וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: סמוטריץ' חוזר בו מהכוונה לפגוע במילואימניקים

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 11:11

ועדת הכספים היתה אמורה לדון מחר בבקשת סמוטריץ' להחשיב את התשלום עבור ימי מילואים כחלק ממחזור העסקות של עצמאים; סמוטריץ' ספג ביקורת עזה וחזר בו מהתיקון שביקש בעצמו בשבוע שעבר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקש מוועדת הכספים להעביר תיקון אשר יפגע משמעותית בפיצוי שמקבלים חיילי מילואים שהם בעלי עסק. לאחר שהדבר פורסם בוואלה והשר ספג ביקורת רבה, הוא חוזר בו מהמהלך וטוען כי "לא אתן שיפגעו במילואימניקים, רשות המסים יבצעו תיקון בנושא".

ביום שלישי היו אמורות לעלות לדיון ועדת הכספים תקנות שקובעות שתגמולי חיילי המילואים מהביטוח הלאומי לעוסקים עצמאים שמחרפים את נפשם בעזה יתווספו למחזור העסקאות שלהם בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר.

המשמעות היא שהמחזורים של אנשי המילואים העצמאים יגדלו והפיצוי שהם יהיו זכאים לו, אם בכלל, יקטן משמעותית. חשוב לציין שמדובר בשינוי לעומת היחס למילואמיניקים בעלי עסקים ביחס למה שקרה עד כה במלחמות קודמות.

בחומרי הרקע לדיון מופיע מכתבו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לוועדה, ובו הוא כותב במפורש - "ייתכן ששיעוד הירידה במחזור העסקאות שייווצר אינו משקף את הפגיעה הכלכלית האמיתית של הניזוק, מכיוון שכספי התגמולים כבר פיצו אותו על הירידה שנגרמה לו. על מנת למנוע מצב של פיצוי ביתר במקרה של עוסקים אשר קיבלו תשלומים מביטוח לאומי בעד תקופת הזכאות, מוצע להוסיף לחישוב מחזור העסקאות תשלומים המשולמים בעד ימי שירות במילואים בתקופת הזכאות".

כעת חזר בו סמוטריץ', ואמר כי "לא אתן שיפגעו במילואימניקים, ההפך הוא הנכון, אני מוביל מהלך רחב מאד למעטפת כוללת למילואימניקים ולבני משפחותיהם. תגמול המילואים לא יחושב במחזור העסקאות של העצמאים, ורשות המיסים יבצעו תיקון בנושא".

לפי מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, "הכוונה של משרד האוצר להוסיף את תגמולי המילואים למחזור עסקי של מילואימניקים עצמאים, ובכך להקטין או למנוע מהם את הפיצוי עבור חודשים אוקטובר-דצמבר, בזמן שהם מחרפים את נפשם בקרבות בדרום ובצפון - מקוממת, מרתיחה ולא תעבור בוועדת הכספים.

"הבנתי ששר האוצר טוען כי 'לא הכיר את הנושא'. אז מדוע הוא אישר וחתם על הבושה הזאת ב-12 בדצמבר? הגיע הזמן שסמוטריץ' יתחיל לקרוא את המסמכים שהוא חותם עליהם. לא ניתן לפגוע במשרתי המילואים!".

ירון גינדי 1. ראובן קסטרו
ירון גינדי. "כמו שחיילי המילואים מגינים עלינו בגופם, כך בדיוק נגיע מחר לכנסת ונגן עליהם בגופנו"/ראובן קסטרו

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, פרסם סרטון ובו תקף את הדיון וההחלטה המסתמנת: "לא יאומן כי יסופר - הונחו תקנות בכנסת שפוגעות במשרתי המילואים העצמאים! אני קם היום בבוקר במטרה אחת בלבד - לוודא ולעצור סופית את החקיקה שתידון מחר בכנסת- שקובעת שתגמולי המילואים מביטוח לאומי לעצמאים שמחרפים את נפשם בעזה, יוספו למחזור העסקאות שלהם בחודשים אוקטובר נובמבר ודצמבר 2023.

"למה? כדי שלא יקבלו גם מענקים! אתם מאמינים?! זה לא יקרה! לא לא ולא! כמו שחיילי המילואים מגינים עלינו בגופם, כך בדיוק נגיע מחר לכנסת ונגן עליהם בגופנו, אחרת - בגידה כזאת בחיילי המילואים שלנו תגרום לכך שבמערכה הבאה לא יהיה מי שיתייצב להגן על המולדת".

גינדי פנה בדחיפות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושוחח עם מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' ומנהל קרן הפיצויים במס רכוש אמיר דהן. הוא מעדכן כי לדעתו שר האוצר לא היה מודע למשמעות התקנה המחמירה, והוא בטוח ששר האוצר, שהגיב לשמחתו מידית לבקשתו - לא יאפשר פגיעה באנשי המילואים העצמאיים והתקנות לא יעברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully