה, לאחר מס, של הפרשה זו הסתכמה בכ-128 מיליון שקל.



שופרסל ביצעה בדיקה לגבי כל חנות ונכס מניב הנחשבים כיחידה המניבה מזומנים, ובסך הכל בחנה החברה מחדש את ערכם של כ-200 נכסי מקרקעין. בחברה מציינים כי לאור ההרעה בתנאים הכלכליים במשק, בוצעה הפחתה בשיעור של כ-6.8% מיתרת הרכוש הקבוע והאחר, יתרה שהסתכמה בכ-2.7 מיליארד שקל ערב ביצוע ההפחתה.



בחברה טורחים לציין כי הסכום בר ההשבה של מרבית נכסי החברה עולה על ערכם בספרים, בסכום הגבוה מסכום ההפסד שנרשם עתה בעקבות יישומו של תקן 15. עובדה זו, לא קיבלה את ביטויה בדו"חות הכספיים.



עוד מציינת שופרסל כי בבחינת ירידת הערך של יחידה מניבת מזומנים, הובאו בחשבון מוניטין ונכסים משותפים - נכסי משרד ראשי ומחסנים - הקשורים לאותה היחידה. היוון תזרימי המזומנים בוצע לפי שיעור ניכיון (לפני מס) של 12% עבור החנויות ו-10% עבור הנכסים המניבים.



עם ביצוע הפחתת המיליונים מצטרפת שופרסל לחברות נוספות מקבוצת אי.די.בי אשר ביצעו מחיקה משמעותית בגין יישומו המוקדם של תקן 15. בין היתר, היתה זו נכסים ובנין אשר דיווחה אתמול על ביצוע הפחתה לירידת ערך בהיקף של כ-54 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully