וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחיזבאללה על הגדר: 26 יישובים בצפון קיבלו הוראה לפרק את כיתות הכוננות

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 14:23

חברי כיתות הכוננות ב-26 יישובים בצפון קיבלו הוראה להחזיר נשק על מנת שיגויסו מחדש דרך הצבא, הנשק הוחזר ואז התגלה שאלוף הפיקוד מסרב והיישובים נותרו ללא הגנה; ח"כ ליברמן: "דרישה הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת"

ההרס בצפון בזמן המלחמה - מנרה/מועצה אזורית הגליל העליון

לפני יומיים, בלי התראה מוקדמת, קיבלו הרבש"צים של ישובי עמק הירדן ועמק המעיינות הוראה פתאומית להחזיר את כלי הנשק לצה"ל ולפרק את כיתות הכוננות, כאילו מדובר בימי שגרה שלווים בצפון וכאילו טבח שמחת תורה היה רק חלום רע.

התושבים הזועמים, הבינו שכיתות הכוננות שלהן חוזרות ברוורס פרוע ל-6 באוקטובר, כשבכל יישוב היו רבש"צ אחד ושני כלי נשק, הוציאו הבוקר מכתב חריף לראש הממשלה ושר הביטחון, בקריאה לחזור בהם מהמהלך החד צדדי ולא להחליט החלטות חורצות גורל מעל לראשיהם.

עם פרוץ המלחמה קיבלו הרבש"צים ב-26 יישובי עמק המעיינות ועמק הירדן, בהם מתגוררים למעלה מ-30 אלף תושבים, הוראה לגייס חברים לכיתות כוננות יישוביות ומאות מהם עזבו הכל והתגייסו למילואים במסגרת פיקוד העורף. ב-20 בדצמבר הם הוראה להחזיר את הנשקים, במטרה שיגוייסו שוב תחת חטיבה 417, אך מאז לא קרה דבר. בפועל, כיתות הכוננות פורקו וההגנה היישובית קרסה.

תקיפת צה"ל בעיתא אל שעב שבדרום לבנון. 20 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת צה"ל בדרום לבנון. "האם שוב אנחנו שמים את בטחוננו בידי אחרים?"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבירור שערכו מול אלוף פיקוד המרכז, התברר שהמהלך לגייס את כיתות הכוננות תחת החטיבה, נבלם על ידי אלוף הפיקוד. בשיחה של ראש מועצת עמק הירדן עם מפקד הנפה סוכם, שאם הגיוס לחטיבה לא יצלח, הן יוחזרו לאחריות פיקוד העורף, כאילו מדובר במשחק מסירות בכדור.

"הפגיעה ברבש"צים ובכיתות הכוננות בעמק המעיינות ועמק הירדן היא אנושה", כותבים התושבים, "ומשמעותה, פגיעה ישירה בביטחון היישובים ותושביהם. בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר, מצאו את עצמם תושבי העוטף מופקרים ובודדים במערכה. בלי כיתות הכוננות במוכנות מלאה, והתוצאות ידועות. האם נלמד הלקח? לצערנו הרב אנחנו בתחושה שלא. לאור אירועי הימים האחרונים, שקדמו לפירוק כוח ההגנה היישובי שלנו, תחושתנו היא שיש כשל מוחלט בשיקול הדעת של מערכת הביטחון.

"למרות ועל אף הערכות המודיעין והדיווחים בכלי התקשורת, על ההתעצמות האיראנית וגרורותיה בדרום סוריה ובמשולש הגבולות, התקבלה החלטה במשרד הביטחון להוריד את רמת האיום מעל כלל היישובים מערבית לכביש 90, כאילו הם פחות פגיעים. זאת למרות חדירת מחבל דרך הירמוך לדגניה, פיגוע התאבדות ביישוב ביכורה, פיגוע התאבדות בשלוחות, מעצרים של מבריחי גבול וסמים ליד צומת צמח ופיגוע בבית שאן ביום הבחירות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מחאת הרבש"צים, הקריה ת"א, 21 בנובמבר 2023. ניב אהרונסון
מחאת הרבש"צים, נובמבר/ניב אהרונסון

התושבים מספרים על הדי הפיצוצים והירי הבלתי פוסק מעברו השני של הגבול הסמוך להם, מתלוננים שנאמר להם שמדובר בירי הרתעתי של הצבא הירדני למניעת הברחות וחדירות, שמאיימות על בטחונם, ושואלים, "האם שוב אנחנו שמים את בטחוננו בידי אחרים?".

איילה איתן, יו"ר הנהלת קיבוץ רשפים, שחתומה על המכתב, דורשת להיפגש עם שר הביטחון ומנכ"ל משרדו בהקדם האפשרי. "יום לפני ה-7 באוקטובר ביישובים שלנו היו שני כלי נשק ועכשיו מנסים להחזיר את המצב הנוראי הזה לקדמותו. אנחנו לא מבינים מי מתכלל אותנו, ומי זה שלוקח אחריות עלינו, כי נדמה שכולם מתנערים ממנה. שישבו איתנו ועם הרבש"צים ושיסבירו לנו באופן מיידי מה קורה. יש פה ציבור מגויס, שמוכן לקחת על עצמו את ההגנה על היישובים. לא ביקשנו גדודים וחיילים, אלא רק כיתות כוננות מלאות ומצוידות. את המעט הזה אנחנו דורשים וכרגע".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "אסור שמה שקרה בדרום יחזור על עצמו בצפון. הדרישה לפרק את כיתות הכוננות ביישובי הצפון למרות המלחמה מול חיזבאללה היא פשוט הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת. ממשלת ישראל חייבת להחליף דיסקט, לחזק את כיתות הכוננות ולהסדיר בהקדם את מעמדם של הרבש"צים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully