וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה האריך למאות אלפי שכירים את תיאום המס ל-2024

25.12.2023 / 10:25

מס הכנסה מקל על 330 אלף שכירים ומאריך את תיאום המס שלהם גם ל-2024, בדקו אם קיבלתם הודעה; עוד הקלה הרשות על 14 אלף הורים לילדים עם מוגבלות בקבלת נקודות זיכוי ב-2024

בניין מס הכנסה, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אם לא קיבלתם הודעה על הארכת תיאום המס, תצטרכו לערוך תיאום חדש עד מרץ 2024/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לקראת תחילתה של שנת מס חדשה שלחה רשות המיסים השבוע לכ-330 אלף שכירים הארכות תוקף לאישורים על תיאום המס שברשותם, כך שיהיו תקפים גם לשנת 2024. האישורים שנשלחו חוסכים לאותם שכירים את הצורך בעריכת תיאום מס חדש. בכל מקרה גם אם אתם לא בין אלו שקיבלו את מכתב הארכה, תיאום מס של שנת 23 יהיה בתוקף עד מרץ 24 גם בלי מכתב כזה, כך שלא צריך להילחץ.

האישורים להארכות תוקף נשלחו לשכירים אשר הכנסותיהם ונתוניהם האישיים (זהות המעסיק, מצב משפחתי ונתונים נוספים המשפיעים על חבות המס) לא השתנו מהותית מזה מספר שנים. אישורים לתיאום מס שנערכו במהלך 2023 ימשיכו להיות זמינים באזור האישי של הלקוחות גם לאחר תום השנה, תחת "החזרי מס ותיאומי מס".

יתר השכירים שלא קיבלו הודעה על הארכת תוקף לתיאום המס לשנת 2024, יוכלו לבצע תיאום מס החל מתחילת ינואר באמצעות פנייה לרשות המיסים או באמצעות חברות פרטיות העוסקות בכך. מס באופן מקוון ניתן לעשות לכל סוגי ההכנסות וההקלות, ללא הגבלה על מספר פעמים בשנה וללא תקרת הכנסה.

במקביל, הודיעה הרשות לכ-14 אלף הורים לילדים עם מוגבלות, על הארכת תוקפו של האישור המעניק להם 2 נקודות זיכוי במס גם לשנת 2024.

"לפני שימוש במכתב הארכה צריך לשים לב שאותם המעסיקים של שנת 23 הם אותם המעסיקים של שנת 24. כמו כן יש לוודא כי השכר דומה בשנת 23 ושנת 24", מסבירה אור רדנסקי מחברת בירוקרטי-קל, המתמחה בתהליכים בירוקרטים ובהתנהלות מול הרשויות: "עוד מומלץ לוודא שאתם גרים באותו מקום וכמו גם שהסטטוס המשפחתי נותר זהה".

  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully