וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון קיבל תקציב זעום וגם אותו ייאלץ לחלוק עם יו"ש - סטרוק תקבע את הקריטריונים

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 12:19

הצעת המחליטים שהממשלה תאשר היום תקבע כי 15 מיליון שקל שיוקצו לחיזוק היישובים יחולקו בין רשויות בכל הארץ, לפי קריטריונים שסטרוק עצמה תקבע; באותה החלטה יאושרו 75 מיליון שקל ליו"ש בלבד: "אספקת רכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה"

ההרס בצפון בזמן המלחמה - מנרה/מועצה אזורית הגליל העליון

תוספת החיזוק ליישובי הצפון תעמוד על 15 מיליון שקל בלבד, וגם אותם הם ייאלצו לחלוק עם רשויות נוספות ברחבי הארץ כולל יהודה ושומרון, כאשר הכסף יחולק באמצעות קריטריונים שייקבעו על ידי משרד ההתיישבות עצמו, כך עולה מנוסח הצעת מחליטים שעליה צפויה להצביע היום הממשלה.

בין היתר כוללות ההגדרות למתן התמיכה, כפי שמופיעות בהצעת המחליטים, "תמיכה במועצות מאוימות" - תיאור אשר אנשי הימין משתמשים בו רבות כדי לתאר את המצב ביו"ש, "קידום קליטת מתיישבים", וכן "שמירה על רציפות תפקודית של מערכות קהילתיות". אופן ניסוח המטרות מצביע על כוונה להעביר חלק מהתמיכה ליו"ש, אשר שום יישוב בה לא פונה, וזאת כאשר הנזק ליישובי הצפון הוא עצום ותושביהם פונו כבר לפני זמן רב.

גורם באוצר הסביר כי הסכום המקורי של 15 מיליון שקל היה מיועד רק ליישובי יו"ש וכעת סטרוק הואילה להסכים לחלק זאת גם ליישובים אחרים, כולל יישובי הצפון.

הרס בקיבוץ מנרה, 22 לדצמבר 2023. מועצה אזורית גליל עליון, אתר רשמי
בית שנפגע בקיבוץ מנרה. נזק עצום ליישובי הצפון/אתר רשמי, מועצה אזורית גליל עליון

בנוסף לכך כוללת הצעת המחליטים אישור העברה נוספת גבוהה בהרבה של 75 מיליון שקל שמיועדת ליהודה ושומרון בלבד, כאשר בדברי ההסבר נכתב: "במטרה להגביר את הביטחון ביהודה ושומרון, יש להקצות באמצעות החטיבה להתיישבות סכום של 75 מיליון שקל בשנת 2023 לטובת ביצוע פעולות בתחום אספקת רכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה ביו"ש, אשר לא תוקצבו על ידי משרד הביטחון".

כפי שנחשף בוואלה, לאחרונה נפגשו תושבי מנרה ויישובים נוספים בצפון שבתיהם נהרסו עם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, בבקשה לסייע ליישובים לשקם את בתיהם ואת קהילותיהם. בניגוד לתושבי הדרום בהם מטפלת מנהלת תקומה, ביישובי הצפון אין גוף שמטפל בבנייה מחדש של היישובים שנפגעו מירי מלבנון ומפעילות צה"ל בתוכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully