וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל אסורה כניסת עובדים פלסטינים, אבל אלפים מהם יעבדו בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 13:02

כ-8,000 פועלים פלסטינים צפויים לחזור לעבודתם ביהודה ושומרון באישור אלוף פיקוד מרכז; צה"ל: "החזרה לעבודה תהיה תחת אבטחה מחמירה"

בווידאו: אסון באתר בנייה בר"ג- פיגומים קרסו, שני פועלים נהרגו ושניים לכודים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעוד חסרונם של עובדים זרים ופלסטינים מביא לפגיעה בענפים שלמים בישראל, בעיקר בנייה וחקלאות, כ-8,000 פועלים פלסטינים צפויים לחזור לעבודתם ביהודה ושומרון.

אלפי פועלים פלסטינים יוכלו לחזור לעבוד בשטחי יהודה ושומרון, זאת בעקבות פניות של מעסיקים ישראלים שזקוקים לעובדים על מנת לחזור לפעילות רגילה, וההחלטה התקבלה לאחר מספר בקשות להחזרת פועלים פלסטינים לעבודה בשטחי יהודה ושומרון. מי שמקבל את ההחלטות בנושאים אלה בשטחי יהודה ושומרון הוא אלוף פיקוד מרכז, בהתאם למחויבויות המעסיקים לתנאי אבטחה שונים.

חלק מהעובדים כבר חזרו לעבודה באופן מדורג בתקופה האחרונה במפעלים ובאזורי תעשייה ביהודה ושומרון, זאת כאמור בעוד שבתוך הארץ כניסתם נאסרה. הדבר מתרחש בתוך כך שברשויות ביו"ש נאבקים על תוספות תקציביות כאשר רק אמש אושרו 75 מיליון שקל נוספים לטובת תגבור רשויות ביהודה ושומרון.

מדובר צה"ל נמסר כי "פיקוד המרכז קבע תנאי אבטחה מחמירים להכנסת פועלים לאזורי תעשייה ומקומות נוספים בשטחי יהודה ושומרון".

פועלים בסיכון באתרי בניה
בני ברק. ראובן קסטרו
פועלי בניין. מכסה של 90 אלף פועלים פלסטינים שלא יכולים להיכנס/ראובן קסטרו

מדובר בתמונה שונה ביחס למה שמתרחש בתוך ישראל: בעוד שבישראל יש מחסור עצום בפועלים פלסטינים וכן בפועלים זרים שרבים מהם עזבו את הארץ בעקבות המלחמה, כניסתם של הפועלים הפלסטינים נאסרה לחלוטין, וברוב הימים מאז שפרצה המלחמה רשויות רבות אף אסרו על המשך פעילות אתרי הבניין.

שרי הממשלה אף מתנגדים באופן נחרץ לחזרתם של הפועלים הפלסטינים. לפני כשבוע הצביעו כל השירם החברים בקבינט הכלכלי-חברתי נגד חזרתם של הפועלים הפלסטינים לישראל, ואילו בקבינט המדיני-בטחוני שנערך לאחר מכן לא התקבלה החלטה לאור פערי העמדות - בעוד שראש הממשלה והמל"ל היו בעד חזרתם של הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל, השרים התנגדו לכך נחרצות.

"חלק משמעותי מההפנמה של קריסת הקונספציה היא שאסור להמשיך את מה שהיה. מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף", אמר לפני כשבוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. השר גדעון סער אמר כי "האוכלוסיה ביו"ש בכלל, ובימים אלה של מלחמה בפרט היא אוכלוסיית אויב. הם בשיא השנאה ותחת הסתה פרועה שהם צורכים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בערבית. אסור להכניס אותם בזמן מלחמה".

לעומתם, אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו של ראש הממשלה, הביע תמיכה במתווה החזרה המדורג. "מגזר הבנייה והתשתיות מושבת, זה נזק של עשרה מיליארד שקל בחודש. לפחות במגזר הזה חייבים להכניס פועלים", מסר.

בהתאחדות הקבלנים אמרו כי "טרם השביעי באוקטובר, עמדה מכסת העובדים הפלסטינים על קרוב ל-90 אלף. הם כולם לא עובדים כבר חודשים בישראל. ככל והממשלה תחליט שלא להחזיר אותם לעבודה בישראל, מוטלת עליה חובה לייצר חלופה על ידי הבאת עובדים זרים באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully