וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויו של בנק הפועלים על פי פרופ' ברנע: סביב ה-13.7 מיליארד שקל

אלי דניאל

17.3.2003 / 17:33

שווי זה נמוך מהערכתו הקודמת מאוגוסט - 16 מיליארד שקל ללא פרמיית השליטה; הירידה בשווי נובעת בעיקר מהגידול בהפרשות לחומ"ס ומחלוקת מניות כור כדיווידנד



שוויו הנאות של בנק הפועלים הוא סביב רמת ה-13.7 מיליארד שקל, כך עולה מטיוטת הערכת השווי שהכין פרופ' אמיר ברנע עבור חברת תעשיות מלח המחזיקה בכ-11.6% מהון המניות של הבנק.



הערכת השווי הסופית טרם נמסרה לתעשיות מלח, אך שווי בנק הפועלים בו נקב פרופ' ברנע על פי הטיוטה הנוכחית, נמוך בכ-15% משוויו על פי הערכת השווי הקודמת אותה הכין ברנע עבור תעשיות מלח, באוגוסט 2002. אז העריך ברנע, בהסתמכו על דו"חות בנק הפועלים לרבעון הראשון של שנת 2002, כי שוויו של הבנק על פי ערך מניות המיעוט - כלומר, ללא פרמיית שליטה - הוא כ-16 מיליארד שקל, בעוד שהשווי כולל פרמיית שליטה עמד על כ-17 מיליארד שקל.



ל-TheMarker נודע כי הסיבה העיקרית לירידה בשווי הבנק בהערכת ברנע היא הירידה באיכות תיק האשראי של הבנק והגידול בהפרשות לחובות מסופקים. כך, בעוד שבהערכת השווי הקודמת השתמש פרופ' ברנע ביחס הפרשה פרמננטי לחובות מסופקים בשיעור של כ-0.85% מסך האשראי לציבור, הרי שבהערכת השווי הנוכחית השתמש פרופ' ברנע בשיעור הפרשה גבוה יותר של למעלה מ-1%.



עוד נודע כי גורם נוסף שהשפיע על שוויו הנוכחי של הבנק - מהלך חלוקת מניות כור כדיווידנד בעין בחודש נובמבר 2002. כך, בעת שבוצעה הערכת השווי הקודמת היו עדיין כ-20% ממניות כור בידי הבנק, ושווי ההשקעה במניות אלה תרם אז כ-385 מיליון שקל.



כמו כן נודע כי במסגרת הערכת השווי אותה הוא הכין, התייחס פרופ' ברנע גם לתוכנית ההתייעלות אותה יישם הבנק, תוכנית שעלותה הסתכמה ב-510 מיליון שקל. אל עלות תוכנית זו, במסגרתה סיימו את עבודתם בבנק 793 עובדים, התייחס פרופ' ברנע כאל השקעה לטווח ארוך. כל זאת, משום שיישום תוכנית ההתייעלות עתיד לחסוך לבנק הוצאות שכר בהיקף של כ-200 מיליון שקל לשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully