וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Wolt מסכמת שנה: כולם אוהבים צ'יפס, חוץ מתושבי עפולה

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 14:08

ענקית המשלוחים חושפת מה הזמנו הביתה השנה ואיך השפיע המצב הביטחוני: המבורגר, צ'יפס ושניצל כיכבו, המלחמה הביאה לזינוק של 1,700% בהזמנת תרופות הרגעה ולירידה בהזמנת אמצעי מניעה

וולט/יחצ
שליח של וולט, בלגרד, סרביה. ShutterStock
שליח וולט. בדרום אוהבים שווארמה/ShutterStock

Wolt מסכמת את שנת 2023, השנה החמישית של החברה בישראל: מה הכי אהבנו לאכול, אילו קטגוריות היו הכי פופולריות, איך השפיעה המלחמה ומה הזמנו מהסופרמרקט?

הקטגוריה המובילה היא פאסט פוד והמנות המוזמנות ביותר הן צ'יפס, המבורגר, טבעות בצל, שווארמה ושניצל.

הקטגוריות הפופולריות הבאות הן פיצה ואוכל אסייתי הכולל סושי, נודלס ועוד, ואחריהן ניתן למצוא גלידה, קטגוריה שבאופן מפתיע נשארת חזקה גם בתקופת החורף, ומרקים שהפכו מבוקשים עם בוא הסתיו. טעמי הגלידה האהובים במיוחד על הישראלים היו שוקולד לבן ועוגיות, שוקולד בלגי, בייגלה מלוח‬‬‬, וניל, פיסטוק.

בפילוח לפי ערים נראה שצ'יפס נמצא בקונצנזוס בלתי מעורער וכובש את המקום הראשון בכל עיר, מלבד עפולה, בה פיצה נמצאת במקום הראשון (כנראה בזכות המאכל המפוקפק פיצה עם קטשופ). באזור המרכז נמצא ההמבורגר במקום השני, בצפון כובשים הסושי והנודלס את פסגת הטבלה ובדרום נוכחות חזקה של שווארמה.

תוספות הפיצה המבוקשות ביותר היו זיתים, פטריות, תירס, פפרוני, בולגרית, וטונה.

המבורגר וצ'יפס. ShutterStock
הכי פופולריים: המבורגר וצ'יפס/ShutterStock

זינוק ברכישת סוללות ומטענים, ירידה במוצרי פנאי ופינוק

עם פרוץ המלחמה ניכר שינוי בהתנהגות הצרכנית ומעבר לרכישת מוצרים חיוניים על חשבון פינוק ופנאי.

המלחמה העלתה משמעותית ביקוש לקטגוריות כמו ציוד לחיילים (עלייה של 300%), תרופות הרגעה (עלייה של 1,700%) ומוצרים לבית, וכן הוסיפה ביקוש בתחום הפארם והסופרמרקט. לעומת אלה, נרשמה ירידה בקטגוריות כמו איפור (30%-) ואמצעי מניעה (16%-).

השפעות המלחמה והזעזוע הנפשי ניכרו היטב, כאשר הישראלים הקפיצו את רכישת התרופות ללא מרשם עם עלייה של 68%, לצד זינוק עצום של 1,700% בהזמנת תרופות הרגעה ושינה ללא מרשם כגון נרבן, סליפ אייד, טונייט וקלמנרבין.

העליות הבולטות במלחמה היו 570% ברכישת סוללות ומטענים, עלייה של 300% ברכישת מוצרי עזרה ראשונה, זינוק של 270% בהזמנת מוצרים דוחי יתושים, עלייה של 270% בדיאודורנטים לגבר, ועלייה של 230% בקניית אטמי אוזניים.

שליח וולט. שי עזרי וולט ישראל,
שליח וולט/שי עזרי וולט ישראל

מה קונים מהסופר?

בהזמנות מסופרים הכי פופולריים הם מוצרי הבסיס כמו חלב וקוטג', לצד קולה זירו שהוא המשקה המבוקש ביותר באפליקציית וולט, ביצים ופיתות. בראש קטגוריית הפירות והירקות שהוזמנו הכי הרבה: מלפפונים, בננות, פלפלים, לימונים ובצל, מוצרי הניקיון המבוקשים הם מגבות נייר, אקונומיקה ונוזל כביסה.

המובילים ברשימת האלכוהול הם שישיית בירה סטלה, שישיית בירה קורונה, ערק עלית, שישיית בירה גולדסטאר, וג'ין גורדון.

מאז פרוץ המלחמה, הקימה Wolt ישראל מספר יוזמות גדולות עבור הקהילה. בחודש הראשון למלחמה השיקה וולט תכנית סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בגובה 12 מיליון שקל, במסגרתה חילקה מענק כספי חד פעמי לעסקים הקטנים שפועלים על גבי הפלטפורמה שלה. המענק, בגובה 8% מממוצע המחזור של העסק בוולט, חושב לפי החודשים שלפני הלחימה, ובגובה 5,000 שקל לעסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully