וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חדשה ליצירת מאות משרות הייטק חדשות בנגב: "תפקיד מפתח בשיקום"

20.12.2023 / 12:19

Place-IL, מיזם ההייטק הפועל לפתיחת שערי התעשייה לאוכלוסיות בייצוג חסר, מגייס בימים אלה מיליוני שקלים לתוכנית חדשה שצפויה ליצור מאות משרות חדשות בנגב המערבי. ומי החברות שישתתפו במיזם?

בתים הרוסים ושרופים, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
לקום בעוז מההריסות/ראובן קסטרו

על רקע המלחמה בדרום, ההייטק הישראלי נרתם למשימה הלאומית לשקם ולחזק את יישובי הנגב המערבי.

Place-IL, מיזם ההייטק החברתי, מוביל בימים אלה, בשיתוף חברות ההיי-טק מובילות בישראל ובעולם, הרשויות המקומיות בנגב המערבי והממשלה, תוכנית חדשה שתיצור מאות משרות חדשות בנגב המערבי בתוך 3-4 שנים, במקביל ליצירת נוכחות פיזית משמעותית של ההייטק בנגב המערבי. "יצירת מקומות תעסוקה רבים ובמיוחד בהייטק, לצד יצירת תנאים ביטחוניים ראויים - היא נדבך חשוב על מנת לייצר חוסן לנגב המערבי וצמיחה בשנים הקרובות", כך לפי יו"ר Place-IL, עידן טנדלר.

Place-IL הוקמה על ידי עידן טנדלר וקרן הלפרן-מוסרי במרץ 2022 כעמותה אשר שמה לעצמה למטרה לייצר פלטפורמה טכנולוגית אשר תאפשר תהליכי מיון חדשניים לענף ההייטק, ובכך תפתח את שערי הענף למועמדים מקרב אוכלוסיות בייצוג חסר בתעשייה. בתוך זמן קצר, חברו ל-Place-IL עשרות בכירים וחברות הייטק מובילות, לרבות Google כשותפה מייסדת, קרן ההון סיכון Insight Partners כשותפה אסטרטגית וארגון IATI - ארגון הגג המוביל בישראל של תעשיות ההייטק.

בימים אלה, בהמשך להירתמות המרשימה של הענף מתחילת המלחמה וכחלק מהמאמצים הלאומיים לשקם את יישובי העוטף, הגו ב-Place-IL תוכנית חדשה ששמה לה למטרה לאתר כוח אדם פוטנציאלי אשר מתגורר בנגב המערבי, או פונה משם, ולגייס אותו לחברות ההייטק למגוון תפקידים כמו פיתוח, מקצועות דטא או תמיכה. לצורך מימוש היוזמה, עובדת Place-IL בשותפות מלאה עם אשכול נגב מערבי, המועצות המקומיות והעיריות (בהן שדרות, אופקים ועוד) וכן עם גורמי הממשלה הרלוונטיים.

מבדיקה שערכו ב-Place-IL בהתבסס על נתוני הלמ"ס והאקדמיה, נכון להיום ישנם למעלה מ-3,000 בוגרי תארים רלוונטיים, כולל הנדסאים, המתגוררים בנגב המערבי, שיצאו לשוק התעסוקה בשלוש שנים האחרונות ויוכלו להשתלב במקצועות הליבה והצמיחה של תעשיית ההייטק. ב-Place-IL החלו לפנות לאותם בוגרים, והזמינו אותם למסלול ראיונות מואץ.

ב-Place-IL כבר רתמו למהלך עשרות חברות מובילות שהסכימו לקלוט לשורותיהן עובדים במגוון רחב של תפקידים שיאותרו על ידי Place-IL ויעמדו בקריטריונים של החברות . בין החברות ניתן למצוא את: NVIDIA, Palo Alto Networks, Armis, Cisco, SalesForce, Hibob, BIzzabo, SciPlay, Axonius Cadence, Imperva ועוד. בימים אלה מצרפים ב-Place-IL חברות הייטק נוספות שהביעו רצון לקחת חלק ביוזמה וקוראים לחברות נוספות להצטרף.

עידן טנדלר, יו"ר Place-IL.. גיא יחיאלי,
עידן טנדלר, יו"ר Place-IL./גיא יחיאלי

לדברי יו"ר Place-IL, עידן טנדלר, המשמש כסגן נשיא בכיר בפאלו אלטו נטוורקס, "להייטק הישראלי יש תפקיד מפתח בשיקום, חיזוק והפרחת הנגב המערבי, וזו השעה שלנו לפתוח את הדלת ולגייס כח-אדם מקומי שיוכל להשתלב בתעשייה. המטרה שלנו היא לייצר בתוך שנים ספורות, מסה קריטית של כ-400 משרות חדשות בהייטק לאנשים שגרים באיזור הנגב המערבי. בטווח הזמן הארוך, התוכנית היא שהחברות יתחילו ליצור בדרום צוותים אורגניים של פיתוח או תמיכה, וכך יתפתחו מרכזים או אתרים מרוחקים. כל זה צריך כמובן להשתלב כחלק מתוכנית רחבה יותר של הממשלה להכריז על הנגב המערבי כאזור עדיפות לאומי, ולעודד אנשים לגור שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כיצד תיראה התוכנית?

לפי התוכנית המתגבשת, Place-IL אשר כבר הקימה מערך איתור, מיון והשמה מבוסס טכנולוגיה, מאתרת באמצעות מערך המתנדבים שלה (הכולל יזמים, מנכ"לים, CTO's, ראשי צוותי פיתוח ואנשי גיוס ומשאבי אנוש), טאלנטים מהאזור, חלקם בוגרי מוסדות אקדמיים מקומיים כמו אוניברסיטת בן גוריון, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון ומכללת אשקלון. במקביל פועלת Place-IL מול שותפותיה - למעלה מ-50 חברות היי-טק מהמובילות בישראל - כדי לאתר צרכים ספציפיים לסוגי משרות שונים.

בסוף תהליך המיון וההערכה, ישולבו המועמדים המתאימים בחברות ההייטק השותפות במהלך. מרבית המועמדים צפויים להיות כאלה שסיימו הכשרה אקדמית, אך אינם מחזיקים בניסיון מעשי בהיי-טק, ולכן שילובם יחל בתוכנית התמחות של כחצי שנה שהיא הכשרה מעשית בתשלום בחברות ההייטק, מתוך מטרה שבתקופה זו יצברו ניסיון מעשי בהייטק שיאפשר להם המשך השתלבות בתעשייה. על מנת לגשר על פערי המרחק בין מגוריהם של העובדים לבין משרדי החברות, Place-IL תקים שני מתחמי עבודה ייעודיים מקומיים בהם יעבדו העובדים בימים בהם הם לא ייסעו למשרדים במרכז הארץ.

בניין אנבידיה. יחצ,
גם הם במיזם. אנבידיה/יחצ

לדברי מנכ"לית המיזם, קרן הלפרן-מוסרי: "מועמדים רבים, לרבות תושבי הנגב המערבי, רק צריכים שנפתח בעבורם את ההזדמנות הראשונה בחברות ההייטק, כדי שיזכו להוכיח את עצמם ולהשתלב במשרות איכותיות. בנסיבות שנוצרו החל מה-7 באוקטובר, הפלטפורמה של Place-IL נותנת מענה יעיל ואיכותי, הן לרצון של תעשיית ההייטק להירתם לשיקום הנגב המערבי, והן לרצון ולצורך של התושבים באופק תעסוקתי באיזור מגוריהם."

עמית קריג, סגן נשיא בכיר ב-NVIDIA ומנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל: "אנו שמחים לקחת חלק ביוזמה של Place-IL לתמיכה בצמיחה ובשגשוג של אקו-סיסטם הטכנולוגיה בדרום ישראל בימים מורכבים אלו - היכן שנמצא הטאלנט, שם אנחנו נהיה. כאחת ממעסיקות ההייטק הגדולות בפריפריה בישראל, אנו רואים מקרוב את עושר ההון האנושי, ומאמינים כי הפוטנציאל אף גדול עוד יותר."

מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, מסר: "השותפות שלנו עם Place-IL כבר הוכיחה את עצמה כאשר זכינו בטאלנטים מצוינים שכבר משולבים בחברה . המיזם החדש יאפשר לחברות הטק לעשות שימוש באחד המשאבים החשובים שלהם - ההון האנושי - לטובת קידום אוכלוסיות בייצוג חסר ובפרט לאלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר ביישובי הנגב המערבי".

נדיר יזרעאל, מייסד משותף ו-CTO של חברת הסייבר ארמיס מסר: "כמי שהגיע מקריית אתא וקיבל בצה"ל הזדמנות להשתלב בליבת העשייה הטכנולוגית והעסקית בארץ ובעולם, אני מאמין שלהייטק הישראלי יש וצריך שיהיה תפקיד מרכזי בתהליך ליצירת תשתית תעסוקתית מגוונת בכל רחבי ישראל ובימים אלה - עם דגש מיוחד על יישובי העוטף. אנו גאים לקחת חלק ביוזמה המבורכת של Place-IL. אני קורא לחברות הייטק נוספות בישראל להצטרף ליוזמה, לפתוח תקנים, לקלוט מועמדים חדשים ולייצר שגשוג ופריחה שיתרמו לביטחונה ולחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל".

נגה הלפרין, מנהלת הפעילות של חברת הגיימינג SciPlay בישראל ו-CRO של החברה מסרה: כחלק מהרצון שלנו לקחת חלק משמעותי בשיקום הנגב המערבי אנחנו נרגשים לקחת חלק ביוזמה הלאומית שPlace-IL מובילה.. אני תקווה שחברות נוספות ייצטרפו ליוזמה ויחד נחזק את התעשייה ונפגין את תמיכתנו באנשי הדרום".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ויו"ר אשכול נגב מערבי: "בשנתיים האחרונות, בשיתוף פעולה עם חברות הייטק, הכשרנו למעלה מ-300 צעירים למקצועות ההייטק ואכן 60% מתוכם כבר עובדים בתעשייה. יחד עם זאת, במסגרת התהליך גילינו שחוסר הניסיון של הצעירים יוצר צוואר בקבוק - וזוהי נקודת החולשה שבה מטפלת בהצלחה PlaceIL. אני מברך על התכנית ואעשה הכל על מנת להטמיעה במרחב האשכול".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully