וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת עזה: נפגעי העורף ייאלצו לתבוע את ביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 12:21

מפרוץ המלחמה שילם הביטוח הלאומי ל-45 אלף נפגעים הכוללים גם משפחות חטופים ונעדרים, בהליך מקוצר ללא צורך בתביעה, כעת הוא חוזר למתכונת הישנה שבה נפגעי פעולות איבה יוכרו באמצעות תביעות פרטניות: "יש לקדם חוק פיצויים עבור נפגעי המלחמה"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

ביטוח לאומי חוזר למתכונת הישנה בה נפגעי פעולות איבה יוכרו באמצעות תביעות פרטניות מול ביטוח לאומי, יצטרכו להמציא מסמכים רפואיים ולעבור ועדות רפואיות כמו שהיה נהוג עד יום הטבח. זאת לאחר שבחודשיים האחרונים הביטוח הלאומי שילם פיצויים כוללניים לנפגעים ביישובים סמוכי גדר או נפגעי מסיבת נובה. מאז השבת השחורה, שולמו ל-45 אלף נפגעים, משפחות חטופים, נעדרים וחללים יותר מ-650 מיליון שקל.

ההכרה כנפגעי איבה כוללנית הייתה במסגרת הליך מזורז שקיים הביטוח הלאומי מול משרד הביטחון שהוא הרשות המאשרת להכרה באיבה ולאדם שנכח באירוע איבה. מאחר שלא חוקק חוק של נפגעי אסון, הביטוח הלאומי לא רשאי לשלם פיצויים כוללניים שהיו נהוגים ב-80 היום האחרונים. מ"מ מנכלית הביטוח הלאומי, ירונה שלום, הודיעה בתדרוך עיתונאים כי תתמוך בחוק נפגעי אסון שיכיר בנפגעים באופן רחב, ללא צורך בהוכחה פרטנית של נזק פיזי או נפשי.

"יש לקדם חוק פיצויים עבור נפגעי המלחמה", אמרה שלום. לדבריה, "נכון היה לקדם חוק פיצויים עבור נפגעי האסון או המלחמה כולה, כי החוק הקיים רלבנטי רק למי שהיה באירוע עצמו".

בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
בני נוער שפונו מהעוטף. לא כל מי שקיבל תשלום ראשוני יוכר כנפגע/אתר רשמי, משרד הרווחה

שלום הסבירה כי הביטוח הלאומי שילם בחודשים האחרונים לעשרות אלפי נפגעים על אף שאינם מוכרים במסגרת החוק הקיים: "למרות שאין חוק, שילמנו תגמול ראשוני ליישובים שלמים הנפגעים ביותר - מדובר ב-44 אלף תושבים (לא כולל נפגעי כוחות הביטחון), כאשר מקום המדינה יש 9,700 נפגעי פעולות איבה".

בין האנשים שקיבל תשלום בחודשים האחרונים נמצאים נפגעי נובה, נפגעים ביישובים אליהם חדרו מחבלים, משפחות חטופים ונעדרים, משפחות חללים, חטופים שחזרו מהשבי וכד'. לדברי שלום, "ההכרה כנפגעי איבה הייתה במסגרת הליך מזורז שקיים הביטוח הלאומי מול משרד הביטחון שהוא הרשות המאשרת להכרה באיבה ולאדם שנכח באירוע איבה. לא כל מי שקיבל תשלום ראשוני יוכר כנפגע".

על מנגנון הפיצוי הוסיפה כי "בחודשיים האחרונים שילמנו ללא ועדות ובלי מסמכים. בשלב הבא יצטרכו להגיש תביעה לנכות נפשית או פיזית ולהגיש מסמכים רפואיים. המשמעות היא ששלב התשלום הכוללני מסתיים וחוזרים כעת לנוהל של תביעות פרטניות של כל נפגע מול הביטוח הלאומי, שיצטרך להוכיח שהוא נפגע". בנושא החל"ת אמרה שלום כי "אנחנו מקווים שהחל"ת יוארך לדצמבר וגם לינואר, כנרגע הכנסת דנה בזה ואולי זה יצא היום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ירונה שלום 2. ראובן קסטרו
שלום. בחודשים האחרונים עשרות אלפי נפגעים קיבלו תשלום על אף שאינם מוכרים במסגרת החוק הקיים/ראובן קסטרו

לפי נתוני הביטוח הלאומי, למוקד החירום לנפגעי המלחמה פונים מידי שבוע כ-6,000 אנשים, ועוד כ-25 אלף פניות מקוונות נעשות דרך אתר הארגון. זאת במקביל להשלכות נוספות של המלחמה הכוללות תשלום מענקי אכלוס, תשלומי דמי אבטלה ליוצאים לחל"ת, תשלום למשרתי המילואים ועוד.

שלום אמרה עוד כי "האסון שפקד את מדינת ישראל הוא מעבר לאירוע טרור, הוא מלחמה של העורף האזרחי בהרבה מאוד מובנים. אזרחים רבים הוכרו כנפגעי איבה בהליך מזורז, וניתנו מענים כתמול בשלבים הראשוניים וכעת אנו נעשה ככל שניתן כדי להקל על ההמשך ולבדוק את המענים בהתאם לנזק שנותר לכל אדם והמעטפת לה יהיה זכאי מעתה ואילך. הביטוח הלאומי אומנם פועל מחוק התגמולים לנפגעי טרור אך אנו נמשיך ונפעל בכל מתכונת אפשרית כדי לסייע למי שעברו את הקשה מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully