וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חממת הטכניון וחממת ניות נבחרו כחממות המצטיינות ל-2002; גייסו 24 מ' ד' עבור פרויקטים

צורי דאר

17.3.2003 / 15:11

כפרויקטים מצטיינים נבחרו החברות ליטותק, מזור רובוטיקה, מיינדגארד ו-A-trap; מנהלת תוכנית החממות בתמ"ס: חיוניותה של תוכנית החממות מתעצמת לנוכח הקיפאון בהשקעות



חממת הטכניון וחממת ניות הוכרזו כחממות המצטיינות לשנת 2002 באירוע השנתי של תוכנית החממות הטכנולוגיות בישראל שנערך אתמול. הכנס נערך בחסות סגן שר התמ"ס, ח"כ מיכאל רצון, והשתתפו בו המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר, מנהלת תוכנית החממות בתמ"ס, רנה פרידור, וכן יזמים, משקיעים, תעשיינים, אנשי אקדמיה, מנהלי חממות ואנשי ציבור.



יצוין כי החממות הנבחרות פיתחו יכולות ראויות לציון בקליטת מיזמים ובהובלתם להצלחה בגיוס השקעות פרטיות. גם בחממת הטכניון וגם בחממת ניות גויסו לפרויקטים בשנת 2002 השקעות פרטיות המסתכמות בכ-12 מיליון דולר בכל אחת מהן. חממת הטכניון היא בבעלות הטכניון ומנוהלת ע"י זוהר גנדלר. חממת ניות מנוהלת ע"י ליהוא אביטוב, ושותפה בה מאז 1997 קבוצת האחים עופר המשקיעה ותורמת מנסיונה ומקשריה לפעילות החממה.



במסגרת האירוע הוכרזו גם הפרויקטים המצטיינים בחממות לשנת 2002. חברת ליטותק שהחלה דרכה בחממת מיט"ג בגולן, פיתחה מכשיר להוצאת אבנים מדרכי השתן. ליטותק גייסה השקעה וכבר בשנתה השנייה בחממה חתמה על הסכם שיווק כלל עולמי בהיקף מכירות צפוי של 3.5 מיליון דולר עם חברת Cook Urological (בארה"ב).



חברת מזור רובוטיקה, שיצאה מחממת הטכניון, המפתחת רובוט זעיר המיועד להשתלב בחדר הניתוח העתידי ולשפר את יכולת הדיוק והנגישות של המנתח. מזור גייסה לאחרונה 4 מיליון דולר.



חברת מיינדגארד שיצאה מחממת ניות בציפורית, פיתחה מסנן עורקי למניעת שבץ מוחי. עד כה גייסה החברה מעל ל-10 מיליון דולר.

חברת A-trap, שיצאה מחממת מיט"ג בגולן, פיתחה מלכודת ביו-כימית המדמה את אותן תכונות של גוף האדם המושכות את היתושות (גזים שהעור פולט, טמפרטורה וכו'). החברה חתמה על הסכם הפצה המוערך בכ-55 מיליון דולר ב-5 שנים עם חברת לנטק האמריקאית.



מנהלת תוכנית החממות בתמ"ס, רנה פרידור, אמרה כי הפרויקטים שהוגשו כמועמדים היו ברמה גבוהה עם הישגי מסחור מרשימים, בשנת 2002 גדל זרם הפניות והשתפרה איכותן. מושם היום דגש על הגעה מהירה ללקוח הסופי עם מוצר ביניים, ועל התקשרות עם שותף אסטרטגי כבר בשלב הראשון, עקב השפל בהשקעות מקרנות הון סיכון.



פרידור ציינה עוד כי חיוניותה של תוכנית החממות מתעצמת לנוכח הקיפאון בהשקעות בהיי-טק וזאת גם הסיבה לכך שזרם הפניות לתוכנית גדל והולך.



המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר, הזהיר במהלך הטקס כי קיצוץ בתקציבי מחקר ופיתוח יוביל לפגיעה משמעותית בתעשייה, ויכול להוביל לסגירת חממות טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully