וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס הפרישה כ-18.8 מיליון שקל בגין ירידת ערך נדל"ן להשכרה ומבנה בהקמה

אלי דניאל

17.3.2003 / 15:54

החברה החליטה לממש אופציה לרכישת שטחי חניה קבועים בבניין בגבעתיים בו מצויים משרדיה הראשיים בתמורה ל-20.5 מיליון שקל



חברת הביטוח הפניקס הנמצאת בשליטת יעקב שחר וישראל קז, רשמה בשנה החולפת גידול
נאה של כ-139% ברווחיה, בשעה שאלה הסתכמו בכ-123.3 מיליון שקל.



עם זאת, במהלך השנה החולפת ביצעה החברה בדו"חותיה המאוחדים מספר הפרשות לירידת ערך נכסי נדל"ן ומקרקעין. כך, בגין ההשקעה במקרקעין להשכרה ובנייני משרדים בוצעה בדו"ח המאוחד הפרשה לירידת ערך בהיקף כספי של כ-8.2 מיליון שקל. הפרשה זו נעשתה בהתבסס על הערכת שמאי חיצוני, הערכה אותה ביקשו החברה והחברה הבת, עטרה, בעקבות המשבר המתמשך בשוק הנדל"ן.



הפרשה נוספת בהיקף של כ-10.6 מיליון שקל בוצעה בגין זכויות מקרקעין במגרש המצוי בשדרות רוטשילד 1 בתל אביב. זכויות אלה נרכשו במשותף על ידי החברה, עטרה וחברת הבת - הדר . בהתאם לתוכנית בניין עיר הקיימת, על המקרקעין האמורים ניתן להקים פרויקט של בניין רב קומות המיועד למשרדים, מסחר ומגורים. בחברת הפניקס מציינים כי לאור המשבר בשוק הנדל"ן, עודכנה התוכנית העסקית של הפרויקט על בסיס רמות המחירים התואמות את תנאי השוק הקיימים, ולאור עדכון זה בוצעה ההפרשה.



בתוך כך, החברה החליטה לממש אופציה שניתנה לה לרכישת שטח חניה קבוע בבניין בגבעתיים בו מצויים משרדיה הראשיים בתמורה ל-20.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). הפניקס וחברה בת של הדר רכשו בעבר 14 קומות משרדים באותו הבניין בתמורה כוללת של כ-40.5 מיליון דולר (לא כולל מע"מ). חלקה של החברה בתמורה בתשלום בגין מימו האופציה יעמוד על 12 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), בעוד שהחברה הנכדה תשלם כ-8.5 מיליון שקל נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully