וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההייטק הכי טובות לעובדים: מי מובילה את הטבלה כבר חמש שנים?

24.12.2023 / 14:00

גם השנה מיקרוסופט במקום הראשון, מאנדיי שלישית עם זינוק מרשים; הענף מסיים שנה של משבר: "חשש לפגיעה בתדמית האיתנה בעיני לקוחות ומשקיעים, מעל ל-70% מהחברות דיווחו על דחייה או ביטול פרויקטים"

בווידאו: דוח המבקר על הפעולות להגדלת מספר העובדים בתעשיית היי-טק/צילום והפקה: משרד מבקר המדינה

דירוג דן אנד ברדסטריט לחברות ההייטק שטוב לעבוד בהן מתפרסם השנה בפעם התשיעית, כאשר השנה דורגו 50 חברות המעסיקות למעלה מ-37 אלף עובדים בישראל.

במקום הראשון חברת מיקרוסופט אשר נמצאת בראשות הטבלה בפעם החמישית ברציפות. במקום השני נמצאת פאלו אלטו ובמקום השלישי חברת מאנדיי, עם זינוק גדול מדירוג 2022 שבו היתה שמינית. במקום הריביע חברת איירון סורס ואת החמישייה הראשונה סוגרת חברת סאפ.

בדירוג החברות המובילות 34% מהן עוסקות בפיתוח תוכנה, 16% בסייבר ואילו במקום השלישי ענף ה-Ad Tech שעומד על 8%. במקום הרביעי ענף הפינטק שעומד על 6%, ובמקום החמישי ענפי הגיימינג והאי-קומרס שעומדים כל אחד על 4%.

יעל בלגראי  כהן מנהלת תחום ההייטק בדן אנד ברדסטריט. ארבל ועקנין,
בלגראי -כהן. "ראינו חברות שפיטרו עובדים, צמצמו משרות, קיצצו בשכר"/ארבל ועקנין

עוד עולה מהסקר כי 20% מהעובדים בקרב גילאי 20-30 דיווחו כי קיצצו בתנאי השכר שלהם במהלך השנה, לעומת 18% מהעובדים בקרב גילאי 31-40 שהעידו על הקיצוץ, 15% מהעובדים בקרב גילאי 41-50 העידו שקיצצו בשכרם, לעומת גילאי 50+ שרק 11% דיווחו על כך.

הפרמטר החשוב ביותר לעובדים הוא פיתוח ואתגר מקצועי (18%), במקום השני שוויון בין שני פרמטרים: איזון בין בית לעבודה (16%) ותגמול כספי (16%).

יעל בלגראי - כהן, מנהלת תחום ההייטק בדן אנד ברדסטריט, אמרה כי "רק בשלוש השנים האחרונות, הענף התמודד עם משבר הקורונה, עם המשבר הגלובלי בענף, עם הרפורמה המשפטית ועכשיו עם המלחמה. אנו עדים להעמקת המשבר בענף, שמשפיעה על צניחה בגיוסים ובאקזיטים וגוררת אחריה ירידה במספר הסטארט-אפים החדשים שקמים.

"ההייטק הישראלי נכנס לתקופת המלחמה בשפל שלא נראה שנים. ראינו חברות שפיטרו עובדים, צמצמו משרות, קיצצו בשכר. ניתן לראות שמתעורר חשש לפגיעה בתדמית האיתנה של ההייטק הישראלי בעיני לקוחות ומשקיעים ברחבי העולם כתוצאה מהמלחמה, ומהחשש להסלמה בלחימה וגיוס מילואים נרחב לתקופה ארוכה והן כתוצאה מאנטישמיות שהולכת וגוברת.

"על פי סקר שנערך ע"י רשות החדשנות ומכון SNPI על 'מצב ההייטק מאז פרוץ המלחמה', עלה כי 40% מהחברות הפועלות בישראל דיווחו על ביטול או עיכוב הסכמי השקעה. כמו כן, מעל ל-70% מהחברות דיווחו על דחייה או ביטול פרויקטים, כמו גם דחייה וביטול הזמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully