וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הולכת לקטסטרופה כלכלית, הנינים שלנו עוד ישלמו את החובות"

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 7:24

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מיקי לוי, במתקפה חריפה נגד נתניהו: "ביבי הפך לסכנה למדינה והוא לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה. חייב ללכת עם או בלי בחירות"

בווידאו: נתניהו הקריא מכתב שקיבל ממשפחות הנופלים: "אין לכם מנדט לעצור"/ניב אהרונסון

במצב התנהלותו הנוכחי, אין מנוס מלקבוע כי ביבי נתניהו הפך לסכנה למדינת ישראל - והוא חייב ללכת גם בלי בחירות. לא רק שאינו מועיל, הוא רק מזיק. הוא חושב רק על עצמו. כל המהלכים נועדו לשמר את ההישרדות האישית שלו, ואלה גוברים בהרבה על אלה שנעשים לטובת המדינה". כך אומר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד).

לדבריו, "גם בתוך הליכוד יש אי־שביעות רצון מוחלטת מהתנהלותו. החלק שמפחד לדבר בגלוי אומר שהאיש סיים את דרכו וגורם נזק כבד למפלגה. זה לא הליכוד של בגין ושל מרידור. בגללו, ובגלל המצב, אני מרגיש רע כמו כולם".

על הקדמת הבחירות הוא מוסיף: "ראשית, צריכה לקום לא היום ולא מחר אלא אתמול ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את המחדל הגדול ביותר מקום המדינה. ביבי לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה. אחרי מחדל כזה חייבים ללכת לבחירות".

מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה בנושא רישוי כלי נשק, הכנסת. 18 בדצמבר 2023. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
לוי. "לא רק שנתניהו אינו מועיל, הוא רק מזיק. הוא חושב רק על עצמו"/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

לוי מוסיף כי "האם זה יקרה? קשה לי להאמין שהוא יעשה את זה מרצונו, כי הוא לא מאלה שלוקחים אחריות. הוא כבר התחיל בקמפיין בחירות: האשים את ראשי הצבא, דורש לבדוק את הקשר בין ההפגנות לבין המתקפה, וחזר להסכמי אוסלו בלי בושה. הוא שכח שמצא בערפאת חבר אמת וזימן אותו אליו הביתה. הוא עושה בלי בושה השוואה בין ההרוגים בהסכמי אוסלו למחדל הרוגי 7 באוקטובר. רק שהוא לא אמר האם במניין הנרצחים הוא מונה את רבין. האיש הזה מנותק".

על תקציב המדינה הוא אומר: "מדובר בתקציב ביזה ולאו דווקא בגלל החרדים. לילד חרדי מגיע בדיוק כמו לילד חילוני וכנ"ל למורה חרדי, אבל בתנאי שעומדים במבחנים ולומדים לימודי ליבה, מתמטיקה ואנגלית. הבעיה היא שבתקציב 2023 תקעו דברים הזויים. אורית סטרוק קיבלה יותר מ־600 מיליון שקל לקידום זהות יהודית ותרבות. האם אני צריך כסף כדי לדעת את הזהות היהודית שלי?"

"תקציב 2024 יהיה עוד יותר רע. הנינים שלנו עוד ישלמו את החובות ולא יצליחו לצאת מהם. ישראל הולכת לקטסטרופה כלכלית. התוצר יירד, הגירעון יזנק, והחוב החיצוני, שהיה טריליון שקל, יגדל".
על הטענות למשרדים מיותרים גם בממשלת השינוי הוא משיב: "מה אתה משווה? אצלנו היו פחות מ־30 שרים. כאן יש אינפלציה של 38 משרדים ולפחות עשרה מתוכם מיותרים. אגפים שהיו בעבר במשרדי ממשלה שונים הפכו למשרדי ממשלה.

"הייתי סוגר לפחות עשרה משרדים, במיוחד שעכשיו אנחנו במלחמה וכל שקל אמור ללכת ליעדי המלחמה. בממשלה הזאת שום דבר לא אכפת לאיש. נתניהו מתנהל בצורה צינית ומפחידה".

הראיון המלא יפורסם מחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully