וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ההפחתה של שופרסל בגין תקן 15 לא משמעותית

אילן מוסנאים

17.3.2003 / 13:08

בלידר ושות' ובמנורה גאון מרוצים מהרווח התפעולי שהיה גבוה מהתחזיות; באקסלנס מאוכזבים מהמכירות והרווח הנקי

תקן 15, בגינו הכירה היום שופרסל בירידת ערך נכסים של כ-184 מיליון שקל, לא מעניין את המשקיעים. כך אומרים היום ל-TheMarker אנליסטים המכסים את החברה.

המחיקות לעיל הובילו את הרשת להפסד ענק של 118 מיליון שקל ברבעון הרביעי ולהפסד שנתי של 14 מיליון שקל, מול רווח של 205 מיליון שקל ב-2001. למרות ההפסדים הכבדים רושמת כעת המניה עליות של 3.4%.

האנליסט אורי הרשקוביץ, מלידר ושות', מציין כי התקן לא משמעותי מבחינת הרשת, שכן הוא אינו משפיע על התוצאות התפעוליות ואינו פוגע ביכולת החברה לחלק דיווידנד, שכן ברשותה יתרות נזילות של כ-900 מיליון שקל.

האנליטס מירון קצפ, מוסיף כי שופרסל כבר נסחרת היום ב-50% מההון העצמי, ולכן תקן 15 - שהינו הוצאה חד פעמית חשבונאית, לא משמעותי מבחינתו.

השניים מציינים כי כשמסתכלים על דו"ח הרווח וההפסד של החברה, יש אכזבה משורת ההכנסות של החברה שירדו ברבעון בכ-7% ל-1.6 מיליארד שקל. עם זאת הם מציינים כי הרווח התפעולי ברבעון - 45 מיליון שקל, היה גבוה משמעותית מהתחזיות שלהם (של 39 מיליון שקל במנורה גאון ו-33 מיליון שקל בלידר ושות') ומחששות שהחברה אף תציג הפסד תפעולי.

גם הערכות כי החברה תדווח ברבעון על הפסד נקי (בנטרול המחיקות החד פעמיות), התבדו והחברה השיגה רווח נקי מנוטרל של כ- 17 מיליון שקל.

האנליסט גלעד שמעוני מאקסלנס, מעט פחות מרוצה מהדו"חות שפירסמה הרשת ובוחר להתמקד בירידה החדה ברווחיות המנוטרלת, כאשר ברבעונים סבירים הרשת הציגה רווחים של 45-55 מיליון שקל.

עם זאת, גם שמעוני אינו מייחס חשיבות רבה למחיקות שביצעה שופרסל. לדבריו, בשופרסל, "ניצלו לחומרה" את תקן 15 ומעידים על כך שיעורי ההיוון שלפיהם נקבעו שוויי הנכסים (שיעורים גבוהים של 10%-15%). שמעוני מציין כי הרשת יכלה "בקלות" להשתמש בשיעורי היוון נמוכים יותר, שהיו גורמים לשוויים גבוהים יותר והפחתות גבוהות יותר ומסביר זאת ברצון של הרשת לנקות את הספרים לפני החלפת המנכ"ל.

הרשקוביץ ושמעוני, מציינים כי בשלב זה לא ברור אם הרשת המתחרה - רבוע כחול תאמץ את תקן 15 כבר ברבעון הקרוב. עם זאת הם מעריכים כי רבוע כחול חשופה פחות מאשר שופרסל שכן היא מחזיקה בפחות נכסים בבעלות ויותר נכסים בשכירות. השניים מעריכים, כי אימוץ תקן 15 (ברבעון הנוכחי או ברבעון הראשון של 2003), יחייב את רבוע כחול לבצע הפרשות בסדר גודל של כ-100 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully