וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח התחמקה בגלל העבר הנפשי של הנפגע, ונאלצה לשלם מיליונים

20.12.2023 / 7:02

צעיר עבר תאונת אופנוע ותבע פיצויים בגין בעיות נפשיות, חברת הביטוח טענה כי סבל מהפרעות עוד בהיותו תלמיד ולא התאים למסגרות, ולפיכך יש לתת לו פיצוי מופחת. מה פסק בית המשפט?

בודיאו: מאבק בין רוכב אופנוע חשוד לשוטר במהלך ניסיון מעצר בתחנת דלק/צילום: מצלמות אבטחה
תאונת אופנוע. ShutterStock
עשר שנים של מאבק/ShutterStock

במשך 10 שנים תמימות נאבק רוכב אופנוע שנפצע בתאונת דרכים, בחברת הביטוח "הפול" כדי לקבל פיצויים, 10 שנים במהלכן ניסתה חברת הביטוח בכל דרך למזער את הנזק - גם באמצעים מקוריים.

תאונת האופנוע קרתה ב-2014 כאשר הרוכב היה בן 19. נגרמו לו נזקים רבים, רפואיים ונפשיים, אולם חברת הביטוח טענה כי הוא סבל מבעיות נפשיות עוד בהיותו תלמיד בבית הספר, ולכן לא קיים נזק נפשי כתוצאה מהתאונה.

התובע, באמצעות עורכי הדין ניסים פרחי ושחר רום ממשרד פרויליך פרחי, טען כי המומחה שבדק אותו קבע כי הוא לא סבל מנכות נפשית קודם לכן, אולם חברת הביטוח התעקשה כי הבעיות הנפשיות מהן סבל כתלמיד לא אפשרו לו להשתלב בבית ספר רגיל והוא נאלץ ללמוד בבית ספר מקצועי, שם למד עיצוב שיער. עוד טענה החברה כי בשל בעיותיו הוא השתחרר מוקדם מהצבא בשל "אי כשירות" ועסק בעבודות כגון שליח. משכך, החברה טענה כי יש לחשב את שכרו לצורך פיצויים לפי 60% מהשכר הממוצע במשק ואת הנכות הכללית שלו להעמיד על 25% בלבד - כלומר הפסד של כ-1,500 שקל בחודש בלבד.

עו"ד ניסים פרחי. לירון מולדובן,
עו"ד ניסים פרחי/לירון מולדובן

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, אורנה לוי, אמנם הסכימה עם חברת הביטוח כי מדובר היה בתלמיד בעייתי שלא הצליח להשתלב בשום מסגרת, אולם הוסיפה כי "יש לזכור כי מדובר עדיין בבחור צעיר, שעדיין לא החל לכתוב את סיפור חייו התעסוקתי באופן ממשי, כך שההפחתה מהשכר הממוצע במשק צריכה להיות מתונה. אעמיד את ההפחתה על 10% כך שחישוב הפסדי השכר לעתיד יהיה, אם כן, על בסיס 90% מהשכר הממוצע במשק". את הנכות היא קבעה ל-59% ולא כפי שטענה חברת הביטוח, כך שלפי חישוב השופטת הוא יפסיד כ-6,000 שקל בחודש. לבסוף, פסק בית המשפט לתובע כ-3.8 מיליון שקל - כ-3 מיליון שקל נטו בניכוי דמי הביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully