וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הקמעוניות והברוקרים נסקו; מדד הדאו ג'ונס השלים זינוק של 7.7% ב-3 ימי מסחר

רן דוידוב

17.3.2003 / 23:24

הנאסד"ק קפץ בתקופה זו ב-8.7%; תום פרק חוסר הוודאות בנוגע לעיראק שיגר השווקים לעליות חדות; סאן זינקה ב-9% בשל מאמר אוהד ב"בארונ'ס"



שוק המניות האמריקאי רשם עליות שערים חדות לאחר שחוסר הוודאות הממושך בנוגע לסוגייה העיראקית הסתיים, וארה"ב החלה להיערך לתקיפה קרובה. ארה"ב, בריטניה וספרד החליטו לוותר על בקשת אישור מהאו"ם לפעולה צבאית בעיראק, וסוחרים רבים הזרימו פקודות קנייה בציפייה למערכה קצרה ומנצחת. לאחר שאיבד למעלה מ-70 נקודות בחצי שעת המסחר הראשונה, זינק מדד דאו ג'ונס ב-281 נקודות - או 3.6%. הנאסד"ק זינק ב-3.8%. מאז יום חמישי עלה קפץ הדאו ב-7.7% והנאסד"ק ב-8.7%.



במסיבת עיתונאים שנערכה בבניין האו"ם הודיעו נציגי ספרד, בריטניה וארה"ב ש"חלון ההזדמנויות הדיפלומטי" באשר להחלטה שנייה על עיראק נסגר. ההודעה סוללת את הדרך בפני ארה"ב לפתוח במתקפה ללא אישור האו"ם. הממשל יעץ לפקחי הנשק לעזוב את עיראק, ופינה את עובדי השגרירות מכוויית השכנה.



בנאום לאומה שיישא הנשיא בוש בשעה 3:00 בבוקר לפי שעון ישראל, הוא צפוי להעניק לסדאם חוסיין אולטימטום של יומיים עד שלושה לעזוב את בגדד.



מריל לינץ' השווה היום את המצב הנוכחי לשנת 1991, שבה סייעה פתיחת המלחמה להפיג את הסנטימנטים השליליים ושוק המניות זינק אל על. ה-S&P 500 זינק ב-4% מיד לאחר התקיפה ב-17 בינואר, והשלים תוך מספר חודשים עלייה של 20%. מריל ציין כי העליות בשני ימי המסחר האחרונים נעזרו בקניות של מנהלי תיקים, שלא רצו להחמיץ את הזינוק בשוק לאחר חודשים ארוכים של דשדוש וירידות.



הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו השבוע. הריבית עומדת על 1.25%, השיעור הנמוך ביותר מאז 1958. הורדת הריבית האחרונה התבצעה בדצמבר 2002, אז הוריד הבנק את הריבית בחצי אחוז. ההודעה על הריבית תתפרסם מחר בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.



נציבות ההגבלים העסקיים בארה"ב (ה-FTC) אישרה לחברת התרופות פייזר (סימול PFE) לרכוש את מתחרתה פרמסיה (סימול PHA) תמורת 52.4 מיליארד דולר, כך מסרו החברות בהודעה. החברות העריכו כי העסקה תושלם בחודש אפריל. מניות פייזר עלתה ב-2.6%. פרמסיה עלתה ב-3.1%.



סאן מיקרוסיסטמס זינקה ב-9% בעקבות מאמר אוהד שהופיע בסוף השבוע במגזין "בארונ'ס". המגזין טען שאפשר שמנייתה ירדה בצורה מוגזמת, והיא עשויה לזנק אם תעשיית הטכנולוגיה תחל להתאושש. למרות התחרות הגוברת מצד IBM ו-HP מהווים המאזן החזק של החברה, קופת המזומנים העשירה ומחירה הנמוך הזדמנות השקעה אטרקטיווית.



רשת חנויות הכלבו ג'יי.סי פני (סימול JCP) הזהירה כי מכירותיה בחנויות הפתוחות מעל לשנה יירדו אל מתחת לתחזיות בחודש מארס. מניות החברה עלו ב-5%, על רקע זינוק של 4.9% במדד הקמעונאיות של S&P.



וול מארט (סימול WMT) זינקה ב-5.3%, לאחר שאימתה את תחזית המכירות האופטימית של צמיחה גבוהה במכירות לחודשים מארס-אפריל. רשת החנויות פדרייטד (סימול FD), המפעילה את רשת מייסיס, צופה כי מכירותיה במארס יירדו ב-3%-4% בהתאם לתחזיות. מניות פדרייטד עלו ב-6.2%.



סלומון סמית ברני הוריד את המלצתו לתעשיית הטבק, שהיתה אחת מקרנות האור הבודדות בשוק המניות ב-2002. סלומון הביע חשש מההתדיינויות המשפטיות שמנהלת חברת אלטריה (לשעבר פיליפ מוריס, סימול MO), שעלולות להסתיים בהסדר פיצויים נוסף בגובה מיליארדי דולרים. אלטריה השילה 0.6%, ואילו מתחרתה ר.ג'.ר נביסקו (סימול RJR) עלתה ב-1%.



יצרנית מערכות הביטחון לוקהיד מרטין (סימול LMT) עלתה ב-3.9%, לאחר שזכתה בחוזה רחב היקף מהפנטגון. החברה צפויה לייצר לצבא ארה"ב את מטוסי C-130J בעסקה ששוויה 4.05 מיליארד דולר.



בית ההשקעות מריל לינץ' העניק בשנת 2002 בונוסים בהיקף של כ-7 מיליון דולר, הן ליו"ר והן למנכ"ל, למרות החולשה בעסקיו בשנה זו. היו"ר, דיוויד קומנסקי, זכה לתשלום כולל של כ-14.4 מיליון דולר המורכב משכר שנתי של 700 אלף דולר, ממניות בשווי של 4.8 מיליון דולר ומאופציות בשווי של 1.9 מיליון דולר - ולכל זה מצטרף בונוס שמן של 7 מיליון דולר.



סטנלי אוניל, מנכ"ל החברה, זכה לתשלום כולל של כ-14.3 מיליון דולר בשנת 2002 שהורכב משכר שנתי של 500 אלף דולר, ממניות בשווי של 4.7 מיליון דולר, מאופציות בשווי של 1.9 מיליון דולר ומבונוס שנתי של 7.2 מיליון דולר. מניות מריל זינקו ב-5% על רקע קפיצה של 5.4% במדד חברות הברוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully