וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נהנה מהוודאות לפרוץ המלחמה: זינק בכ-2% מול היורו ל-1.0640 דולר ליורו - שיא של חודשיים

רן דוידוב

17.3.2003 / 22:13

ארה"ב הודיעה על "סגירת חלון ההזדמנויות הדיפלומטי" וצפויה להעניק לחוסיין אולטימטום קצר מועד לגלות מארצו; הין נחלש ל-118.39 ין לדולר



הדולר זינק לשיא של חודשיים מול היורו לאחר שארה"ב ובריטניה הודיעו על "סגירת חלון ההזדמנויות הדיפלומטי" ולקראת נאום בוש הלילה בו צפוי נשיא ארה"ב לקרוא לסדאם חוסיין לגלות מארצו או לעמוד במתקפה אמריקאית. סוחרי המט"ח מקווים כי תום עידן חוסר הוודאות ומערכה קצרה ומכרעת ישיבו את זרם השקעות החוץ לארה"ב ויביאו לעלייה בשוקי המניות האמריקאים, שתי התפתחויות חיוביות למטבע האמריקאי.



היורו נפל לרמה של 1.0640 דולר מ-1.0841 דולר בשעות הצהריים. ביום שישי נקבע שערו על 1.0747 דולר. הין נחלש ל-118.39 ין מול הדולר לאחר ששערו עמד בשעות הצהריים על 117.61 ין לדולר. ביום שישי נסחר המטבע היפאני בשער של 118.32 ין לדולר.



במסיבת עיתונאים שנערכה בבניין האו"ם הודיעו נציגי ספרד, בריטניה וארה"ב ש"חלון ההזדמנויות הדיפלומטי" באשר להחלטה שנייה על עיראק נסגר. ההודעה סוללת את הדרך בפני ארה"ב לפתוח במתקפה ללא אישור האו"ם. הממשל ייעץ לפקחי הנשק לעזוב את עיראק ופינה את עובדי השגרירות מכוויית השכנה.



בנאום לאומה שיישר הנשיא בוש בשעה 3:00 בבוקר לפי שעון ישראל הוא צפוי להעניק לסדאם חוסיין אולטימטום של יומיים עד שלושה לעזוב את בגדד.



ארה"ב קראה היום לפקחי הנשק של האו"ם לעזוב את עיראק, ובתגובה הורה האו"ם לפקחים לצאת מן המדינה. מזכ"ל האו"ם קופי אנאן אמר כי זהו יום מצער וש"מלחמה היא תמיד אירוע הרה אסון המוביל לטרגדיה אנושית גדולה".



לפי ההיסטוריה - הדולר ייפול



ההיסטוריה מרמזת כי מלחמה בעיראק תדרדר את הדולר. לשם המחשה, ב-17 בינואר 1991, ביום בו ארה"ב ובעלות הברית החלו בתקיפה אווירית של עיראק, נפל הדולר ב-2.9% ביחס לין, והשלים ירידה של 4% בשלושה שבועות.



מלחמת המפרץ הראשונה עלתה כ-61 מיליארד דולר, כאשר 53 מיליארד דולר שולמו על ידי בעלות הברית. במקרה הנוכחי רוב העומס ייפול על כתפי ארה"ב, שתיאלץ ככל הנראה להרחיב את הגירעון שלה על מנת לעמוד בהוצאה הכבדה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully