וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי חברת הצעצועים הלונדונית האמליס בוחנים אפשרות להגיש הצעת רכש

רן דוידוב

17.3.2003 / 18:06

מנסים לגייס סכום של למעלה מ-47 מיליון דולר בניסיון לרכוש את החברה הנסחרת בבורסת לונדון ולהפכה לפרטית; החברה סובלת לאחרונה מקשיים ומנייתה איבדה 28% ב-6 חודשים



מנהלי קמעונאית הצעצועים הבריטית האמליס, המפעילה את הכלבו המפורסם ברחוב ריג'נט בלונדון, מבקשים לרכוש את החברה ולהפכה לפרטית. מנייתה (סימול HYL.L) עלתה בקרוב ל-10% בבורסת לונדון.



החברה אישרה כי התירה לסמנכ"ל התפעולי ג'ון ווטקינסון ולסמנכ"ל הכספים איאן פרקר לבדוק אפשרות לגייס כספים בניסיון לרכוש את החברה. אנליסטים מעריכים כי הצעת הרכש תהיה גבוהה מ-30 מיליון ליש"ט (47 מיליון דולר).



עם זאת, השיחות נמצאות בשלב מוקדם ואפשר שיסתיימו בלא כלום. בשנת 2000 נוהלו מגעים למכירת החברה למספר קרנות הון סיכון, אך אלה הסתיימו ללא תוצאות לאחר שלא הושג הסכם בנוגע למחיר.



מאז, החברה אירגנה מחדש את עסקיה תחת הנהגתו של המנכ"ל סימון ברק. סניפים בארצות חוץ נסגרו, שיפוץ מקיף בעלות של כ-8 מיליון דולר התבצע בחנות הדגל של החברה ברחוב ריג'נט ואתר האינטרנט של החברה הורחב וגוון. בחג המולד דיווחה החברה על עלייה של 6.1% במכירות החנויות הקיימות.



עם זאת, אנליסטים מעריכים כי לאחרונה האטו מכירותיה בשל סגירת הסנטרל ליין, קו הרכבת התחתית של לונדון המקיף את מרכז לונדון, גביית תשלום מכלי רכב עבור כניסה למרכז העיר והפגיעה בתיירות בשל החשש ממלחמה ומטרור.



מניית האמליס נפלה בששת החודשים האחרונים ב-28% ושוויה הבורסאי הצטמק עד ל-29 מיליון ליש"ט.



FAO האמריקאית, המפעילה בין היתר את חנות הצעצועים הניו יורקית המפורסמת FAO שוורץ, הגישה לפני חודשיים בקשה לפשיטת רגל כתוצאה מתחרות גוברת מצד קמעונאיות מוזלות וההאטה הכלכלית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully