וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים להשלים תואר תוך כדי השירות הצבאי? זה אפשרי

בשיתוף אוניברסיטת רייכמן

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 11:11

בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לתארים אקדמיים תוך כדי השירות הצבאי והמוסדות האקדמיים השונים עושים התאמות בתוכניות הלימוד, על מנת לאפשר לאנשי כוחות הביטחון לממש את שאיפותיהם האקדמיות. אז כיצד ניתן בפועל לשלב צבא ולימודים ולהשתחרר מהשירות עם תואר אקדמי?

חייל משקיף לשקיעה. freepik,
אנשי כוחות הביטחון בעלי תואר ראשון, המבקשים להתקדם לתואר שני, נהנים מתוכניות לימוד ייעודיות/freepik

יותר ויותר אנשי כוחות הביטחון מבקשים לשלב את השירות הצבאי המשמעותי עם לימודים אקדמיים. ההבנה כי לימודים תוך כדי שירות קבע או בסיומו יכולים לייצר יתרון משמעותי להמשך השירות הצבאי או להשתלבות בשוק התעסוקה לאחר השחרור, מובילה את אנשי כוחות הביטחון לחפש אחר מסלולים שמאפשרים לשלב בין הלימודים לשירות הצבאי, תוך העצמה של תחושת ההגשמה האישית והמקצועית.

אנשי כוחות הביטחון מתאפיינים בכישורי מנהיגות והובלה ושמים דגש על עשייה עם משמעות, ועבורם רכישת השכלה אקדמית היא המסלול הישיר להמשך התפתחותם. חלקם ממשיכים בתפקידי מנהיגות בזרועות הביטחון ואחרים יוצאים לאזרחות ומשתלבים בתפקידי מפתח בחברות מובילות במשק, הן במגזרים הציבורי והעסקי וככל שהם מצוידים בתואר אקדמי מוביל, כך הם נהנים מיתרון עם שחרורם מהשירות הצבאי.

מיומה הראשון הצהירה אוניברסיטת רייכמן, האוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, שהיא רואה את שליחותה בהכשרת מנהיגות העתיד של החברה הישראלית. בהתאם לחזונו של פרופ' אוריאל רייכמן מייסדה, ניתנה העדפה בקבלה ללימודים למי שלחמו ביחידות העילית של צה"ל והפגינו מנהיגות, אומץ לב תחת אש, יושרה, דוגמה אישית ומחויבות לשרת ולהגן על המדינה.

מערך הלימודים התומך, מאפשר לאנשי כוחות הביטחון ליישב יחד את שני מסלולי החיים שלהם - שירות צבאי ולימודים. אוניברסיטת רייכמן מציעה למשרתי כוחות הביטחון או משוחררי מערך הלחימה, תוכניות לימוד לתארים ראשון ושני, תוך מתן דגש מיוחד על המאפיינים של אוכלוסיות אלה.

שער הכניסה לאוניברסיטת רייכמן. עמית גירון,
מיומה הראשון הצהירה אוניברסיטת רייכמן, האוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, שהיא רואה את שליחותה בהכשרת מנהיגות העתיד של החברה הישראלית/עמית גירון

מסלולי לימוד מיוחדים למשרתים בצה"ל

על מנת לאפשר למשרתים בצבא לשלב את הלימודים תוך כדי השירות האינטנסיבי, פיתחה אוניברסיטת רייכמן מסלולי לימוד ייעודיים, כחלק מתוכנית שירות לאנשי קבע במהלך שירותם הצבאי. מסלולי הלימוד מיועדים לקציני צה"ל שביצעו שירות קרבי או קצינות ששירתו כלוחמות ותומכות לחימה, עם ותק של שנת קבע אחת לפחות, וכן למועמדים אשר שירתו ביחידה מיוחדת במשך 5 שנים לפחות, חובה+ קבע (על-פי המפורט בתקנון הרישום).

אלה יכולים לבחור בתוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב, המאפשרת שילוב בין השירות הצבאי לקורסים האקדמיים, במסלול קבלה מיוחד שכולל הקלות בתנאי הקבלה לכוחות הביטחון.

תוכנית לימודים נוספת בה המוצעת לקצינים ולמפקדים היא תוכנית התואר הראשון בממשל, הכוללת התמחויות שונות, כגון: עיצוב מדיניות, אסטרטגיה, דיפלומטיה, פוליטיקה, מדיניות ציבורית, ביטחון וחקר הלוחמה בטרור, ניהול תהליכי משא ומתן ותקשורת פוליטית.

אנשי כוחות הביטחון בעלי תואר ראשון, המבקשים להתקדם לתואר שני, נהנים מתוכניות לימוד ייעודיות אשר נלמדות יומיים בשבוע (ביום שישי וביום נוסף בשעות אחה"צ), וניתנות לשילוב במסגרת שירות סדיר או קבע כמו למשל תואר שני בממשל, תואר שני בתקשורת ומדיה חדשים, תואר שני במנהל עסקים ועוד.

ללמוד ולהשפיע

כחלק ממערכת היחסים ההדוקה עם כוחות הביטחון ומנהיגי ומנהיגות העתיד, הוקם באוניברסיטת רייכמן פורום אופק למעורבות והשפעה בנושאי ביטחון וחברה. פורום זה מורכב מעשרות אנשי ונשות קבע בצה"ל, הנמצאים בשירות פעיל במגוון תפקידים בצה"ל, ולומדים במסגרת תוכנית שירות לתואר ראשון באוניברסיטת רייכמן. מטרתו מתן תמיכה וסיוע לסטודנטים המגיעים מרקע ייחודי, העשרה ופיתוח בסוגיות שונות בחברה הישראלית ויצירת בית שני לאנשי ונשות הקבע באוניברסיטה.

במסגרת פעילות פורום אופק, מתקיימים בכל שנה סיורים ומפגשים עיוניים עם מנהיגים ועם מנהלים בעמדות מפתח. לדברי ד''ר איתן עזאני, שעומד בראש פורום אופק: "הפורום מאפשר העשרה, עיצוב מנהיגות ורכישת ידע, ותכליתו בין השאר היא להכשיר את מפקדי ומפקדות היום לתפקידי מנהיגות העתיד".

רס"ן תומר משלב את שירותו הצבאי עם לימודי תואר ראשון בממשל ומשתתף בתוכנית המצטיינים לאסטרטגיה וקבלת החלטות מספר: "ההחלטה לבחור באוניברסיטת רייכמן כמפקד לוחם הייתה פשוטה - רציתי להמשיך ולהצטיין וחיפשתי את המקום שיאפשר לי לעשות זאת במסגרת מחויבותי לצה"ל. פורום אופק הוא חממה לפיתוח מנהיגי העתיד של מדינת ישראל".

רוצים לשמוע עוד ? לחצו כאן >>

בשיתוף אוניברסיטת רייכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully