וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקפאת שכר הח"כים: הוקפאו גם משכורות ראש הממשלה, השרים, הנשיא והשופטים

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 11:36

ועדת הכספים אישרה זאת הבוקר פה אחד; החיסכון למדינה: 52 מיליון שקל בשנה הקרובה

לאחר שהוקפא שכר הח"כים, אישרה ועדת הכספים בהחלטה פה אחד את הקפאת שכרם ב-2024 של ראש הממשלה, השרים וסגניהם, נשיא המדינה ונושאי משרה שיפוטית.

שכרם וכן שכר הח"כים היה אמור להתעדכן בינואר בהצמדה לעליית השכר הממוצע במשק. עדכון השכר נדחה לינואר 2025, וגם אז העלייה שבוטלה לא תבוא בחשבון. שכר חברי הכנסת הנוכחי עומד על כ-47 אלף שקל לחודש.

החיסכון לקופת המדינה בגין ביטול ההעלאה של נושאי משרה אלה ושל חברי הכנסת שהחלטה לגביהם התקבלה בוועדת הכנסת בשבוע שעבר, הינו כ-52 מיליון שקל לשנת 2024, 46 מיליעון שקל מהם בגין נושאי משרה שיפוטית, שמספרם גדול בהרבה בהשוואה לכמות חברי הכנסת, השרים וסגניהם.

מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023.. יקי אדמקר
חברי הכנסת. שכר של 47 אלף שקל בחודש/יקי אדמקר

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר כי "פנה אליי ח"כ רביבו וגם ח"כ בליאק, ושמחתי על כך כי גם אני התכוונתי לפעול בעניין. ישנה חלוקה - הפיקוח על נושאי משרה והשכר של חברי הכנסת נמצא בוועדת הכנסת והפיקוח על נשיא המדינה, השרים והשופטים נמצאים בוועדת הכספים. השכר איננו שכר נמוך ולכן סיכמתי עם ח"כ אופיר כץ שאנחנו נעשה את זה יחד, הוא יעשה את זה בוועדת הכנסת על חברי הכנסת ואני אביא את זה לכאן".

מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט: "אנחנו מצטרפים בהסכמה מלאה להצעה, אין שאלה - הנסיבות והמצב מחייבים". השופט ירון לוי, נציג השופטים "התבקשתי גם לייצג את נושאי המשרה האחרים, בעת חריגה זו שנחתה עלינו וגובה מהציבור הישראלי מחירים כבדים מנשוא, נדרש הציבור כולו להתגייסות וכמובן גם שופטי ישראל מקבלים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully