וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו לשלם: עלות הגירעון לכל משפחה - כ-1,000 שקל בחודש

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 7:08

הגירעון צפוי לצמוח ל-67 מיליארד שקל ויידרשו צעדים חריפים כדי לצמצמו, תחשיב לשכת יועצי המס מעלה כי כל משק בית יתרום לנטל הכלכלי כאלף שקל בחודש: "האוצר עושה לעצמו חיים קלים - הולכים ישר למעמד הביניים ולשכבות החלשות"

בווידאו: בצלאל סמוטריץ': "קיבלתי החלטה על מדיניות כלכלית רחבה"/ערוץ הכנסת

אם מצב הרוח שלכם שפוף בגלל המלחמה, הדאגה לחטופים ולחיילים בחזית משבשת לכם את השינה, בטח כשנוספת לה הדאגה לפרנסה, כדאי שתתכוננו לעוד מכה כואבת.

בקרוב יוטלו על הציבור גזירות כלכליות שיעלו לכל משפחה ממוצעת בין 800 ל-1,000 שקלים לחודש, זאת המסגרת בתכנית לצמצום הגירעון עליה שוקדים באגף התקציבים של האוצר.

כלל ידוע הוא שמישהו רוצה "לקבור" תקשורתית נתונים בעייתיים, דו"ח כספי גרוע, או עסקה שכשלה, הוא יבחר לפרסם אותה ביום שישי, ואם אפשר, ממש לפני כניסת השבת, כדי שייעלמו איפשהו בין הקידוש ולאולפן שישי. זאת כנראה הסיבה שבאוצר בחרו להגיש לכנסת את דו"ח הפרשי הגירעון לשנת התקציב 2024, שהכינו גורמי המקצוע במשרד, בשישי האחרון.

פשיטה על ביתו של בני שלמה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
כסף מזומן. "איפה המאמץ בנושא ההון השחור ומשפחות הפשע?"/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

והיתה להם סיבה טובה. המספרים מבהילים. הדו"ח צופה עלייה של 50 מיליארד שקלים בהוצאות הממשלה וירידה של 48 מיליארד שקלים בהכנסות המדינה מהתחזית הקודמת. וגולת הכותרת: אם לא יעשו קיצוצים, הגירעון יזנק ל5.9%, כשיעד הגירעון עומד של 2.25%. זאת אומרת, שהבור התקציבי יגיע לסכום פנטסטי של מעל ל-67 מיליארד שקל, ואנחנו נצטרך לשלם אותו.

כדי להתמודד אתו, עם ההשפעות הכלכליות הקשות של המלחמה וההתנהלות המופקרת של הממשלה בתקציב 2023, שבו במקום להדק חגורה, לא רק שנתנו תוספות תקציביות, בכללן גם למשרדי ממשלה מיותרים שכבר מזמן היו צריכים לעבור מהעולם, יהיה על שר האוצר להטיל עלינו גזירות קשות, כדי להימנע מהתדרדרות לתהום ולהורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל.

רעיונות לא חסרים, הסל מלא. מהטלת מס על רווחי הון החל מהשנה השביעית של קרן ההשתלמות, ביטול הפטור ממס על קצבת הפנסיה במקום להגדיל אותו, דרך העלאת מס הכנסה וכלה בביטול נקודות זיכוי להורים. המשותף לכולם: פגיעה באזרחים, במקום קיצוצים חדים בהוצאות הממשלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ירון גינדי 1. ראובן קסטרו
גינדי. "אגף תקציבים עשה לעצמו חיים קלים"/ראובן קסטרו

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, חישב כמה יעלו הגזירות האלה למשפחה ממוצעת, והיא תעלה הרבה מאוד. "ביטול נקודת זיכוי חדשות למשפחה, יתחיל בעלות של 450 שקלים למשפחה", הוא אומר. "העלת מס הכנסה ב-1% למי שמשתכר את השכר הממוצע במשק, שעומד על 11,000 שקלים, עוד 220 שקל למשפחה. העלאת מע"מ ב-1%, עוד 200 שקלים. ומי שסיים לימודים אקדמאיים ותבוטל לו נקודת הזכות, עוד קנס של 220 שקלים, והנה הגענו למעל 1,000 שקלים בחודש למשפחה.

"בתוכנית של אגף התקציבים יש סעיפים שצריך לטפל בהם, אבל במהות. אגף תקציבים עשה לעצמו חיים קלים. הוא הלך ישר למעמד הביניים ולשכבות החלשות, ולא נגע בדברים המהותיים והמשמעותיים באמת. הלכו לאיפה שקל. איפה המאמץ בנושא ההון השחור ומשפחות הפשע? יש שם הרבה מאוד כסף. אין אף צעד של התייעלות במגזר הציבורי והממשלתי.

"למה אין צעדים למשוך לכאן השקעות, דווקא בתקופה של מלחמה שמשקיעים בורחים מפה. מה עם גילוי מרצון, שיכול להכניס לקופת המדינה הרבה מאוד כסף? מה עם טיפול שורש בקריפטו? הכי חשוב - אין יוזמות חקיקה שיסייעו לעסקים לשפר את הביצועים שלהם, כדי שבעתיד הם ישפרו את הביצועים שלהם וישלמו יותר מס, זאת הרי הכוונה, לא? נגיד, פחת מואץ על אמצעי יצור, לא חסרים רעיונות".

אבל למה להתאמץ, או להסתבך במאבקים פוליטיים, כשאפשר להעמיס עוד משקולת על אלה שנלחמים בחזית, תוך כדי שהם מנסים להחזיק עסק ולפרנס משפחה. זה עבד בעבר וכנראה יעבוד גם עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully