וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המנכ"ל: יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 8:19

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות. רונן מחלב,
יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות/רונן מחלב

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות: "כמי שאחראים על שיקום וטיפול באלפי בעלי חיים, בטח בזמן חירום, המלחמה הזו ללא ספק שונה מכל מה שהכרנו.

בזמן מלחמה ובזמנים מורכבים אלו, עמותת 'תנו לחיות לחיות' רואה חשיבות רבה לסייע בחילוצים, במזון, בתרופות, בציוד רפואי ובלוגיסטיקה למשפחות ולכלל בעלי החיים שנפגעו באזורי הלחימה.

בעת המורכבת הזו כל נושא הדאגה לבעלי החיים חשוב במיוחד. בצלהלחימה, התעורר צורך לסייע לעשרות בעלי חיים שנותרו ללא השגחה וטיפול, להעביר מזון ולהאכיל בעלי חיים שנותרו בשטח, בעיקר ביישובים שפונו מתושבים. לצורך כך, העמותה העמידה צוות מקצועי שנוסע כמעט מדי יום לעוטף עזה, לקיבוצים בארי, ניר עוז, כרמיה, זיקים ועוד, וכן לשדרות, אופקים, נתיבות ואשקלון ומחלק מזון לכלבים ולחתולים.

סיוע זה נותן אוויר לנשימה לבעליהם של בע"ח שנמצאים במצוקה כלכלית בעקבות המצב ואשר מתקשים להשיג עבורם מזון. חתולים וכלבים פצועים או חולים אנחנו מעבירים למרפאות העמותה לקבלת טיפול רפואי, ועבור כלביהם וחתוליהם של אנשי מילואים ומפונים אנחנו מאתרים אומנות זמניות שישמרו עליהם עד שיוכלו לשוב לביתם. המטרה היא לא להשאיר אף בעל חיים שזקוק לעזרה מאחור, וכן לסייע לבעלים האוהבים ולהבטיח שיסירו דאגה מליבם. העמותה אף מחלקת כמויות גדולות של מזון לבעלי חיים בצפון - בקרית שמונה, נהריה, שלומי וביישובים שעל הגבול.

לאחרונה העמותה נענתה לבקשה מיוחדת שהגיעה מהמחלקה הווטרינרית באילת - העיר שקלטה את מספר המפונים הגדול ביותר. בעקבות חוסר ההירתמות של משרד החקלאות לנושא, עמותת 'תנו לחיות לחיות' שלחה מלאי מזון לבעלי החיות במלונות בהם לנים המפונים, וביום ראשון הקרוב יגיע משלוח נוסף, עם 20 טון של מזון לבע"ח של משפחות המפונים.

זוהי תקופה מאתגרת.. אנחנו עומלים לילות כימים להגנת בעלי חיים בישראל, מפעילים בית מחסה לבעלי חיים חסרי בית, מערך חירום לטיפול בבעלי חיים משוטטים הזקוקים לטיפול רפואי וכמו כן פועלים לצמצם את ההתרבות הבלתי מבוקרת של כלבים וחתולים חסרי בית באמצעות עיקור וסירוס. עלינו לזכור כי גם בשעת החירום אסור לנו לשכוח את בעלי החיים חסרי האונים, ואת בעליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully