וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית: הבנק המרכזי של אירופה עשוי להוריד את הריבית במקרה של מלחמה עם עיראק

דפנה מאור

17.3.2003 / 14:23

הנציבות צופה השפעה מעטה להתייקרות מחירי הנפט במקרה של מלחמה; הצמיחה צפויה להתאושש רק לקראת סוף השנה



הבנק המרכזי של אירופה עשוי להוריד את הריבית במקרה של מלחמה בעיראק, כך הודיעה היום הנציבות האירופית. גם אם מלחמה בעיראק תוביל לזינוק במחירי הנפט ותגרום לעלייה באינפלציה, יהיה לבנק המרכזי (ECB) מקום להורדת ריבית, אמר פדרו סולבס, הנציב לעניינים כלכליים ומונטריים בדו"ח הרבעוני שלו.



הבנק המרכזי של אירופה רמז בשבוע שעבר על אפשרות להורדת ריבית נוספת. הבנק אמר כי הוא צופה שהצמיחה הכלכלית באירופה תמשיך לדשדש, וכי האינפלציה בגוש היורו תתמתן. הריבית בגוש היורו הורדה לאחרונה במארס, לרמה של 2.5%.



"התחזית ליציבות המחירים בטווח הבינוני השתפרה בחודשים האחרונים, בעיקר בשל הקצב האיטי של הצמיחה הכלכלית ועליית שער היורו", נאמר בדו"ח הבנק. בשבוע שעבר הוריד הבנק את תחזית הצמיחה לגוש היורו ל-1%, לעומת תחזיות של 2.1% בדצמבר.



לדברי סולבס, אינפלציית הליבה, שאיננה כוללת את מחירי האנרגיה, נמוכה, ואף נמצאת במגמת ירידה. סולבס סבור גם שתפוקת הנפט העולמית הנוכחית גדולה מצרכיה של אירופה, כך שאינו צופה פערי ביקוש גדולים מדי.



סולבס צופה כי כלכלת אירופה תתאושש לקראת סוף השנה, ותחזור לצמיחה של כ-2.5% בשנה רק ב-2004.



בפברואר היה קצב האינפלציה בגוש היורו 2.3%, לעומת 2.2% בינואר. העלייה נבעה בעיקר מהתייקרות מחירי הנפט, והיתה מהירה מיעד של 2% שקבע הבנק.



הבנק המרכזי של ארה"ב צפוי לדון בנושא הריבית מחר. לפי הערכות לא יוריד את הריבית מרמה נוכחית של 1.25% מחר, אלא במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully